Voorrangsregels en andere regelgeving

Door: djeverest Reacties: 27 Hits: 14682
jordi 17 November / 2014 / 23:12

Het zijn voor zover ik het zie regels voor boten met een vaste mast, niet kitesurfers met lange lijnen.

Maargoed dat zal wel mijn eigenwijze kant zijn {#emotions_dlg.frusty.gif}

 

 

De laatste regel die je toevoegt vind ik ''alles omvattender/minder verwarrend'' dan ''regel 3'':

  • Kom je elkaar tegen op het water dan geldt bij kitesurfen, dat degene die het dichtst bij de wind zit zijn vlieger hoog houdt en degene het verst van de wind zijn vlieger laag houdt.

 

Mijns inziens kan je beter regel 3 laten voor wat het is en deze regel toepassen, dit geeft meer duidelijkheid denk ik. 

 

Tevens had dit mijn ongelukje voorkomen, regel 3 heeft de SB kiter daar namelijk juist de val in gelokt door hem te verplichten naar lij uit te wijken (even los van goed zeemanschap)

Last edit by: JORDI
Slingshot fuel 2006, sommige kites zijn als wijn... die worden beter met de jaren ;)

jordi had een 3 sterren sessie in Terschelling Noordzee met maar liefst 25 - 30 knots op zijn Airush Razor (2012)

djeverest 18 November / 2014 / 09:25

Heb regel 3 nogmaals iets verfijnt met nadrukking op de mogelijkheid die wordt geboden aan de tegenligger. Wanneer die mogelijkheid door 1 van de 2 niet geboden kan worden kom je eigenlijk terug bij 1 van de andere regels en zou je het beste kunnen keren.

 

De kitesurfer over bakboord (je rechterhand is voor bij het varen) heeft voorrang boven de tegenligger. De bakboord kitesurfer dient zijn koers en snelheid te houden, zodat de tegenligger de mogelijkheid wordt geboden hem downwind te passeren.

De kitesurfer over stuurboord (je linkerhand is voor bij het varen) dient de tegenligger voorrang te verlenen. De stuurboord kitesurfer dient dan gebruik te maken van de mogelijkheid om de tegenligger downwind te passeren.

djeverest had een 4 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 14 - 20 knots op zijn F-One Bandit V (2012)

jordi 18 November / 2014 / 09:42

Top {#emotions_dlg.yes_new.gif}

Slingshot fuel 2006, sommige kites zijn als wijn... die worden beter met de jaren ;)

jordi had een 3 sterren sessie in Terschelling Noordzee met maar liefst 25 - 30 knots op zijn Airush Razor (2012)