Board in mn ballen

Door: Mause1234 Reacties: 27 Hits: 5236
Mause1234 03 December / 2016 / 07:18

eergisteren was ik aan het kiten op blaubergstrand in kaapstad. Voor de mensen die de spot niet kennen de golven kunnen daar flink hoog worden en daarom is het best moeilijk om daar door de branding te komen.

Ik was dan ook aan het oefenen om over de golven heen te springen en mijn timing een beetje goed te krijgen. Het ging in het begin best aardig alleen na een paar uur begon ik toch flink moe te worden en mijn focus was weg. 

het was rond 4 uur en de wind werd steeds sterker en de golven steeds groter. Ik probeerde over een golf te springen alleen ik crashte, voordat ik het wist lag mij board links van me precies op lijn met mij. Een golf pakte mijn board en het board crashte recht in mn ballen! het gebeurde zo snel dat ik niet meer kon reageren. met veel pijn naar de kant gebodydragt, later mn board nog opgehaald die alweer paar hondert meter was afgedreven. 

De eerste keer dat ik naar mn ballen keek zag het er nog wel oke uit, het was rood, opgezwollen er er zat een klein wondje op. Ik kon nog lopen en de pijn was niet heel erg. Toen ik gisteren uit bed kwam was 1 bal helemaal blauw en ook de helft van mijn lul was blauw. ze hadden het eigenlijk bloubalstrand moeten noemen ipv bloubergstrand.

Gelukkig is de zwelling bijna weg en de blauwe plek begint ook te verdwijnen. het is nog een beetje pijnlijk maar het komt wel goed.

groetjes mause

 

martin404 03 December / 2016 / 10:28

Heb je het op FB met je vrienden gedeeld en dacht je toen "Nee dit is niet genoeg. Dit moeten veel meer mensen weten" ?

Last edit by: MARTIN404
No kite related brand affiliations

Julia2000 03 December / 2016 / 12:50

en hoezo is dit relevant om te delen met ons?....

 

henkert 03 December / 2016 / 13:20

Hanglos heeft meer van dit soort verhalen nodig {#emotions_dlg.thumbsup.gif}

repete 03 December / 2016 / 13:50

Hoe is het met je board?

repete had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 35 knots op zijn Best Kahoona V5 Plus (2013)

Mause1234 03 December / 2016 / 15:49

Misschien niet relevant, ik ben wel benieuwd naar verhalen over kiten, blessures, leuke ervaringen, ongelukken, ervaringen waar anderen wat van kunne leren enz.

beter dan een forum vol met verloren boards en vragen over welke kites mensen moeten kopen.

 

Met het board gaat het goed, leuk dat je het vraag  

Last edit by: MAUSE1234

coconutplukker 03 December / 2016 / 20:19

to much info {#emotions_dlg.nosmile.gif}

Sanka 03 December / 2016 / 20:45

{#emotions_dlg.chicksmiley.gif}

 

 

https://www.instagram.com/fountainfish/

Sanka had een 5 sterren sessie in Maasvlakte 2 met maar liefst 17 - 22 knots op zijn Airush ONE (2011)

watergedoe 05 December / 2016 / 15:03

Net als bij een WOO record...

 

Pic(k)s or it didn't happen!!

robbienaish 05 December / 2016 / 18:38

hoe is de wind momenteel in kaapstad?

Mause1234 06 December / 2016 / 09:33

@robbienaish niet zo best deze week, eind van de middag pakt hij wel op alleen de windrichting is vaak recht op het strand. Maar voorspellingen zijn hier niet te vertrouwen! 

boele 06 December / 2016 / 11:45

Mause1234,

hoe is het met je ballen man? doe je wel een beetje voorzichtig met je vriendjes?

keep up the good posts!

gr

Lekkah Beukuh

Jelle_vw 06 December / 2016 / 11:59

Haha, ik snap dat je dit ff kwijt moest {#emotions_dlg.schater.gif}

Turn on, Tune in, Drop out

Jelle_vw had een 4 sterren sessie in Strand Slufter met maar liefst 18 - 25 knots op zijn Ozone Catalyst (2015)

Oli4k 06 December / 2016 / 16:44

Het is belangrijk om andere (beginnende) kiters te wijzen op dit soort gevaren! Een Evasive Testicle Maneuver training zou eigenlijk ook standaard moeten zijn tijdens je eerste kite les.

Oli4k had een 4 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 23 - 34 knots op zijn Airush DNA (2013)

Gehaktdag 06 December / 2016 / 19:32

Haha goed verhaal {#emotions_dlg.schater.gif}

Gehaktdag had een 3 sterren sessie in Domburg met maar liefst 25 - 30 knots op zijn Best TS (2014)

Dappie 06 December / 2016 / 20:20

Het kan best link zijn, een board in je ballen.

Ik ben een tijdje in Sri Lanka geweest, en daar was een gast die z'n bal door midden had door een landing met het board tussen de benen. Hij is naar het ziekenhuis gebracht en daar is de gespleten bal verwijderd. {#emotions_dlg.shutup.gif}

Ik heb hem daarna een tijdje mank zien lopen, in iedergeval was z'n kite vakantie behoorlijk verpest. {#emotions_dlg.nopompom.gif}


Succes mause!

fixed typo :)

Last edit by: DAPPIE

Coringa 07 December / 2016 / 11:29

{#emotions_dlg.sbatje.gif}

Axé

Coringa had een 5 sterren sessie in Katwijk airtime met maar liefst 18 - 28 knots op zijn Switch kiteboarding Element (2014)

Mause1234 07 December / 2016 / 15:06

Update over de ballen:

na 5 dagen is de zwelling weg alleen de pijn nog niet. Vandaag toch even naar de dokter geweest, gelukkig geen gespleten bal of andere horror verhalen! het ziet er alleen nog flink blauw uit! 

Het kan alleen nog 2 tot 6 weken duren voor het compleet genezen is. We zijn nu bezig met de garden route en daarna gaan we nog een safari in het krugerpark doen. Even geen active dingen doen en beetje chillen hier en daar! Einde kitesurfen voor nu :(

 

Het moet inderdaad standaard worden bij IKO Level 1 dat je aangeleerd wordt om niet met je board tussen je ballen te landen dan wel je board in je ballen te laten lanceren! The evasive testical manouvre is daar een prima naam voor! 

watergedoe 07 December / 2016 / 15:07

@DAppie; ik heb gehoord dat er nu in een ander deel van Sri Lanka een meisje rondloopt met die verwijderde bal

nicolas.mertens 10 May / 2017 / 13:25

Haha grappig, wel goed dat je er niks ernstigs aan over gehouden hebt... Al maar goed dat je geen vrouw bent ;-)

et1961 10 May / 2017 / 14:25

BIKKEL {#emotions_dlg.schater.gif}

et1961 had een 4 sterren sessie in Neeltje Jans met maar liefst 18 - 24 knots op zijn Crazy Fly Sculp (2017)

Materazzi 10 May / 2017 / 19:35

He Mause, is het board al gerepareerd?

Raise the party

Materazzi had een 4 sterren sessie in Brouwersdam met maar liefst 18 - 21 knots op zijn SlingShot RPM (2013)

dr511 10 May / 2017 / 20:57

Vroeger toen kitesurfen nog cool was had je de stamppot... die moest je doen met het board tussen je ballen...

Beetje eelt kweken kon toen geen kwaad.. Tja tegen woordig is een klein tikje al genoeg...kitewatjes van tegenwoordig {#emotions_dlg.nooo.gif}

Ziki Ondergoed, schultenbrau

Mause1234 10 May / 2017 / 21:01

@materazzi

nee, is niet te repareren! Ik leg nu mijn focus helemaal op het bodydraggen! Laats is het eindelijk gelukt om van de parkeerplaats het strand over de zee in te bodydraggen! 

Heeft iemand nog een wetsuit te leen de mijne is naar de klote! Ze make ze niet meer zoals vroeger hè! 

 

 

Materazzi 11 May / 2017 / 20:10

Je zou eens moeten kijken naar een Kiteboard uit 1996, ik hoor namelijk net dat vroeger alles beter was!

Verder goed om te lezen dat het bodydraggen steeds beter gaat!

Ik hoop deze zomer met board de zee in te gaan. laatste 3 jaar erg veel progressie gemaakt met de kite in de lucht te houden zonder het zand steeds te raken zoals in 2013.  

Raise the party

Materazzi had een 4 sterren sessie in Brouwersdam met maar liefst 18 - 21 knots op zijn SlingShot RPM (2013)