Wat is de beste kite in deze top?

Door: Besida Reacties: 5 Hits: 3037
Besida 08 March / 2017 / 09:11

Wat is de beste kite in deze top?{#emotions_dlg.frusty.gif}

https://www.youtube.com/watch?v=TDF_pkBetaI

 

Besida

et1961 08 March / 2017 / 09:57

Ik denk niet dat je kunt spreken van de beste kite. Het is vaak een persoonlijke voorkeur, de voorkeur voor bepaalde eigenschappen van een kite.

Om van de beste kite te kunnen spreken, zou je ze allemaal, op vrijwel alle eigenschappen (depower, relaunch, stability, turning speed, drift, bar pressure, build quality etc.) moeten testen, onderling moeten vergelijken en vervolgens punten moeten verdelen voor al deze individuele eigenschappen. De kite die de meeste punten scoort op al deze individulele eigenschappen kan je dan de beste (all-round) kite noemen.

Het zou vervolgens heel goed kunnen, dat deze kite voor jouw niet de beste kite (keus) is, omdat jij andere eigenschappen -waar deze kite net niet zo goed op scoort- belangrijker vindt.....  

et1961 had een 4 sterren sessie in Neeltje Jans met maar liefst 18 - 24 knots op zijn Crazy Fly Sculp (2017)

Besida 08 March / 2017 / 10:12

U hebt gelijk. Maar er is ook slecht vliegers zijn erg vervelend.
Als ze vallen achter het hoofd, of erg traag en inert.

Besida

Panharing 08 March / 2017 / 10:28

Hola Besida,

U ben fan van google translate? Het beste is veel te snuffelen op het internet en met de opgedane kennis naar een dealer te gaan om proefritjes te maken. Komt het helemaal goed...{#emotions_dlg.thumbsup.gif}

Jeroen Schoots 08 March / 2017 / 10:42

Testen!!!! Succes!

KiteShallow 08 March / 2017 / 15:49

Hoi Besida,

Jij doet jij best om in het Nederlands te schrijven, maar in het Engels is ook goed.

Ik ga mijn derde jaar in en heb gevaren met Bandit, Core-GTS, cabrinha switchblade en heb zelf Slingshot Rally en Turbine 15. Tegenwoordig zijn ze even goed als maar ze niet ouder dan drie jaar zijn.

Zoals ET1961 aangaf om te beginnen kijk jij eerst naar depower, relaunch, stability. Ook wat is je budget, de korting, inruil/marktwaarde. Bij sommige winkels mag je niet eens test varen omdat je beginner bent. Bij test dagen was mij toen niet gelukt om eentje te proberen. Ik was bereid om een lesje te nemen met de beoogde kite. Bij Natural High in Brouwersdam kan je proef varen met Bandit, Slingshot Rally/Turbine onder toeziend oog en betaal je een verzekering van €6,-

Als je meer ervaring hebt, kan je meer punten mee nemen om verder te vergelijken. Wij horen graag wat je ervaring is.