Kitespullen, waar te beginnen?

Door: thomdb Reacties: 15 Hits: 6738
thomdb 29 March / 2017 / 11:20

Hallo,

Ik ben een beginner in de sport en hagelnieuw hier op dit forum.
Daarom maar gelijk mijn volgende dilemma/levensverhaal:

Ik heb in Kaapstad ({#emotions_dlg.worshippy.gif}) leren kitesurfen en kan nu zelfstandig opstarten, kiten en upwind komen.
Nu ben ik (helaas) weer terug in Nederland maar wil ik hier graag het kiten doorpakken.
Ondertussen ben ik hevig op zoek naar een complete kite set maar daar zitten nogal wat haken en ogen aan.

Ten eerste, ik ben student dus heb het over het algemeen niet al te breed, wel budget voor een kiteset uiteraard.
Ten tweede, ik heb geen enkel idee wat nou goede kites en spullen zijn.

Ik zoek dus een complete set (beginnend met 1 kite denk ik), zo om en nabij de ?1000? euro. Mijn doel voor nu is om meer uren op het water te maken, waarbij ik in de toekomst wil leren springen e.d.

Heeft iemand enig idee waar ik moet beginnen met zoeken of kan iemand iets aanraden?

Graag hoor ik jullie ervaren meningen!

Met vriendelijke groet en hopelijk tot snel op het water!

Thom 

surfbastiaan 29 March / 2017 / 12:01

ik heb mn eerste spullen gekocht bij telstar surf in harderwijk, het handigst is gewoon eens gaan kijken bij een surfstore, daar kunnen  ze je advies geven. ik zou inderdaad voor een set gaan, alles bij elkaar vaak tussen 900 en 1500 euro. ik zou wel naar een kite kijken met double ripstop doek, dat is een stuk steviger en scheurt minder snel, aangzien je je kite nog wel eens kan crashen en dan heb je daar veel aan. den meeste kites hebben dat tegenwoordig wel maar je moet er toch ff naar kijken. ook zijn de eigenschappen van het board erg belangrijk, maar daar kunnen ze je in de surfshop beter over vertellen dan ik

Last edit by: SURFBASTIAAN

Caspian 29 March / 2017 / 13:05

ThomDB,