Voor en nadelen korte lease

Door: Mause1234 Reacties: 6 Hits: 3081
Mause1234 10 June / 2017 / 14:18

hallo, ik ben een deel van mn lange lease verloren door iets stoms maarja,

 

ik moet dus een nieuwe lease kopen. Ik heb in het buitenland vaker met een korte lease gevaren maar ik weet niet wat nu de voor en nadelen er van zijn.

Ook heb ik daar mijn lease vaak aan de voorste haak bevestigt kan dat kwaad? Aangezien ik op mijn harnas thuis geen ring heb aan de voorkant om die korte lease te bevestigen.

 

en nu ik dan toch vragen aan het stellen ben, ik merk bij het springen hier in nederland in het onstuimige water (in de golven) dat ik met mijn lichaam vaak ga draaien in de lucht! heeft iemand tips om in de lucht wat stabieler te blijven, of de pop in golven beter te krijgen?

 

groetjes 

 

mause

et1961 10 June / 2017 / 16:14

Als je niet unhooked vaart, dan is een korte safety leash de betere keus. Mocht je per ongeluk een keer uithaken, dan ben je sneller en eenvoudiger bij je bar, dan wanneer je een lange safety leash zou gebruiken.

Monteren aan de voorkant is ook verstandig, mocht je namelijk een keer de safety leash moeten releasen dan kan je er iig bij! Ik zie veel kiters de leash aan de achterzijde van de trapeze gemonteerd hebben, dat is NIET safe, je komt daar met geen mogelijkheid bij, zodra de kite met jou aan de haal gaat! Beste kan je hem monteren aan een ring aan de zijkant van je trapeze, bij voorkeur aan de kant van je favoriete hand. Dus ben je rechtshandig, dan aan de rechterkant.

Als je geen ring aan de zijkant van je trapeze hebt, kan je hem met een speciaal bandje rond je spreaderbar monteren. (Cabrinha, levert een dergelijk bandje bij hun safety leashes)

Je kunt ook de safety leash met de karabijnhaak aan je trapezehaak bevestigen, zolang deze niet in de weg zit voor je chickenloop en donkey dick.

Dat je draait in de lucht tijdens een sprong -gebruikmakend van een kicker- komt omdat je afzet met een draaimoment. Probeer rustig af te zetten, dus stevig oploeven, poppen en zodra je los komt van het water, je board (en je lichaam) downwind te draaien, zodat je rotatie stopt en netjes downwind kunt landen. Wat ook kan helpen is, je achterste hand tijdens de sprong los laten van de bar.  

et1961 had een 4 sterren sessie in Neeltje Jans met maar liefst 18 - 24 knots op zijn Crazy Fly Sculp (2017)

rdeheld 10 June / 2017 / 22:54

Beetje naar de sport school om je core een beetje sterker te maken, heeft bij mij erg veel geholpen om ongewilde rotaties en gewilde rotaties beter te controleren 

Kitemen 12 June / 2017 / 13:03

Wat mij ook helpt met voorkomen van draaien is je benen intrekken. Dus als je springt je knieen richting je borst. Hierdoor ben je veel stabieler en ben je minder geneigd om te gaan draaien iig mijn ervaring.

Jelle_vw 12 June / 2017 / 14:29

Zoek een vlak stukje water zodat je een mooie gecontroleerde afzet kunt maken.

Turn on, Tune in, Drop out

Jelle_vw had een 4 sterren sessie in Strand Slufter met maar liefst 18 - 25 knots op zijn Ozone Catalyst (2015)

idefixe 12 June / 2017 / 18:52

en daar waar je heen kijkt gaat je lichaam automatisch naar toe.........

Slingshot , Gibbon

bertvh 12 June / 2017 / 19:38

vaar vanaf begin dit jaar met een korte leash, vaar nooit uitgehaakt wel wave en tt maar heb nog geen nadelen gevonden. en indien nodig safety is direkt voor mij ! nog wel niet moeten gebruiken!

 

bertvh had een 4 sterren sessie in Tenerife - Flashpoint Beach met maar liefst 18 - 24 knots op zijn Ozone Enduro (2016)