2e hands uit 2008?

Door: thomas.dk Reacties: 7 Hits: 1359
thomas.dk 03 August / 2017 / 16:37

Beste kiters, 

Na een pauze van 10 jaar wik het kiten weer oppakken. 

Nu wil ik een tweedehands kopen om lekker goedkoop een setje aan te schaffen.

Met mijn gewicht  (82 kg) wil ik het liefst een 12 kopen, met mogelijk een 9 erbij. 

Via marktplaats wordt veel oud spul aangeboden.

Mijn  vraag: kan een kite van 2008 nog goed zijn?

Zou namelijk een setje 9 en 12 incl bar en board voor 550 kunnen kopen uit dat jaartal.

Aanraden, of lieven wat  meer betalen voor een nieuwere set? (Sugesties welkom)

 

Djee 03 August / 2017 / 18:09

Het zou kunnen, de kans is niet groot, maar het zou kunnen. 

Wat is je budget? En onthoudt dat goedkoop meestal duurkoop is, afhankelijk van je budget is het waarschijnlijk beter om 1 kite te kopen. 

Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

thomas.dk 03 August / 2017 / 18:40

Ik hoop voor 800 euro klaar te zijn (incl. Wetsuit en trapeze.)

Ik verwacht niet de 'stormachtige ' dagen te gaan kiten.

MarioH 03 August / 2017 / 19:39

Dat is al €2400,-. Keus zat voor die prijs.  ;)

Wil je wetsuit en trapeze ook gebruikt kopen? Zo niet, dan is je budget vrij klein denk ik.

Ik heb zelf nog een set RRD obsession pro's te koop van 2012.

Is wel een C-shape kite, maar ik weet niet wat je gewend bent???

Als je interesse hebt, doe maar een pm, zo niet, veel succes met de zoektocht{#emotions_dlg.thumbsup.gif}

MarioH

berg 04 August / 2017 / 07:10

zal ik wel niet kunnen rekenen zeker {#emotions_dlg.schater.gif}{#emotions_dlg.nooo.gif}

Kitesurfing, Because golf and football only require one ball

richardkiter 04 August / 2017 / 07:42

Mijn  vraag: kan een kite van 2008 nog goed zijn?

Zou namelijk een setje 9 en 12 incl bar en board voor 550 kunnen kopen uit dat jaartal.

Ligt er aan wat je koopt ? Op dit moment gebruik ik nog steeds een Waroo 2008 die prima functioneerd voor kite buggyen, prima kite niks mis mee. Moet ik er ook bij zeggen dat de bar van 2008 niet veilig is, gevaarlijk zelfs bij zeer harde wind als je de safety moet trekken

Maarrrrrrr je heb ook kites van 2008 die gevaarlijk zijn en niet meer van deze tijd, waar je alleen je schoonmoeder aan wil laten hangen  {#emotions_dlg.clown.gif}

Dusssss kijk goed uit wat je koop !!!!

 

Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

Jelle_vw 04 August / 2017 / 08:21

Misschienk kun je delen wat je op het oog hebt. Dan kun je gerichte feedback krijgen.

Turn on, Tune in, Drop out

Jelle_vw had een 4 sterren sessie in Strand Slufter met maar liefst 18 - 25 knots op zijn Ozone Catalyst (2015)

thomas.dk 06 August / 2017 / 20:05

Ik heb inmiddels Een Airush flow sle 10m. 2009 aangeschaft. Geen reparaties, knispert nog goed' gladde lijnen, nieuw type safety.

ik heb de set, Inclusief board, voor een leuk prijsje over kunnen nemen. (Hopelijk geen kat in de zak!)

Nu mis ik alleen nog een trapeze. Nu heb ik begrepen dat er hybridetrapezes zijn Welke zowel als zit en heuptrapeze gebrupikt kunnen worden. Heeft iemand hier ervaring mee? Krijg het op internet niet zo goed gevonden.