Board 1.30 voor beginner (95 kg)?

Door: Richard2018 Reacties: 3 Hits: 1066
Richard2018 08 August / 2017 / 19:38

hallo,

zojuist aangemeld op dit forum, super interessant.

vorige week een kitesurf cursus gevolgd van totaal 11,5 uur.

waterstarten lukt prima en varen ook al.

nu heb ik gisteren een mooie kite met bar tweedehands gekocht;

een Peter Lynn Swell 12m uit 2016, echt helemaal netjes en zonder beschadigingen.

nu heb ik zelf een board (fanatic skyrider) van 1.30 x 36.

om nou meteen ook nog een board te kopen, vroeg ik me af of het voor mij mogelijk is met mijn 95 kg om dit board te gebruiken of dat ik beter echt een nieuw board kan kopen. 

Djee 08 August / 2017 / 19:54

Beter koop je een groter en nieuwer board, dat gaat je leer en pleziercurve alleen maar ten goede komen.

Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

geloof 08 August / 2017 / 20:47

Ik sluit me aan bij Djee. Prima kite hoor, maar ongeschikt board voor iemand van jouw gewicht (behalve op spots waar het standaard 40 knopen of meer waait). Met jouw gewicht is een breedte van 42cm gebruikelijk.

http://www.kiteventure.nl | school | shop | travel --> CrazyFly | Eleveight | Ownin | PLKB | Shinn | Ventum | Vimana | Zeeko

Richard2018 08 August / 2017 / 22:31

Thanks!

wat ik ga doen, ik kan nog een volledige set naar keuze met een board naar keuze testen, dan neem ik op die dag ook mijn board mee en vergelijk ik het met elkaar, dan weet ik gelijk hoe en wat. Maar ik weet nu wel dat ik dus moet gaan kijken naar een ander board