Welke kite om mee te beginnen

Door: Harry Reacties: 6 Hits: 4384
Harry 13 October / 2017 / 22:16

Hallo ik begin met kitesurfen maar vind het moeilijk om de geschikte kite te kopen.

Nu kan ik een complete set overkopen uit 2012.

De kites zijn van North en dragen de naam Rebel.

Ik weet dat dit een vrij populaire kite is naar mijn weten.

Nu is mijn vraag of deze kites  geschikt zijn om mee te beginnen.

Het gaat om een 9 en een 12 uit 2012.( weinig tot niet gebruikt  wordt gezegd )

mijn  gewicht is 80 kg en mijn lengte 1,85 m .

 Ik heb altijd aan windsurfen gedaan en veel gevliegert met grote kites.

 Ik ga van het voorjaar op cursus  maar ik wou deze koop eigenlijk niet aan mij voorbij laten gaan .

board is van Naish 132.

 

FransD 14 October / 2017 / 09:41

Ik denk dat de Rebel niet echt een beginners kite is. Ik zou opzoek gaan naar een gewone freeride, bijvoorbeeld een Ozone Catalyst. Het internet verschaft je genoeg informatie. succes met zoeken. 

Hmm....

FransD had een 1 sterren sessie in Oostvoorne autostrand met maar liefst 10 - 14 knots op zijn Cabrinha Switchblade (2012)

ricardo.lageweg 30 November / 2017 / 08:57

De rebel is geen beginnerskite! Deze is namelijk erg specifiek.

Denk van North bijvoorbeeld aan een Neo, Evo of Mono vanaf 2016 ongeveer.

9 en 12 zijn leuke kites om mee te beginnen, Naish 132 is ook prima, je kunt evt de eerste paar keren nog van je kiteschool een boardje lenen, als je een grotere nodig hebt.

Succes!

(Kijk anders op cheapkite.shop, hier staat informatie over kitekeuze en boards.)

~~~ CheapKite.Shop ~~~ Voor Informatie & Shoppen ~~~ GRATIS EBOOK OVER ONDERHOUD

FransD 30 November / 2017 / 18:56

Goedkope reclame? {#emotions_dlg.sbatje.gif}

Hmm....

FransD had een 1 sterren sessie in Oostvoorne autostrand met maar liefst 10 - 14 knots op zijn Cabrinha Switchblade (2012)

wazzaah 30 November / 2017 / 21:04

Nou goedkoop is t iig niet € 4500 voor een kite {#emotions_dlg.schater.gif}

kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

MrGee 01 December / 2017 / 08:16

Doe in elk geval geen Cabrinha Convert. Die wordt als beginnerskite omschreven maar na een crash op het water gaan de lijnen en bridles nogal eens in de war en kun je niet verder. Ook Liquid Force Envy 2015 is in mijn ervaring een probleem niet vanwege de bridles maar de kite verliest nogal eens vorm na een crash, water erover, de lijnen gaan om de kite... zwemmen maar. 

Mr Kite 06 December / 2017 / 20:45

Jongens... wat een onzin verkopen jullie allemaal zeg.. verschrikkelijk!

De Rebel 2012 heeft groot windbereik, heeft veel depower, is super makkelijk te herstarten door o.a. de 5e lijn + gebogen wingtips én is alles behalve één of ander monster ofzo..

Dus hoezo in godsnaam geen beginnerskite? Onzin! 

Als jij voor een paar honderd euro kan kiten lach je al die gasten die zo nodig duizenden euro's uit moeten geven gewoon lekker uit! :) Als je dan op gegeven moment precies weet wat je wilt kun je altijd nog nieuw kopen.

Je moet alleen even opletten dat de lijnen nog goed zijn, als je even op 2012 rebel zoekt dan vind je er volgens mij nog een topic over. Het midden van de bar wil namelijk nogal eens slijten.

Verder gewoon op normale zaken letten net als elke andere kite. En als je gaat kiten gewoon eerst les nemen, altijd voorzichtig zijn en mensen om je heen vragen stellen als je niet zeker van je zaak bent.

Veel plezier!