Beginner kite advies

Door: DylanVL Reacties: 8 Hits: 2668
DylanVL 29 November / 2017 / 06:52

Ik kan de F-one bandit 10m (incl. orginele bar) en het F-one TX3 uit 2010kopen tegen een spotprijsje.

De kite is amper gebruikt en knispert nog, ook het board ziet er nog meer dan degelijk uit.

Denken jullie dat dit een goede kite is om mee te starten of kan ik beter een (duurdere) rpm uit 2015 overwegen? Weeg 70kg en wil vooral freestyle gericht gaan varen

 

Met vriendelijke groeten,

Dylan

 

 

 

Sanka 29 November / 2017 / 07:54

Hoi Dylan,

Lijkt mij een prima kite om mee te beginnen. Als je het eenmaal kan en weet wat je zoekt in een kite kan je gericht gaan zoeken. Helemaal als je hem voor een spot prijs kan kopen. 

https://www.instagram.com/fountainfish/

Sanka had een 5 sterren sessie in Maasvlakte 2 met maar liefst 17 - 22 knots op zijn Airush ONE (2011)

Kitemen 29 November / 2017 / 08:41

Prima kite om mee te beginnen. Dat je freestyle kant op wil is nu voorlopig niet aan de orde, je zal t eerst goed onder de knie moeten krijgen maar met een bandit kan je alle kanten nog op en qua board kan je altijd nog wisselen. Weet niet hoe groot t board is maar zou niet te klein beginnen en niet meteen met boots gaan varen maar eerst gewoon lekker met straps! good luck

DylanVL 29 November / 2017 / 11:13

Board is 134x39, niet al te groot dus.. maar ik moet wel ook zeggen, ik heb al ervaring met wakeboarden dus dit zal normaal wel een goed stuk moeten helpen

Kitemen 29 November / 2017 / 11:19

Ik zou zeggen prima combo voor jouw gewicht! Gewoon voor gaan en met de nodige wakeboard ervaring zul je sneller blijven staan etc! Komt goed!

DylanVL 30 November / 2017 / 07:18

Kan ook een Slingshot RPM uit 2011 aanschaffen maar die is 12m, is dit goed of te groot voor me? (67kg)

ricardo.lageweg 30 November / 2017 / 09:03

Prima kite om mee te beginnen, denk er aan dat hoe ouder de kite is hoe minder veilig. 

De savety systemen veranderen heel snel en het materiaal ook. 

Voor je veiligheid is het misschien ook wel goed om materiaal van maximaal 4 tot 5 jaar oud te kopen.

 

~~~ CheapKite.Shop ~~~ Voor Informatie & Shoppen ~~~ GRATIS EBOOK OVER ONDERHOUD

ad 30 November / 2017 / 17:00

"De kite is amper gebruikt en knispert nog, ook het board ziet er nog meer dan degelijk uit"

Bij een tweedehands auto is dit "altijd in de garage gestaan bij eenn oud vrouwtje".

Een kite van 10m van 7 jaar oud die nauwelijks gebruikt is is niet waarschijnlijk ( het zou de maat zijn die je het meest gebruikt bij een normaal gewicht )

Knisperen doen alle kites als ze maar droog zijn, je kunt beter kijken naar de de naden en pigtails ( rafelen de naden en zitten er slijtsporen op de pigtails )

F-One is verder een prima merk ( denk ik, ik heb er zelf nooit mee gevaren maar er zijn er veel ) en voor free-stylen zul je misschien eerst moeten leren free-riden.

Mr Kite 06 December / 2017 / 20:50

Uhm.. knisperende kites die goed gebruikt zijn..? Een kite van een paar jaar oud die veel gebruikt is knispert echt niet meer hoor.. ook niet als ie droog is. :)

Check gewoon even het doek van kites in een winkel, en check daarna die van de kite die je eventueel wilt kopen. Dan zie én voel je het verschil. 

Let op: is ook een groot verschil tussen kites die vooral op binnenwater (zoet) gebruikt zijn en kites die vooral op zee gebruikt zijn. Zout + zand slijt nou eenmaal een stuk sneller.

Gelukkig is kiten nog steeds een hipper wordende sport, en dat was het 5 jaar geleden ook al. Er zijn dus zéker wel kites te vinden die door een of andere hipster gekocht zijn die uiteindelijk besloot dat het toch niets voor m was! Dus als jij zo'n kite vind; doe er je voordeel mee! :)