Eerste boardje kopen...

Door: Lucse Reacties: 5 Hits: 1255
Lucse 16 April / 2018 / 18:35

Hoi Hanglossers,

Even een snelle vraag. Ik ben een beginnende kiter en ben bezig om mijn eerste kiteset bij elkaar te sprokkelen (tweedehands). De kites (7m, 9m, 12m) heb ik inmiddels voor elkaar, maar ben nu zoekende naar een board. Ik heb me enigszins proberen in te lezen in wat voor maten ik zou moeten hebben en wat passend zou zijn, maar omdat ik me daar nog niet echt zeker over voel, dacht ik op dit forum even om hulp te vragen! 

Nu kan ik toevallig een Brunotti Onyx 2010 136x40 overnemen van iemand voor 160,- euro. Is maar aantal keer mee gevaren, dus nog in nieuwstaat. De grote vraag is nu; doen of niet? Is dit een goede deal voor zo'n "oud" board, rekening houdend met mijn lengte en zwaarte; man van 1.85 en rond de 75 kg. Van wat ik kon vinden zou deze maat board wel redelijk bij mij moeten passen toch...? Maar zo niet, wat zou dan een betere maat zijn voor me?

Al het advies is welkom. Alvast bedankt!

Djee 16 April / 2018 / 20:15

Geen ervaring met de onyx, maar is volgens mij een prima allround boardje. Maat is ook prima, zou iets kleiner kunnen maar hoeft niet. 

Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

Kitemen 17 April / 2018 / 07:43

Ja klinkt idd goed. Je hebt t over een "oud" board maar zie verder geen jaartal van t board. Nu is t jaartal van een board ook minder belangrijk dan van een kite. De maat klinkt goed en zeker in t begin helemaal niet verkeerd. In combi met je kites zou je de meeste vaarbare dagen mee moeten kunnen pakken. Veel plezier.

Magic_Ed 17 April / 2018 / 08:33

Onyx is een uitstekend beginnersboard, als alles er goed uitziet (en dus heel is), een goede keuze.

w w w . v e r s u s s h o p . n l

Djee 17 April / 2018 / 19:43

@kitemen er staat 2010, prima dus.

Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

Kitemen 18 April / 2018 / 08:34

{#emotions_dlg.bonk.gif}...duidelijk te weinig gekite de laatste tijd, last van tunnelvisie