BEST TS 2018 9m

Door: Maurits84 Reacties: 17 Hits: 4576
Maurits84 24 June / 2018 / 08:21

Hallo,

Heeft iemand al ervaring met de BEST TS 2018 9m?

Ik kan namelijk nog geen recensies vinden.

 

Hoor graag van jullie

Leon van Bergen 24 June / 2018 / 09:30

Daar sluit ik mij bij aan, ben ook zeer benieuwd, wil mijn Cabo 11 gaan vervangen voor een TS en van afgelopen jaren waren ze perfect maar wil graag eerst wat horen van die van 2018! vind het wel jammer dat hij zonder rugtas komt maar goed de prijs is ook netjes en die schijn je later nog bij te kunnen kopen..

Last edit by: LEON VAN BERGEN

geloof 24 June / 2018 / 10:40

Het gemakkelijkste is om een teamrider te vinden. Ik weet niet of die er nog zijn in NL en B, wellicht via FB van Best om een testafspraak te maken.

http://www.kiteventure.nl | school | shop | travel --> CrazyFly | Eleveight | Ownin | PLKB | Shinn | Ventum | Vimana | Zeeko

dom 24 June / 2018 / 15:26

Lees de reviews van de TS 2015 eens;) heb uit zeer betrouwbare bron vernomen dat ze dit model namelijk opnieuw uit de kast hebben getrokken! Overigens geldt dit ook voor het doek wat al 3 jaar opgeslagen lag in een magazijn in Hongkong  

en hou er rekening mee dat best kiteboarding nog steeds een merk is welke financieel aan de grond zit, veel schulden heeft en ieder moment om kan vallen. Je kan uiteraard een prima koop hebben aan een kite voor 999 euro maar reken niet teveel op beschikbaarheid van spare parts, garantie, etc. 

Last edit by: DOM
F-One kiteboarding, O'neill, Sportzeker, U-Stick kitebladders, Kitecare, Versus

josha 27 June / 2018 / 08:36

Hi Maurits,

Ik heb er zelf even aan gehangen en moet zeggen dat ik het echt een lekkere kite vind. Het doek zag er echt super uit, precies wat je van Best kan verwachten. Daarnaast voelde hij iets stabieler aan dan zijn voorgangers. Spareparts zijn zeker weten voldoende beschikbaar kan ik je vertellen + garantie is ook geen enkel probleem. Ik moest laatst wat onderdelen hebben voor mijn oude TS 2017, en deze waren gewoon allemaal leverbaar. Niks meer dan vage geruchten dus hierboven als je het mij vraagt :)

Duotone Vegas 9m - Jaime Textreme - www.kitemana.nl

josha had een 4 sterren sessie in Katwijk met maar liefst 12 - 17 knots op zijn SlingShot Fuel (2008)

Leon van Bergen 27 June / 2018 / 10:17

Dag Josha,

Ja dat verhaal van DOM neem ik ook met een korrel zout, heb je niks aan aan die verhalen.

Mag ik vragen waar je er even aan ''gehangen'' hebt? ben ook erg benieuwd hoe hij vaart voordat ik er één blind koop.

dom 30 June / 2018 / 09:31

Misschien is het voor de geloofwaardigheid van mijn verhaal belangrijk om te weten dat ik jarenlang leverancier geweest ben van pure action sports (met focus op spare parts die wij dus al 2 jaar niet meer leveren ivm uitblijven van betaling), het moederbedrijf van best kiteboarding en dus nauw in contact sta met o.a. Hun oude designer En sales director. Tevens krijg ik (en heel veel toeleveranciers met mij) nog een hele hoop geld van pure action Sports echter heeft men de BV in Duitsland waar de schulden op zitten laten omvallen om vervolgens vanuit een BV in Spanje verder te werken. De investeerder van best kiteboarding wordt onderzocht door O.a. De Spaanse overheid wegens witwaspraktijken en heeft afgelopen jaar meerdere weken vastgezeten. Doe ermee wat je wil maar een gewaarschuwd mens telt voor 2! 

F-One kiteboarding, O'neill, Sportzeker, U-Stick kitebladders, Kitecare, Versus

Maurits84 03 July / 2018 / 21:28

Ha Dom,

 

Jij zegt dus dat je beter geen Best kan kopen?

Wat adviseer jij dan voor kite?

Leon van Bergen 04 July / 2018 / 09:46

Oke Dom ik neem je verhaal met wat minder zout tot me toe.

Het is voor mij erg handig om bij Best te blijven gezien ik een 8M TS, een 11M Cabo en een 17m Roca heb en allemaal op dezelfde bar passen. Ik vind het heerlijk om soms op een zomeravond die 17m te pakken dus die doe ik echt niet weg en over mn 8M TS ben ik ook meer dan tevreden.

Ik ben alleen soms niet tevreden over mijn 11M Cabo gezien die veel wind nodig heeft, regelmatig kom ik te kort terwijl iedereen lekker door vaart. Weet iemand of de TS wel een meer ''lichtwind'' kite is? 

Ik weet dat ik over zou kunnen stappen op Eleveight en alles dan evengoed zal passen maar vind dat gewoon spuug lelijke kites!

Last edit by: LEON VAN BERGEN

dom 04 July / 2018 / 23:11

@maurits: ik denk dat (gelukkig) vrijwel alle andere merken van formaat op dit moment een redelijk stabiel bestaan leiden. (Behalve het north/duotone verhaal wellicht maar die komen hier wel doorheen!)

afgezien van best zou je dus je keuze puur moeten baseren op welke kite je lekker vind varen. (Bij ons in de shop, maar ook bij heel veel andere kiteshops kan je altijd Kites testen om erachter te komen welke kite het beste bij je past)

Ga lekker testen en kom eens een kop koffie doen in een shop, dan kom je vanzelf tot de juiste keuze!

@leon:

de best red bar is een prima barretje en kan ivm lage v en single front line safety met vrijwel elke kite gebruikt worden. (Evt met een setje pigtails van 2 tientjes om de knoopjes en lusjes om te draaien)

De Kites die je hebt hoef je natuurlijk niet weg te doen! Sterker nog, ze leveren door al deze ellende 2ehands niet zoveel meer op terwijl je er nog prima lang plezier van kan hebben! De ts heeft meer power per m2 dan de cabo maar is nog steeds een stuk minder efficiënt dan high performance Kites zoals b.v een edge en in iets mindere mate de xr5 en bv de north rebel. (Die weer hun eigen mogelijk ervaren nadelen hebben afhankelijk van je vaarstijl). Ook hier is testen de truc denk ik?!

 

F-One kiteboarding, O'neill, Sportzeker, U-Stick kitebladders, Kitecare, Versus

walle 07 July / 2018 / 11:11

Als je een 2de opinie wilt, check eens bij Benji van www.surfinstyle.be (zonder reclme te willen mken)

Ik koop daar al 10 jaar mijn Best spullen en heeft me altijd objectief geïnformeerd.

Ben ook van plan om mijn 2015 TS eens te vernieuwen maar twijfel ook.

walle had een 2 sterren sessie in Surfers Paradise-Knokke met maar liefst 14 - 18 knots op zijn Best Waroo (2009)

Leon van Bergen 07 July / 2018 / 20:10

Daar heb ik inderdaad ook al eens een Best kite gekocht, helaas heeft hij nu alleen maar Eleveight kites en die zie ik nog niet zo zitten..

Bartdel 09 July / 2018 / 16:48

Ik vind ze juist best wel mooi...

 

Leon van Bergen 10 July / 2018 / 09:18

Oke die ziet er dan wel weer mooi uit ja {#emotions_dlg.bonk.gif}

Mnr_Afwas 12 July / 2018 / 16:04

Gelukkig gaat het bij kiten om de looks, misschien krijg je er een passend zwembroekje bij voor over je pak.

Leon van Bergen 12 July / 2018 / 16:38

Beste afwasser,

Bedankt voor je nuttige reactie, gek genoeg wil ik inderdaad mijn kite mooi vinden wanneer ik ruim Duizend euro uitgeef.

zwemvijver 12 July / 2018 / 18:01

Ook Best TS gehad in 2016 , nu 2018 Rebel ...... what a difference , ik zou toch eens testen !

Leon van Bergen 13 July / 2018 / 09:56

Dag Zwemvijver, ik hoor graag van je wat de verschillen zijn! ik overweeg nog om geheel over te stappen op een ander merk, ik verwacht ook dat er tussen de 2016,17 en 18 kites van Best weinig verschil zit en ben erg beneiuwd wat je beter vind aan de Rebel. mocht ik overstappen op een ander merk zat het ook een Rebel worden of de Pivot/Dash van Naish.