welk board voor de zwaardere beginner

Door: sharkbyte Reacties: 4 Hits: 1195
sharkbyte 09 July / 2018 / 14:39

Goedendag,

Samen met mijn zoon hebben wij onze eerste 3 dagen les achter de rug. 

En dat ging best aardig (dankzij kiteschool zeeland) . 

Nu komt natuurlijkde grote vraag wat aan te schaffen. 

Wil er ook niet gelijk boven de 1000 euro aan uitgeven .

We hebben al een compleet 12mtr cabrinha switchblade set uit 2009 .

Hier zit een 140 bij 38 cm board bij wat voor mijn zoon van 70 kilo een prima beginnerboard zal zijn.

Maar wat nu voor mij met mijn 105 kilo? Ik merkte dat het heel wat meer moeite (logische ) kostte om op het board te komen dan mijn zoon.

We kunnen allebei al jaren goed snowboarden en wakeboarden dus de feeling als de kite ons ophet water trok was ok. Maar bij mij zinkt hij snel weg bij een foutje. 

Welk board zou wat voor mij zijn ?  RRD easykite 148 x 46 bijvoorbeeld?

Liefst een twin maar lees in andere topics ook weer die zeggen neem een cq oudere goedkopere directional.

Iemand suggesties.

 

John en Ian

 

Djee 09 July / 2018 / 15:08

Als je directional (surfboard) wilt gaan varen, dan kan je idd de twintip aan de kant schuiven en gelijk een directional met veel volume, aanschaffen. 

Anders gewoon een groot recente* twintip kopen op marktplaats oid.

 

*na 2010.

Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

Nature 10 July / 2018 / 11:14

Fluid kiteboarding Minimalist XXL (147x49) maar ligt ook aan hoe harde wind je wil beginnen anders is de normale ook prima (138x47)

Fluid kiteboarding - High Service - High Quality - Kiteboarding gear.

Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)

geloof 10 July / 2018 / 23:51

Zelfs voor je zoon is een boardje van 38 cm breed aan de smalle kant, maar budget is bepalend uiteraard. Als progressie voor jou belangrijk is, helpt zo'n board als Gilion voorstelt voor de kiters boven de 100 kg. Je zou niet de eerste zijn die maanden zou aanmodderen met een (veel) te smal board.

http://www.kiteventure.nl | school | shop | travel --> CrazyFly | Eleveight | Ownin | PLKB | Shinn | Ventum | Vimana | Zeeko

KiteShallow 11 July / 2018 / 00:31

Is afvallen een optie {#emotions_dlg.nopompom.gif}