Kahoona 9.5 of een Waroo 11

Door: cabrioakkie Reacties: 8 Hits: 1134
cabrioakkie 02 August / 2018 / 09:21

Hoi Kiters!

Ik heb net een paar lesjes gehad en heb wat spullen overgenomen van iemand. Ik heb nu een Best Kahoona 9.5 uit 2011 liggen en een Best Waroo 11 uit 2008. Beide zien ze er nog OK uit en na wat Googelen van reviews lijkt het alsof beide kites prima zijn voor beginners. Ik weeg 70kg en zal voorlopig kiten op Strand Horst. Omdat de 9.5 en 11 dicht bij elkaar zitten, wil ik er eentje verkopen. Wilt iemand me adviseren welke ik het beste kan houden? Zelf denk ik aan de 11 vanwege de maat, maar die is wel 3 jaar ouder.

 

Groet,

cabrioakkie

Kitemen 02 August / 2018 / 09:50

Nou denk niet dat je er nog veel voor gaat krijgen...meer dan 5 jaar in kitetermen is een eeuwigheid. Verder zijn de safetysystemen van voor 2009 echt nog een stuk slechter. Als je ze echt zo top vind zou ik ze lekker houden en de 11 bij licht weer gebruiken en de 9,5 bij iets meer wind! Verkopen als beginnerskite is iig geen optie...

Mnr_Afwas 02 August / 2018 / 09:54

Lekker gaan varen en dan beide als zitzak gebruiken, die Best kites zijn na 5 jaar zo gaar als de panty van een madame..

cabrioakkie 02 August / 2018 / 10:18

Ik hoef er ook niet veel voor te hebben, als ik er iemand er blij mee kan maken is het goed. Die safetysytemen waar Kitemen het over heeft vind ik wel interessant. Ik dacht dat dat alleen met de bar te maken heeft. Maar moet je daar bij een kite ook op letten dan?

Kitemen 02 August / 2018 / 11:01

Nee ging er van uit dat je een bar bij die oude kites had...wat mr afwas zegt kites van die leeftijd zijn een stuk minder efficient en daarnaast "vergaat" het doek ook heeft helaas niet het eeuwige leven...

Hou ze lekker zelf maar vergeet niet dat je met dergelijke spullen je progressie niet stimuleerd en dat je een langere weg moet bewandelen om te groeien in de sport.

cabrioakkie 02 August / 2018 / 12:26

Bedankt voor de tip! Ik wilde eerst even wat goedkoops hebben om erachter te komen of ik kiten leuker ga vinden dan surfen (ik heb een schuur vol surfspul). Zo ja, dan koop ik graag een (bijna) nieuwe kiteset. Ik heb wel een goede bar gekocht, met een push-away quick release, dus dat lijkt me prima. Nu een paar keer oefenen en dan een mooie kite kopen.

Fransvegt 02 August / 2018 / 12:56

Die waroo's zijn hartstikke lekker joh, en over die safety.. opzich is de safety van die dingen prima en echt niet veel slechter dan de huidige, controleer alleen even of je chickenloop niet vanzelf open kan springen. 

Dan over de kites: bijna alle huidige merken hebben nog steeds soortgelijke kites in hun portfolio, dus echt "oud" zijn ze niet. Alleen doek kan inderdaad wel vergaan door zout en zon, daardoor kan het sneller scheuren. Als je je kite netjes afspoelt, en het zand er een beetje uit houdt kunnen ze prima een tijdje mee. Laatste puntje: op gegeven moment kunnen door uitdroging je ventielen loslaten van de bladders, dit is niet alleen bij oude kites het geval, elke kite kan dit krijgen als ie lang in de zon ligt. Nieuwe ventieltje er op en je bent weer klaar!

Succes en geniet van het kiten!

cabrioakkie 02 August / 2018 / 15:12

Zoveel mensen, zoveel meningen. Bedankt ook voor het meedenken Frans, en je tips!

 De kites zijn zeker gebruikt, maar zien er nog prima uit voor de leeftijd. Kleine gaatjes zijn goed gerepareerd, alle ventielen doen het nog (inclusief de afsluiteballetjes), dus ik zie geen gekke dingen. Ik heb nu een Waroo 7 en 11 liggen en dan ook een Kahoona 9.5. Ik denk dat ik de Kahoona dan aan een vriend wegdoe, gezien de maat. Kan ik het dit seizoen aankijken en misschien straks wel een mooi nieuw of bijna nieuw setje kopen. Ik heb zelf ook het idee dat de kites wat meer te verduren hebben aan het begin van een kite-carriere, dus wat dat betreft vind ik het ook prima om te beginnen met wat ouder materiaal.

 

 

Kitemen 02 August / 2018 / 15:49

"Ik heb zelf ook het idee dat de kites wat meer te verduren hebben aan het begin van een kite-carriere, dus wat dat betreft vind ik het ook prima om te beginnen met wat ouder materiaal." Zeker waar...je red je er ook wel mee hoor en goed om te testen of het echt wat voor je is! {#emotions_dlg.thumbsup.gif}