Hulp gevraagd bij eerste aankoop

Door: Jeezet Reacties: 4 Hits: 719
Jeezet 28 August / 2018 / 14:18

Hallo allemaal,

Onlangs met veel plezier een kite cursus gevolgd en dat smaakt naar meer! Ik heb geluk dat ik van iemand al zijn oude spullen zo mocht overnemen. Nadeel is dat er op een 16m2 kite van Gaastra na, enkel oude kites tussen zitten( 2004-2005 C-Kites van Takoon). Daarom ben ik op zoek naar een nieuwe kite(s) incl. bar.

Ik weeg zo'n 90 kilo en door mijn werk zal ik het voornamelijk van weekenden moeten hebben. Mijn voornemen is om een goede 12m2 kite te kopen en evt een 9m2 ernaast. Beetje afhankelijk van de kosten. Op internet staan natuurlijk genoeg mooie spullen maar waar moet ik rekening mee houden. Voor 400-500 euro koop ik een kite van 4 jaartjes oud met kleine reparties. Maakt dat iets uit? Verder heb ik ook een setje North rebels gevonden (9+12) uit 2009. Echter, dat lijkt mij weer wat gedateerd..?

Kortom, waar doe ik goed aan. Een goede kite kopen voor wat meer geld. Zo ja, hoe oud ongeveer? Of kan een setje uit 2009 ook nog wel even mee?

Groet,

Jeroen

Kitemen 28 August / 2018 / 14:54

zou niet ouder dan 5/6 jaar doen en dan moet je zeker kijken wat de kwaliteit van de kite nog is. Reparaties zijn in principe niet heel erg maar het geeft wel aan hoe er met de kite is om gegaan. (ook niet altijd). als je de mogelijkheid hebt om overjarig te kopen zou ik dat doen...als je toch wat minder geld wilt uitgeven kan een kite van 2/3 jaar best koop dan iets inclusief bar en check de kwaliteit goed.

mees 31 August / 2018 / 12:57

Kites van 2-3 jaar oud nemen, Daar kun je geen bult aan vallen. Qua maat inderdaad een 12m en een 9m

Houd het bij 1 soort kite. Je went aan het karakter/vliegeigenschappen van een kite. Daarnaast kun je dan meestal gebruik maken van 1 bar.

Mijn advies: North Neo of F-One Bandit

Perfecte kite qua prijs/kwaliteit verhouding en zeker betaalbaar na 2 a 3 jaar.

Als je het kunt betalen overjarige kites kopen (vaak 30-40% korting).  Blijft even een aanschaf, maar dan weet je wel wat je hebt gekocht.

KiteShallow 31 August / 2018 / 21:37

Slingshot Rally, je kan proefvaren bij Natural High - Brouwersdam of eerst huren of je het bevalt. Ze hebben trouwens ook F-One Bandit. De grote maten vond ik OK, de kleinere erg nerveus. Vraag veel korting voor de overjarigen.

Eurofuncenter 03 September / 2018 / 16:26

Check eurofun.nl

2 maten (maakt niet uit welke) Ga Pure inclusief bar voor 1599€

Natuurlijk heeft iedereen zn mening over GA kites, onze mening is in ieder geval dat het zeer prima allround kites zijn voor een hele mooie prijs!