Cumbuco 2018

Door: JochumB Reacties: 8 Hits: 1749
JochumB 03 November / 2018 / 18:28

Ha mede-kiters, 

Ik zit er aan te denken om begin december naar Brazilie Cumbuco te gaan om daar te kiten. Tussen 14-20 knopen, grote windzekerheid, veel verschillende spots en lekker weer. Mijn niveau is redelijk beginner: kan hoogte varen, bochtjes maken, met 1 hand en voorzichtig eerste sprongetjes. Voorkeur voor vlak water maar wil ook graag meters maken op zee. 

Wie is al een keer in Cumbuco geweest en heeft tips voor een fijne kiteschool/hostel etc?

Het lijkt me leuk om met een paar man/vrouw die kant op te gaan om samen te kiten en ook van elkaar te leren. Autotje huren, verschillende spots bezoeken, zoveel mogelijk kiten. 

Iemand zin om mee te gaan?

 Groet, Jochum 

 

KiteShallow 03 November / 2018 / 20:36

Eind van de maand zit ik in Prea voor een maand lang. Meters maken en kite school organiseert genoeg aktiviteiten. Hopelijk kan ik de eenvoudigste downwinder maken.

Herrie 04 November / 2018 / 12:48

Veel plezier allebei. Cumbuco en Prea zijn top locaties waar je zeker je meters zal maken want er is elke dag wind! Neem voor Prea niet al te grote kites mee;)

Cheers! Herrie

Herrie had een 5 sterren sessie in Prea met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Wainman Hawaii Rabbit Smoke (2012)

KiteShallow 04 November / 2018 / 12:54

@Herrie: Ik weeg 56 kg en neem mijn SS Rally 6 en 8 m en 3 of 4 m extention lines. Misschien koop/huur ik een 5 m.

Herrie 04 November / 2018 / 13:40

Huren in Jeri is niet echt een optie. Bij Rancho betaal je je redelijk blauw voor huur. Slim is om in NL een 5 op de kop te tikken. Met 56 kg zal je daar t meest mee varen. 6 ook top. Je 8 zal je niet veel gebruiken denk ik. Maar wel meenemen voor de lichtere dagen

Cheers! Herrie

Herrie had een 5 sterren sessie in Prea met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Wainman Hawaii Rabbit Smoke (2012)

KiteShallow 04 November / 2018 / 14:27

@Herrie: bedankt voor de tip. Ik zie dat je in Jeri zit. Je FB linkje werkt niet.

Djee 04 November / 2018 / 19:29

{#emotions_dlg.nooo.gif} ergens een stukje frisser {#emotions_dlg.sbatje.gif}

Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

harryNaish 04 November / 2018 / 23:18

In december is de wind minder hard in Brazil; 6 en 8 zijn prima voor Jeri,liever ook een 10 of 11 als je meters wilt maken....in Cumbuco heb je zeker een 12m of groter nodig. 

KiteShallow 04 November / 2018 / 23:53

@HarryNaish: bedankt, ik heb mijn extention lines dus van die 8 wordt 10.

@JochumB: kom naar Prea