Turkish Airlines Sports Equipment van te voren aanmelden?

Door: Materazzi Reacties: 2 Hits: 2383
Materazzi 25 December / 2017 / 02:06

Beste Hanglossers,

Omdat ik nergens de optie zie om mijn kitegear van te voren aan te melden op de site van Turkish Airlines...

Ga ik er een beetje vanuit dat ik pas bij schiphol een Kitebag  kan aanmelden (prijzen staan wel op de site)   Vorig jaar bij TUI en Arkefly was dit veel duidelijker daarom vraag ik me af of iemand die met Turkish Airlines heeft gevlogen dit kan bevestigen.?

Ik vlieg Economy en heb dus standaard Baggageruimte tot 30 KG en handbaggage. Reis gaat via istanbul naar Capetown 

 

Raise the party

Materazzi had een 4 sterren sessie in Brouwersdam met maar liefst 18 - 21 knots op zijn SlingShot RPM (2013)

Andreboogert 25 September / 2018 / 16:48

hey hallo, Ik zit er aan te denken in januari naar Kaapstad te vliegen met Turkish Airline. Wat waren jouw ervaringen met je kitegear? Verliep alles vlekkenloos en wat waren de extra kosten? Kun je je ervaringen delen? Thanks! :-)

Andreboogert had een 3 sterren sessie in Zandmotor met maar liefst 18 - 24 knots op zijn North Fuse (2013)

Materazzi 26 September / 2018 / 21:26

Hoi Andre,

De heenweg verliep vlekkeloos! We hadden via cheaptickets geboekt en zij hadden de extra baggage voor ons aangemeld bij Turkish airline en we hoefden niks bij te betalen! De tassen komen gewoon zonder scheuren aan.

De terugweg was een ander verhaal, ik had nog gemaild met Cheaptickets of ze alles weer aangemeld hadden. En ze vertelden mij dat alles weer prima was. Eenmaal bij de check-in, bleek dat we 90 (geloof ik) pp bij moesten betalen voor een surf tas. 

Echter waren wij niet in staat om meer dan 10 euro te betalen... want we hadden geen pinassen/creditcards meer aangezien we diezelfde week waren bestolen.

Uiteindelijk de manager erbij (uur later, de tijd begon te dringen) en mochten we de kite spullen gratis mee.

 

nog 1 Tip.. zorg voor een goede reisverzekering (sportzeker) Wij hebben een flink bedrag terug gehad gelukkig. 

Owjah en vergeet je Piq/woo niet! Capetown = big air :P

Raise the party

Materazzi had een 4 sterren sessie in Brouwersdam met maar liefst 18 - 21 knots op zijn SlingShot RPM (2013)