Kater - North lijnen

Door: sanneh Reacties: 28 Hits: 5784
rdeheld 23 September / 2018 / 21:17

Hoe vaart dat trouwens zon pivot met een Nort bar waarbij de split op 5 meter zit? Naish heeft een lage split in the frontlines

sanneh 24 September / 2018 / 09:39

@extremekiter ik weet ook oprecht niet wat ik ervan moet denken. Ik weet echter alleen dat er in de paar keer dat ik ermee gevaren heb niks geks is gebeurd en hij niet uitgerold/onbewaakt op t strand heeft gelegen, en is gebroken bij letterlijk de eerste sessie met beetje serieuze (30kn) wind. Bij de meeste schade gevallen is denk ik moeilijk vast te stellen wat de breuk heeft veroorzaakt. Het zou dus kunnen, lijkt mij, dat er wel eens vaker een slechte lijn tussen zit, waar later van wordt verondersteld dat er wel schade aan zou zijn geweest? Ik weet dat alle lijnen in de fabriek getest horen te worden, maar of dat bij iedere lijn ook echt gebeurd heb ik geen zicht op. Komt er volgens mij op neer dat de "bewijslast" t.o.v schade het eerste half jaar bij de winkel, en na n half jaar bij de gebruiker ligt.

@De Rdeheld: de splits is bij de clickbar op meerdere plekken te maken of er volledig uit te halen. Ik heb hem op mijn Pivot er helemaal uit. 

 

Last edit by: SANNEH

geloof 24 September / 2018 / 14:51

@sanneh: Dikte van lijn zegt in het algemeen niet veel over breeksterkte. De info over de breeksterkte kan je reseller ook voor jou navragen, als tie dat niet weet. Een andere optie is navraag op grotere kitefora zoals kiteforum.com en oase.com.

http://www.kiteventure.nl | school | shop | travel --> CrazyFly | Eleveight | Ownin | PLKB | Shinn | Ventum | Vimana | Zeeko

boele 24 September / 2018 / 15:55

ik heb gehoord dat dat doorzichtige plastic stukje net voor/op de sleeve het einde van de lijn ervoor zorgt dat de lijn daar vaak gaat "knakken" in de wind dat knakken resulteert in een breuk in de long run.. dat stukje plastic kan je wel afsnijden zodat het niet meer scherp is. (vaak breken north lijnen daar)

verder heb ik pigtails aan het uiteinde van de lijnen gezet (die je bij Infexion kan kopen) omdat uiteindelijk bij north dat laaste stukje altijd verslijt door het vast en los maken (je doet dit maar 1 keer en daarna gebruik je de pigtails) 

Lekkah Beukuh