December begonnen en nu 20/5 weer een update filmpje

Door: marcelca Reacties: 80 Hits: 7288
marcelca 21 October / 2020 / 19:03

@mbkiteboarding

Gek dat jij weinig druk ervaart, ik heb met mijn 12m voldoende druk om met 7 a 8kt te beginnen met foilen ( 84kg ), dit vereist wel even de juiste techniek van insturen, heb ook geen problemen met de snelheid, kiteloop een zelfs, vaar mijn 12m wel altijd met 5m extensions ( dus op 27m ), ik foil vaak eerder als mensen met 12m kitech en 12m soul.

@richardkiter

Eigenlijk heb je met de meeste vliegers wel een probleem om te herstarten onder de 10kt ( met een foilkite zal het iets makkelijker zijn ), maar het klinkt misschien dom, maar zorg dat die niet in het water valt en ga niet verder weg als dat je kan zwemmen bij weinig wind, ik heb een afgelopen 100 sessies 2x in het water gehad dat ik niet kon herstarten met mijn strutless tubekite, dus dat neem ik dan maar voor lief

@dirk

ik heb inderdaad de m8 bouten en nuts gebruikt die bij de Moses zaten, heb hiervoor de gaten opgeboort in de baseplaat van Gong, de m8 bouten passen hier niet standaard doorheen, heb standaard nylon m8 ringen gebruikt met laagkopflensbout ( torxs ), heb verschillende lengtes besteld bij https://www.rvspaleis.nl/bouten/torx/ws-9335tx , je moet namelijk zorgen dat je bout niet te lang is anders draai je gaten in je board ( onderin de US box ), kan je niet zo vertellen welke lengte ik heb, dat heeft ook geen zin want ik heb de carbonmast en volgens mij is hier de plate een stuk dikker van, als van de alu versie, makkelijkste is de plate op je board, bout erdoorheen ( niet in de nut draaien ) en dan controleren of je ruimte hebt onder de bout in je box, bijvoorbeeld met een dun papiertje heen en weer schuiven.

richardkiter 21 October / 2020 / 20:43

maar het klinkt misschien dom, maar zorg dat die niet in het water valt

Snap ik,maar ben nu bezig met toetside te leren en proberen om te gijpen en dan valt de kite wel eens in het water {#emotions_dlg.clown.gif}

en ga niet verder weg als dat je kan zwemmen bij weinig wind,

Inderdaad, ik foil op zwemafstand van de kant todat ik kan staan. ik zie dan foilers veel verderop  varen en ik moet er dan niet aan denken dat als er daar wat gebeurd je een hele tijd in het water lig als je kite er niet meer uit gaat.

Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

mbkiteboarding 23 October / 2020 / 14:23

@Marcela: wat bedoel je met de juiste techiek?

No wind, no problem https://youtu.be/DgobbpLq9As

marcelca 25 October / 2020 / 09:57

Ja dat is lastig uit te leggen, ik loop een eigenlijk nooit, heb niet het gevoel dat ik hiermee meer kracht opbouw, ik stuur bijna recht naar beneden en stuur pas omhoog vlak boven het water, vlieger naar beneden bar aangetrokken en naar boven bar van je af....

Ben met de 12m echt 1 van de eersten die aan het foilen is, incl. de echte foilkites dus de low-end is prima van de 12m strutless, doordat ik 27m lijnen gebruik maakt mijn kite natuurlijk wel een langere baan als met kortere lijnen...

Verder zorg ik dat ik mezelf klein maak en mezelf als ware op mijn board laat rollen, verder zet ik mijn voorste voet in de voetband en mijn achterste voet op de toe-side kant rail, zo kan je je board zo snel mogelijk vlak drukken, en zorgen dat je bijna gelijk foild.

Eerlijk gezegd vind ik met low-wind wel het moeilijkste wat je kan doen met foilen en de eerste periode lukte het me ook echt niet en had ik steeds het gevoel dat ik druk te kort kwam, het is echt een aparte techniek met nihile wind weg te komen en duurde echt even voor ik het onder de knie had, het is ook lastig uit te leggen, je voelt het op een zeker moment

Piede 26 October / 2020 / 13:25

Het is ook een kwestie van blijven proberen. Er zijn er genoeg die het snel opgeven als het niet lukt ;) Maar zolang je kite in de lucht blijft staan heb je kansen {#emotions_dlg.pompom.gif}

Maak het een beetje!

dirk-natasja.volders-vanduffel 26 October / 2020 / 15:26

en proberen blijven we doen {#emotions_dlg.thumbsup.gif}

Van de week op Brouwersdam, (waar ik anders zelden of nooit kom wegens te ver) een leuke sessie gehad en daar voor de eerste keer een perfect ,op hoogte, gemaakte 360 kunnen doen. Zo blijf je gemotiveerd om verder te doen.(supervlak water toen)

Wel afgesloten in mineur met een flink toegetakeld oog doordat mijn bordje er knal tegen aan kwakte. (dan heb ik al zo een klein bordje van 107cm lang)
Gewoon bad luck want sprong eraf wind mee zoals het hoort. Een cm meer naar binnen en ik was een oog kwijt, een paar cm naar buiten en ik was er niet meer {#emotions_dlg.emo.gif}  Dus toch best nooit alleen gaan!

Dit was mijn 2de sessie met de gong KITEFOIL ALLVATOR FREEWAVE en deze keer geen problemen gehad met de lift van de foil. Went dus snel.
Heeft wel en minder surfachtig gevoel dan de slingshot maar is wel stabieler in het betere bochtenwerk. Gewoon een fijne foil voor dat geld.

Ook de slingshot dwafcraft 3.6" is een zeer leuk bordje, ondanks dat gaat het wel terug de deur uit voor de T38 binnenkort. Hoop dat ik daar geen spijt van krijg want het is echt super leuk op zo en kort bordje. Zeker met gijpen is het echt genieten. {#emotions_dlg.coool.gif}

keep on foiling !!!