Video 8ste sessie foil kiten

Door: marcelca Reacties: 7 Hits: 1049
marcelca 25 January / 2020 / 19:58
Ik als beginnende kite foiler, heb het enorm naar mijn zin met het oefenen....

Ja het is koud maar dat mag zeker de pret niet drukken, eindelijk op de 8ste sessie heb ik mogen ervaren om langere tijd achter elkaar te mogen foilen

Ik heb een Gong freewave foil set en had grote problemen om een op het water te houden, wilde gelijk bij het starten omhoog door mijn verkeerde gewichtsverdeling icm de grote front wing.

Ben begonnen met mijn naish torch kites maar kwam er snel achter dat ik het me hiermee wel heel moeilijk maakte, besloten om voor de Gong Strutless V3 2020 kites te gaan, inmiddels met dank aan mijn vrouw heb ik een complete serie, 6m, 8m, 10m, 12m, voordeel is dat mijn dochter ook kitesurft waardoor we de kites delen.

Superfijne kites, makkelijk, licht, stabiel en goed te depoweren, dit allemaal heeft zeker meegewerkt om de eerste stappen te zetten

Heb van de laatste sessie een filmpje gemaakt.

richardkiter 26 January / 2020 / 09:35

Geinig filmpie. Ben zelf ook begonnen vorig jaar maar jij ben al een stuk verder als ik, jij vaar al.

Het begin ziet er troosteloos uit met dat weer.Ik ben juist begonnen om met mooie dagen en amper wind te gaan varen {#emotions_dlg.clown.gif}  Om te oefenen vind ik het nu nog te koud of valt dat wel mee ?

Wat is de lokatie en met welke winden kan je daar varen ? Officiele spot ?

Last edit by: RICHARDKITER
Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

marcelca 26 January / 2020 / 11:49

ben heel erg blij dat ik nu begin te foilen, doordat ik echt meters ga maken gaat de leercurve sneller..

Eerste 4 sessies dacht ik echt, ik ga het niet leren, maar dan valt in 1x het kwartje.

Kou vind ik reuze meevallen, heb het nog niet echt koud gehad en wil graag kunnen varen voordat het mooi weer word.

Met zw en w vaar ik bij marina haven, dat is officiele spot

Met z bij almere-haven maar dat is geen officiële spot

mbkiteboarding 28 January / 2020 / 20:30

Hoe bevalt die Gong foil?

No wind, no problem https://youtu.be/DgobbpLq9As

marcelca 23 February / 2020 / 09:40

De Gong foil bevalt uitstekend, moest wel wennen aan de enorme lift die die geeft..

Ik heb de freewave M pro vleugel, de pro vleugel heeft ook een dun profiel waardoor het ook snel is..

Inmiddels zit ik op sessie 13 en kan ik honderden meters achter elkaar foilen, ben bezig met draaien maar dat wil nog niet lukken, draai wel maar het eindigt met een crash

Enige is dat in mijn ogen het Gong board wel vrij kwetsbaar is

Heb een Moses T38 carbon board in bestelling staan, die ga ik varen icm de gong foil.

Er is al proef gevaren  met de combi Moses / Gong en dat gaat super

Last edit by: MARCELCA

marcelca 26 February / 2020 / 12:38

En we zijn weer iets verder, gaat steeds beter, omstandigheden waren wel vrij heftig, 25+ knots wind is toch lastig foilen maar kom er wel, gewoon stug doorgaan en het is zo gaaf als het lukt

Last edit by: MARCELCA

isomis 01 March / 2020 / 15:00

Ben je nou alleen op het water met deze temperaturen ?

zucht...

Teigetje 04 March / 2020 / 16:11

{#emotions_dlg.thumbsup.gif}

Ik ben ook maar een beginner, heb op filmpjes gezien dat als je de bocht om wilt, een hele ruime bocht moet maken schijnt makkelijker te zijn dan een nouwe bocht. Succes.

Op Youtube zijn heel veel foil filmpjes te zien voor beginners ☺