Leren kitefoilen, een half jaar chronologisch in filmpjes.........

Door: marcelca Reacties: 51 Hits: 9901
marcelca 28 May / 2020 / 15:06
Na 20 kitesurfen en geen motivatie meer me volledig gestort op kitefoilen ( 07-12-2019 ), hele nieuwe wereld en wat is het gaaf

Na 1 maand oefenen ( 18-01-2020 )
 
 

Weer 1 maand verder ( 25-02-2020 )
 

Eerste gijp die lukt naar toe-side ( 29-02-2020 )
 

En een week later iemand anders gefilmd ( 07-03-2020 )
 

Low wind sessie, 8 a 9kt ( 07-04-2020 )
 

Gijp op snelheid ( 18-04-2020 )
 

Underpowerd 360 ( 27-04-2020 )
 

Smooth 360 ( 08-05-2020 )
 

Eerste tack op beeld, gevallen ( 22-05-2020 )
 

En de tacks gaan beter 80% lv, 50% rv ( 27-05-2020 )
 
 
 
 
 

mbkiteboarding 28 May / 2020 / 17:42

{#emotions_dlg.yes_new.gif}

No wind, no problem https://youtu.be/DgobbpLq9As

richardkiter 29 May / 2020 / 06:20

Goed bezig Marcela {#emotions_dlg.thumbsup.gif}

Als ik naar me zelf kijk, kan ik op dit moment op en neer varen en daar houd het wel mee op. {#emotions_dlg.clown.gif}

Heb dus nog een lange weg te gaan als ik naar jou filmpjes kijk, maar dat geeft niet, ik vind het heel leuk en oefening baart kunst.

Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

marcelca 29 May / 2020 / 08:03

Gaat goed komen Richard..

 

Ik probeer anderen met de filmpjes te motiveren omdat het zo geweldig is om te leren en je ziet het, een oude hond kan je ook trucjes leren {#emotions_dlg.puh2.gif}

Last edit by: MARCELCA

richardkiter 29 May / 2020 / 08:54

een oude hond kan je ook trucjes leren {#emotions_dlg.puh2.gif}

Hoe oud ben je ?

Ik probeer anderen met de filmpjes te motiveren

Het moet niet zo populair worden als kite surfen hoor, ik was gister aan hete oefen op Medemblik en dan heb ik alle ruimte {#emotions_dlg.clown.gif}

 

 

 

Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

RobbyNitroz 29 May / 2020 / 09:13

Lekker bezig, leuk dat je je progressie hebt bijgehouden met filmpjes. 

RobbyNitroz had een 5 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 15 - 20 knots op zijn SlingShot Wave SST (2017)

marcelca 29 May / 2020 / 17:06

@Richard

Ik ben 51, oke niet echt oud maar ook niet de jongste en heb wel het gevoel dat ik trager leer als 20 jaar terug en vooral wat voorzichtiger ben, maar ben wel iemand die als iets niet lukt het niet opgeef maar net zo lang oefen totdat het wel lukt {#emotions_dlg.shiny.gif}, beetje autistisch.......

Moet idd niet te druk worden want heb wel het idee dat er veel foilers bijgekomen zijn, moet wel zeggen dat ruimte opzoeken met foilen een stuk makkelijker is met de hoeveelheid hoogte wat je kan lopen

 


@Robbynitroz

Ja is best wel leuk om terug te zien, ik vaar sinds ik foil altijd met helm op en heb dus ook altijd mijn camera bij me, dus dan krijg je toch een soort van overzicht wat je leert, had echt een half jaar geleden dit niet verwacht, de eerste 5 sessies kwam ik niet eens weg, was alleen maar starten, vallen, starten, vallen enz enz, dacht echt dat ik het niet ging leren maar wat ik hoor is dit heel herkenbaar voor foilers, en dan ineens valt het kwartje en snap je niet wat je moeilijk hebt lopen doen..

 

buiten de filmpjes om heb ik ook een soort logboek bijgehouden, vond het wel grappig om te kijken welke maat kite, waar vaar ik, wat leer ik en aantal sessies bij te houden.

Heb afgelopen jaren amper gekitesurft en heb nu vanaf 7 december 2019 al 49 sessies {#emotions_dlg.shiny.gif}{#emotions_dlg.puh2.gif}

Last edit by: MARCELCA

richardkiter 30 May / 2020 / 11:19

Ik ben 51, oke niet echt oud maar ook niet de jongste

Je ben nog een jonge god, ik ben bijna 10 jaar ouder {#emotions_dlg.clown.gif} en inderdaad ik ben ook veel voorzichter en geef nooit op anders was ik al lang al gestopt.

Vind het af en toe wel dood eng door de snelheid die je maak met daarmee de nodige klappers op het water als het misgaat.

 

Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

marcelca 31 May / 2020 / 06:04

Ja klappers weet ik alles van af, je kan lekker vallen met foilen {#emotions_dlg.spinsmile.gif}

Ben zelf ook aan het leren foilen,  gijpen lukt al aan 1 kant.

Maar ik zou nu een kite willen bijkopen voor het foilen (nu heb ik een pivot 8m en 10m die dubbelen als foil en TT kite.

Ik wil graag een kleinere kite erbij van 6m voor te kunnen kiten tussen 20 a 25 knopen.

Deze moet niet speciaal ook bruikbaar zijn op mijn TT want als ik de 8M niet meer kan houden hoeft het voor mij niet meer.

Kan je me uw ervaring ivm type kites en maten vertellen?
Heb zelf wat schrik dat een no strut of one strut kite aardig gaat tegenvallen.
momenteel heb ik wel een leen kite van mijn broer HK fury 9M ( = duotone Neo, zelfde materialen , designer, fabriek)
Maar heb er nog maar 1 keer een korte sessie mee gehad en die liep niet echt vlot. Heb dan ook nog nooit aan een wave kite gehangen.

Op andere forums zie je enkel maar info over foil kites maar dat wil ik niet.

Wil zeker bij tubes kites blijven.

 

Alvast bedankt.

Dirk
74 kg
1.74H
52 Jaar

RobbyNitroz 07 July / 2020 / 16:37

Ik foil zelf het liefts met wavekites bij meer wind. Die blijven lekker stabiel en driften met je mee als je er downwind achteraan gaat. 

RobbyNitroz had een 5 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 15 - 20 knots op zijn SlingShot Wave SST (2017)

marcelca 07 July / 2020 / 21:50

Ik foil zelf met strutless kites van Gong, is wel een tubekite ( alleen een zeillat in het midden ), hier heb ik een hele serie van 6,8,10,12, kan echt foilen vanaf 7 knopen ( met mijn 12m gong vaar ik net zo vroeg als iemand met 12m kitech ) tot ruim 30 knopen, met mijn 6

Deze kites vallen echt nooit over je heen doordat ze zo licht zijn, heb wel is gehad dat al mijn lijnen slap hingen maar de kite gewoon achterover in het windvenster dwarrelde waardoor die gewoon weer oppakte..

Er zit maar 1 nadeel aan deze kite en dat is als je extreem overpowerd vaart en je depowerd de kite veel, dan klappert de trailing edge wat, ik vind dit geen probleem want neem gewoon een maat kleiner als ik echt overpowerd ben

Last edit by: MARCELCA

marcelca 07 July / 2020 / 22:04

Ja en we hebben weer een nieuwe move erbij, de tack met voetwissel in de tack ( beide kanten op ) ( 23-06-2020 )

 

 



Last edit by: MARCELCA

richardkiter 08 July / 2020 / 06:21

Dat ziet er weer mooi en simpel uit Marcelca. {#emotions_dlg.thumbsup.gif}

 

Gisteren voor het eerst van hiel side naar Toetsie gevaren, ongelofelijk Yesssss.

Ik schreeuwde het hele lege meer bij elkaar van geluk. {#emotions_dlg.clown.gif}

Mike  die achter mij vaarde heeft nog steeds last van zijn oren !  {#emotions_dlg.clown.gif}

Dit smaakt naar meer !! Gijpen, loepe, handelpass troepperrr.

 

 

Last edit by: RICHARDKITER
Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

marcelca 08 July / 2020 / 09:44

Thanks Richard, dat is het grappige, een tack met voetwissel ziet er supersimpel uit als die lukt, en als je een kan is het ook niet vreselijk moeilijk, maar behoort toch echt tot de lastige dingen om te oefenen..

Top dat naar toeside gelukt is, en geloof me, het word echt makkelijk, en ken het gevoel van alles bij elkaar schreeuwen, als ik je een tip mag geven, als de gijp naar toe-side en weer terug lukt, leer een dan met links en rechtsvoor, daar heb je in latere tricks profijt van.

Ik heb ook al weer nieuwe tricks die ik aan het oefenen ben

mbkiteboarding 08 July / 2020 / 15:17

Ziet er easy uit zo. Is mij nog niet gelukt.

No wind, no problem https://youtu.be/DgobbpLq9As

marcelca 10 July / 2020 / 18:00

Ja dat is het leuke, als je het kan ziet het er makkelijk uit, maar heb het misschien wel 200 x gedaan voordat het 1 x lukte...

Ben begonnen eerst met tack naar toe-side, dan krijg je de timing door zonder na te denken over een voetwissel, als je die eenmaal goed kan ga je de voetwissel erin doen, dat vereist namelijk ook weer timing

marcelca 14 August / 2020 / 16:44

 

 

 

Net terug uit Embrun ( franse alpen ) lekker kunnen foilen en weer wat bijgeleert 14-08-2020, zittend foilen..

 

 

En een toe-side 360

 

Last edit by: MARCELCA

mbkiteboarding 15 August / 2020 / 10:53

{#emotions_dlg.worshippy.gif}

No wind, no problem https://youtu.be/DgobbpLq9As

marcelca 09 September / 2020 / 08:10

En mijn eerste sprongetjes geland ( 6-9-2020 )

marcelca 06 October / 2020 / 11:41

een 360 in 360 opname ( 05-10-2020 )

marcelca 22 October / 2020 / 19:35

een mooie snelle 360 opgenomen met linemount en tweede filmpje ( backroll/kiteloop ) de reden waarom ik een impactvest ben gaan dragen  ( 22-10-2020 )

marcelca 05 November / 2020 / 13:32

Nieuwe move, de backrol / kiteloop ( 04-11-2020 )

 

FeRNandeZ 05 November / 2020 / 17:28

Erg leuk topic dit.

Volg het graag en petje af man !!

kantje board !

marcelca 05 November / 2020 / 18:27

Dank je wel, hoop nog een hoop filmpjes te kunnen posten, kan bijna een youtubekanaal beginnen {#emotions_dlg.schater.gif}