welke partij doet het meest voor bevordering van de Watersport???

Door: cees Reacties: 99 Hits: 9326
Kamo 23 November / 2006 / 00:28

als ik op koopzondag in de binnenstad kijk wat daar rondloopt dan zie ik toch een heel groot verschil tussen de evolutietheorie, en de evolutiepraktijk....

Shop | Gear | Kiterepair >> WWW.VERSUSSHOP.NL / TEN-KITEBOARDING.COM

-DAVE- 23 November / 2006 / 09:55

En voor de naievelingen onder ons die denken dat het met toenadering en praten

wel goed zal komen hebben het toch echt mis.

 

Je kan namelijk nooit geen normale dialoog aangaan met mensen die omwille van een tekeningetje al ambassades in de fik steken , lijken door de straten slepen, krantenredakties opblazen en hoofdredakteuren en andere uitgevers met de dood bedreigen overal in de wereld... 

 

Iets om eens goed over na te denken wat een verschil in opvatting er dus is.

Dave is selfsupported by: Hanglos, Apple, Slingshot, Kitecinema, Naish, MCCormick, Daf , Seat, RedBu

-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)

Ethicus 23 November / 2006 / 11:33
-DAVE- ik respecteer je mening en kan die ook begrijpen maar dit: "

En voor de naievelingen onder ons die denken dat het met toenadering en praten

wel goed zal komen hebben het toch echt mis" vind ik toch iets minder. Wanneer mensen die denken dat "het met toenadering en praten wel goed zal komen," hoeven niet direct naief te zijn. Wellicht is het een oplossing want het gebeurt niet vaak en al helemaal niet met de mensen waarmee het zou moeten. Geweld lijkt ook geen oplossing te zijn dus mensen die geweld boven de dialoog verkiezen, zouden net zo naief zijn toch?

 

Je kunt je afvragen waarom men de emotie zo laat spreken en de rede ver te zoeken is. Om het helemaal goed aan te pakken, kun je jezelf afvragen of het misschien aan "ons" ligt. Natuurlijk is dit moeilijk omdat de eigenwaarde dan in gevaar komt maar om tot een juist beeld te komen is dit zeer zeker noodzakelijk. De kans is groot dat je sellectief en subjectief te werk gaat en het is dus van belang dat je zo veel mogelijk objectief tegenover jezelf en de groep waar je bijhoort, komt te staan voor een inzicht dat dicht bij de waarheid zal liggen.

 

De dingen die jij noemde in je laatste post zijn niet goed te praten - zelfs door mij niet - maar de belangrijkste vraag is dus: "Waarom?" Om die vraag beantwoord te krijgen is het belangrijk dat men niet de wapens oppakt en ten strijde trekt want dan ben je naar mijn mening net zo redeloos bezig als de partij die duidelijk problemen met jou heeft. Haat naar de "andere groep" is begrijpelijk want haat zorgt ervoor dat je niet hoeft om te gaan met deze groep maar we moeten niet onze emotie de dienst uit laten maken want wij zien dus waar dat toe kan leiden.

 

-DAVE- als jij denkt dat praten niet zal werken, wat is dan volgens jou wel de oplossing?

wazzaah 23 November / 2006 / 12:29

Het is vrij makkelijk om de Islam en de moslims te veroordelen, maar het zijn er slechts een paar die helaas het hele geloof in een kwaad daglicht stellen. Zonder de Islam had de wereld er waarschijnlijk niet veel beter uitgezien. O ja? Ja. Ff snel een voorbeeld.

Toen ergens in de 11de eeuw de kruistochten begonnen bedacht een kalief daar in de buurt dat die Joden in de buurt niet erg handig waren en misschien had er ook wel een Jood met z'n 11de vrouw liggen rotzooien. Opzouten dus, alle Joden konden vertrekken uit het huidige Israel. Veel trokken naar Europa maar een groot deel trok ook naar Spanje waar ze door de Moorse islamieten welkom werden ontvangen. In de 12de tot de 14 eeuw kende Spanje een glorieuze tijd van ontdekkingen en herontdekkingen, islamieten en joden werkten zij aan zij. Heel Spanje bloeide letterlijk, kwakzalvers werden dokters en kunstenaars werkten niet alleen meer in naam van God/Allah maar toonden de wereld hun eigen ideeen.

Helaas waren er op een gegeven moment een christelijk prinsesje en een christelijk prinsje die gingen trouwen en zo 2 koning rijkjes bij elkaar voegden en in 1492 was de Spaanse multiculturele samenleving voorbij. De Islamieten waren verdreven en de Joden konden kiezen, Christen worden of opzouten. Gelukkig was de hele beweging al overgewaaid naar Italie en daar kon de Renaissance beginnen. Dus de Islam kon wel samenleven met anderen en was ook in staat tot vernieuwing.

Spanje is het btw nooit meer te boven gekomen.


Er zijn verschillende voedingsbodems van het fundamentalisme,

ten eerste de diepe haat jegens Israel, de Joden en hun grote broer de VS. Hier is weinig tegen te doen behalve veel diplomatie. Deze haat jegens Israel komt trouwens het meest voor in omliggende landen.

Ten tweede, de verspreiding van de Islam, enkelen denken nog steeds dat deze met het zwaard moet worden verspreid. Dit werkte in de 7de eeuw wel heel goed, de Islam kwam snel en bloederig. Net als elke succesvolle religie of ideologie. Dit werkt helaas niet meer in de 21ste eeuw. Dit zal pas oplossen als de Islam naar zichzelf gaat leren kijken.

En ten derde de gevaarlijkste, jaloezie en bitterheid jegens het westen wegens de ontwikkeling van het westen en de stilstand in islamitische landen. En daar bovenop de onmogelijkheid om in eigen land zich te kunnen uitleven omdat je dan heel snel en geruisloos wordt afgevoerd en echt niet als martelaar wordt gezien. Denk aan Iran of Irak.


Van de tweede en derde groep zijn slecht enkele mensen. De voedingsbodem kan slechts door zelf reflectie van de Islam worden en hulp voorziening weggenomen, zoals Nederland probeert in Afghanistan. Dreiging en geweld werkt slecht averechts.


Dan nog ff Nederland, integratie kan je niet opleggen. Geldt eigenlijk precies het zelfde voor als op internationaal niveau. Zorg voor voldoende scholing en zorg voor werk, een beetje aanpassen kan natuurlijk nooit kwaad. Een hoofddoekje? Prima, de koningin draagt toch ook wat op haar hoofd. Een bhurka is weer wat anders als werkt, maar in je vrije tijd? Ga je gang. En handen schudden is hier nou eenmaal vrij normaal.

Moet de overheid dit dan opleggen allemaal? Dacht het niet. Nederland worden al eeuwen belaagd door immigranten en elke groep heeft Nederland iets unieks gegeven en Nederland gemaakt tot wat het is.


En als laatste dan nog wat schokkend nieuws:


We hebben de oorlog tegen (moslim) terreur al verloren!


And that all I have to say about this.


(@ high, ben blij dat je je post ff hebt veranderd)

kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

-DAVE- 23 November / 2006 / 12:35

Absoluut geen Geweld ethicus  laat ik dat voorop stellen!

 

 

maar  Duidelijke REGELS  en ze ook handhaven!  zo dat iedereen weet waar die aan toe is

En iedereen GELIJK behandelen dus als een groep marokanen de binnestad van Amsterdam weer sloopt > oppakken, en niet afdoen als incident of ze zijn zielig etc. we geven maar weer wat miljoenen. Net zo goed geld het  voor een stel boeren uit de achterhoek een disco kapotslaan of een voetbalsuporters een stadion slopen. Die worden ook opgepakt namelijk als ze wat fout doen.


Absoluut dus niet van  positieve discriminatie meer ! 

Want dat is ook op een zeer kwalijke wijze onderscheid maken tussen inwoners van Nederland.

en bevestigd nog meer dat er verschil is tussen mensen en "de anderen" mensen.

terwijl iedereen een mens is op de aarde of je nou geel, zwart, wit of bruin bent.

 

Overigens zijn die postieve discriminatie idee-en allemaal door pvda en gl verzonnen weet je nog?

om zogenaamd "de anderen " meer kansen te bieden dan de anderen.  Hoe oneerlijk is dat?

En dan maar afvragen waarom er zoveel verschillen komen en sommige mensen het niet meer pikken..

 

En nog zoites: - als ik bijvoorbeeld zeg: ik wil geen handen schudden met gele mensen of met groene vrouwen  ben ik rascist en dicrimineer ik hard , - gevolg dikke boete tot zelfs gevangenisstraf-   wanneer een imam of moslima zegt: ik schud niet de hand met vrouwen of ik schud niet de hand van mannen  dan is dat  inene uit geloofsovertuiging? sorry maar als dat is geen discriminatie is weet ik het niet.
maar dat wordt dan wel goedgepraat omdat het uit overtuiging is.

Waarom mag een blanke nederlander niet iets soortgelijks zeggen uit overtuiging , maar zij dus wel?...

Dat is erg krom. En rechters helpen dus mee aan de segregatie in NL. het is niet anders.

En als je dat aan de kaak stelt ben je gelijk rechts en een domme schreeuwer , 

terwijl je eerder een rationeel denker bent zonder malle geloofsinvloeden enzo.. 


 

Wanneer er dus duidelijk regels zijn (op straat , met omgangsnormen , op de arbeidsmarkt en iedere vorm van discriminatie ophoud (en juist die zogenaamde positieve) dan zijn dat al wat dingen die wellicht langzaam naar een oplossing  toegaan.

 

 

Maar die hele politiekmaterie  hangt me nu toch wel de keel uit eigenlijk,

een hoop mensen begrijpen nog niet dat iemand  ook een mening kan hebben die op feiten is gebaseerd ipv. vertellingen en overleveringen. En voor anderen is de echte waarheid veel TE HARD, en wordt ik zelfs onterecht en onredelijk persoonlijk aangevallen.. 

Dus ik heb het wel even gehad nu.


Dave is selfsupported by: Hanglos, Apple, Slingshot, Kitecinema, Naish, MCCormick, Daf , Seat, RedBu

-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)

wazzaah 23 November / 2006 / 12:39
Yep mee eens, slotje erop en kiten  t zonnetje schijnt en t windje waait
kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

bummes 23 November / 2006 / 13:52
fuck de sp, kut rooien
geen fanfare als euterpe

bummes 23 November / 2006 / 14:01
we zijn toch sinterklaas niet, over 4 jaar is nederland failliet als dit kabinet zo links wordt
geen fanfare als euterpe

Kamo 23 November / 2006 / 14:16

"fuck de sp, kut rooien"

 

heerlijk, mensen die zich werkelijk hebben verdiept in de politiek en weloverwogen stemmen.

ben blij dat je constructief bijdraagt aan een goede discussie.

Shop | Gear | Kiterepair >> WWW.VERSUSSHOP.NL / TEN-KITEBOARDING.COM

bummes 23 November / 2006 / 14:19
heb me er zeker in verdiept en dat is mijn standpunt. als jij de sp niet rood noemt, dan moet je toch eerst jezelf maar eens wat verder onderwijzen.
geen fanfare als euterpe

Kamo 23 November / 2006 / 14:25

"als jij de sp niet rood noemt"     huh?

 

dude, uit 4 zinnen heb jij gehaald dat ik de sp niet rood vind??

 

ik geef je enkel reply over je ononderbouwde manier van uitten.

Shop | Gear | Kiterepair >> WWW.VERSUSSHOP.NL / TEN-KITEBOARDING.COM

bummes 23 November / 2006 / 14:32

ok, excuses dan.

 

maar zo kwam het op mij over, omdat je zegt dat ik mezelf er niet in verdiept heb.

 

waarom zou ik de naar mijn mening onnozele ideeen van een partij moeten onderbouwen als ieder nuchter denkend mens dit toch gewoon zelf zou moeten begrijpen

geen fanfare als euterpe

Kamo 23 November / 2006 / 14:37

tja, dan kunnen ze de hele debatten ook wel schrappen en gewoon alle partijprogramma's in een bijlage in de krant zetten.

 

dat zou idd wel het meest eerlijke zijn, geen campagne, gewoon geen beinvloeding door welk gezicht van de partij dan ook.

standpunten, en kiezen met z'n allen

Shop | Gear | Kiterepair >> WWW.VERSUSSHOP.NL / TEN-KITEBOARDING.COM

bummes 23 November / 2006 / 14:42

juist, want dit is gewoon 1 grote poppenkast.

 

"tja, dan kunnen ze de hele debatten ook wel schrappen en gewoon alle partijprogramma's in een bijlage in de krant zetten"

 

goed plan, want dit amerikaanse gedoe levert alleen maar problemen op, door al die rare stemmen kon het weleens tot zomer 2007 duren voor we een nieuwe formatie hebben.

geen fanfare als euterpe

joo 23 November / 2006 / 15:53

Het zou toch geweldig zijn als de gematigde moslims in grote getale de straat op gaan en zich duidelijk keren tegen het geweld van de fanatiekelingen en natuurlijk de haat zaaiende imams de deur wijzen. Zolang dat niet gebeurd ben ik bang dat de kloof steeds groter wordt.

 

Over 4 jaar of eerder als het niet tot een werkbare formatie komt  en CEES start  een topic " wat stemt de gemiddelde hanglos lezer nu" ben ik benieuwd waar we het dan over hebben. 

 

gr Joost

dom 23 November / 2006 / 16:08
Dave chill em man, ik heb nog duidelijk aangegeven dat ik het grotendeels met je eens ben maar toevallig las ik dezelfde qoute als braindead... Hierin spreek je wel degelijk over het begrip "moslims". Ik denk dat er bepaalde mensen zijn in deze maatschappij die moeten doen wat jij zegt. Hier zitten moslims tussen, maar als je kijkt naar de SGP waar geen vrouwen bij mogen??? Dan denk ik dat ook brave hollandse christenen misschien eens moeten gaan nadenken over inbinden en niet luisteren naar hun bijbelse boek en deze verhalen dusdanig verdraaien dat je een partij als de SGP krijgt. Ik vind dat je shit TE persoonlijk op je neemt, want ik kan me niet herinneren dat ik jou persoonlijk beledigd en/of aangevallen heb, ik heb alleen maar gemeld dat ik het voor het eerst sinds tijden niet met al je uitspraken eens ben.
F-One kiteboarding, O'neill, Sportzeker, U-Stick kitebladders, Kitecare, Versus

dr511 23 November / 2006 / 16:17
jaaaa maar die duitsers waren ook niet van die lieverdjes !!!!! en die staan nog steeds in de weg
Ziki Ondergoed, schultenbrau

-DAVE- 23 November / 2006 / 17:22

Sgp moet  sinds vorig jaar  ook vrouwen toelaten,  Dom  

 

maar oke verder  

Dave is selfsupported by: Hanglos, Apple, Slingshot, Kitecinema, Naish, MCCormick, Daf , Seat, RedBu

-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)

dom 23 November / 2006 / 20:54
Haha, SERIEUS? dan heb ik vorig jaar teveel in het buitenland gezeten, helemaal gemist:)
F-One kiteboarding, O'neill, Sportzeker, U-Stick kitebladders, Kitecare, Versus

Slis 23 November / 2006 / 21:07
jaja en dat dankzij het voorgeval in Zoetermeer
BY SLIS: LIQUID FORCE & C-SKINS

High 24 November / 2006 / 00:19

Wazzaah, waarom ben je blij dat ik mijn post heb verandert, omdat de waarheid jou misschien teveel zou worden omtrend de fijne islam.

 

Wat zouden we ons eigenlijk druk maken over de mogelijke bedreiging die de islam vormt? 


Even wat uitleggen, een emergent systeem is een complexe entiteit (of: een complexe gedraging) die ontstaat doordat op een lager niveau een hele serie simpele gedragingen plaatsvindt. Bijvoorbeeld: een vis heeft de neiging achter een andere vis aan te zwemmen, uit te wijken voor vissen die van opzij tegen hem aanduwen, en weg te vluchten voor vijandelijke vissen. Daarnaast heeft een vis een vaag idee van zijn "doel"; hij wil bijvoorbeeld in warmer water terechtkomen. Dit zijn allemaal simpele gedragingen, maar zet driehonderd van deze vissen bij elkaar, en je krijgt een school, die zich langzaam maar zeker in de richting van een warme golfstroom zal bewegen. Dit nu is een emergent systeem; de school vissen is een complexe entiteit, ontstaan uit de optelsom van vele simpele gedragingen. Het mooie is dat een enkele vis geen idee heeft dat hij deel uitmaakt van dit grotere systeem; het beest blijft simpelweg zijn eenduidige gedrag volhouden. Dergelijke systemen zijn overal terug te vinden (zwermen van vogels, spinnen die hun web weven, mierennesten), en erg succesvol te simuleren op een computer.

Nu iets anders: ik had me voorgenomen de koran te lezen, en dat heb ik (zij het ten dele) gedaan. Het zou te makkelijk zijn om nog maar eens met al die citaten op de proppen te komen waar iedereen altijd mee op de proppen komt.  De Koran is helemaal geen heilige tekst. De Koran is een computerprogramma. Een computerprogramma voor, u raadt het al, een emergent systeem!

Mohammed was namelijk een geslepen krijgsheer, die zijn hele leven bezig is geweest hem ongunstig gezinde stammen te bestrijden. En mohammed heeft, zoals het een geslepen krijgsheer betaamt, zijn hele leven goed nagedacht over hoe andere volkeren zo efficiënt en effectief mogelijk bestreden kunnen worden. Het was zijn bedoeling met een verzameling goed doordachte moralistische verhalen en leefregels een krachtig instrument te scheppen voor het volbrengen van militaire doelstellingen, door enerzijds een loyale en hechte "eigen" groep te smeden, en deze zodanig te programmeren dat zij als wapen tegen een vijandige groep gebruikt kan worden.

Ten eerste heeft mohammed goed begrepen dat een volk zich het best door de hoogst mogelijke macht laat leiden; een godheid. Het is hierom dat zijn profeetschap met de spreekwoordelijke korrels zout genomen moet worden. Hij heeft een reeds bestaande en redelijk populaire godheid naar zich toegetrokken door zich neer te zetten als de enige ware vertolker van diens wil, en bij zijn potentiële volgelingen de superioriteit van dit profeetschap er onophoudelijk in te rammen. Van de methodiek die hij hiervoor heeft gebruikt, vinden we voortdurend sporen terug in de koran: er wordt geen mogelijkheid onbenut gelaten om te wijzen op de kracht van het verbond tussen allah en mohammed, hun glorie en macht, en hun plaatstalen gelijk. Zonder deze zich steeds herhalende mantra's zou de koran een stuk dunner zijn.

Om nu het zo ontstane religieuze vuur succesvol te oogsten, diende het idee van "de vijand" geïntroduceerd te worden. De Vijand is de Ander; iedereen die (nog) geen deel uitmaakt van het systeem, iedereen die nog niet de absolute heerschappij van allah (en dus ook die van mohammed!) onderkent. Het is tevens een uiterst flexibel begrip; handig voor een krijgsheer die het dan weer met die stam, en dan weer met die andere stam aan de stok heeft. Mohammed beseft dat niet alle vijanden gedood hoeven te worden. Christenen, die op hun manier ook al zijn opgeladen met heilig vuur, konden wellicht aan het systeem worden toegevoegd en zo hun bijdrage leveren. De Joden echter hadden het gewaagd openlijk het profeetschap van mohammed in twijfel te trekken, en hadden hiermee hun lot bezegeld; zij werden de aartsvijand van mohammed, omdat zij doorzagen dat de belangrijkste krachtbron binnen het systeem (het profeetschap van mohammed) in feite het meest fragiel was. Voor Joden dus geen clementie; dood moeten ze, want dan houden ze tenminste hun mond.

Met behulp van de vijand kon mohammed vervolgens een duidelijk einddoel definiëren. Dit einddoel is dusdanig belangrijk, dat het systeem haar naam er aan ontleent: islam, ofwel, onderwerping. Alles dat niet-islam is, de vijand dus, dient overwonnen en bekeerd te worden. Net zo lang totdat er geen vijanden meer over zijn, en de hele wereld de suprematie van het systeem heeft onderkend, en allah en diens profeet accepteert als de hoogste macht.

Dit is waarom er geen onschuldige moslims zijn; of zij nu gebouwen opblazen, of vijf maal daags met hun geloofsgenoten in gebed gaan – het draagt bij aan hetzelfde doel.

Als ik kennis neem van de loverboys of de groepsverkrachtingen die heden ten dage zo in zwang zijn, of als ik hoor over slavenhandel in Afrika, de honderduizenden doden die de moslims in Soedan hebben gemaakt of als ik zie hoe islamfundamentalisten altijd weer met redenen op de proppen kunnen komen om naar believen welke vijand naar het leven te staan, kan ik alleen maar concluderen dat mohammed 1500 jaar geleden zijn werk goed gedaan heeft. Zijn regels werken nog steeds naar behoren, en voeden de haat. De islam is het gevaarlijkste computervirus voor de menselijke geest.

 

De meest gehanteerde standaardantwoorden van moslims op kritiek op de islam.

1) Het staat niet in de Koran.
Wat ze er niet bij zeggen is dat het wel in de hadiths staat (de overleveringen van de “profeet”.) Er staat wel in de Koran: “ongelovigen (niet-moslims) zijn brandhout voor de hel.
2) Ik ben niet verantwoordelijk wat sommigen “extremen” zeggen.
Nee, maar door deze houding hoef je ook nooit na te denken over je geloof.
3) Dit is niet islamitisch.
Maar alles is islamitisch als het in naam van de islam gebeurt, totdat er veel moslims zijn die hier tegenin gaan. Dan is het weer wat anders. Is tot nu nergens op de wereld het geval.
4) De islam is tolerant en kent geen dwang.
Er wordt dan altijd na een bepaald zinnetje in de Koran verwezen waarin staat. Ik mijn geloof en jij het jouwe. Ze zeggen er niet bij dat het vrouwen verboden is om met niet-moslims te trouwen. Dat volgens de hadiths en vervolgens de hierop gebaseerde islamitische wet, sharia, mensen die afvallig zijn ter dood veroordeeld worden.
5) Ja, maar hier geldt de sharia niet, want de moslim moet de Nederlandse wet respecteren, de moslim moet de wet van het land respecteren, waarin hij zich bevindt. (Soms vermelden ze er nog bij zolang niet in strijd met de islam, zonder dan specifieker te zijn)
Dat mag dan zo zijn, maar: iedere moslim heeft volgens de islam de plicht om ervoor te zorgen dat islamitische wetten ingang vinden. Tevens moet een moslim zich verzetten tegen islam-strijdige wetten, zoals homowet enz.
6) De sharia geldt niet voor niet-moslims.
Onzin. Die wet geldt voor iedereen.
7) De islam kent vrijheid van godsdienst en respecteert christenen en joden.
De islam kent geen godsdienstvrijheid en in het gunstigste geval hebben andersgelovigen een soort dhimmystatus, soort tweederangsburger, met veel beperkingen, maar vaak is er helemaal geen vrijheid. Nu bijv. in Saoedi-Arabië. Dat er toch enigszins positief over het christendom en jodendom wordt gesproken, komt niet doordat ze ten aanzien van christenen en joden toleranter zijn, maar gewoon omdat de basis van de islam zich ten dele op christendom en jodendom baseert en een volledige afwijzing van deze godsdiensten, betekent ook een afwijzing van de islam. Toch hebben joden en christenen weinig ruimte voor hun geloof in islamitische landen, om over anderen maar helemaal te zwijgen.
8) Je hebt geen kennis van de islam, allemaal onjuist. Je moet de islam beter leren kennen.
Een veel gehoorde standaardreactie zonder dat de kritiek specifiek wordt weerlegd, hooguit met een paar van de in deze opsomming genoemde standaardantwoorden.
9) Moslims willen een dialoog.
Vaak betekent dit in de praktijk tolerant zijn voor hun intolerantie, eenrichtingsverkeer, jij moet begrijpen, waarom zij niet tolerant willen zijn t.a.v. homo’s, vrouwen zonder hoofddoek enz.
10) Slachtoffergedrag. Meteen roepen dat de kritiek een hetze tegen de islam en racistisch is. Er wordt niet inhoudelijk gereageerd.
11) Ja, maar er zijn ook intolerante christenen op de Veluwe.
Alleen er zijn ook veel christenen die er openlijk anders over denken en dat is bij moslims nog ver te zoeken.
12) De islam kende al veel langer vrouwenemancipatie en respecteert de vrouw. De islam wil dat de vrouw zicht juist ontwikkelt.
De islam zorgde voor verdere regulering tussen man en vrouw, maar was en is niet gericht op de vrouw als een onafhankelijk kritisch en vrijzinnig denkend individu. De islam ziet de vrouw wel als gelijkwaardig, maar met een duidelijk andere positie dan de man. In die zin kun je ook een dier als gelijkwaardig aan de mens beschouwen. De vrouw is ondergeschikt aan de man, zolang deze man een moslim is. De vrouw erft veel minder dan de man en haar getuigenis is minder waard dan die van een man. In de hadiths staan vrij veel vrouwonvriendelijke verhalen, zoals de meerderheid van de bewoners van de hel is de vrouw. De islam als uitvloeisel van traditionele stamculturen legt de last van de seksualiteit volledig bij de vrouw. Het is de vrouw die zich moet beschermen tegen de opdringerigheid van de man en daar ook verantwoordelijk voor is. Een hoofddoek, sluier enz. is daarvoor het middel. Ook politiek-religieus is de hoofddoek het vlaggenschip van de islam. De man kan volgens sharia de vrouw gemakkelijk verstoten en kan er ook meerdere trouwen. Hoofddoek en vrouwenemancipatie gaan niet samen, gelet op het idee achter de hoofddoek.De islam reduceert de vrouw tot een bezit van de man en de man tot een geil wellustig wezen dat zich niet kan bedwingen in aanwezigheid van een vrouw. Kortom een weinig positief mensbeeld.
13) In de islam wordt de vrouw als een kostbaar bezit voor de man omschreven. Dat lijkt vleiend, maar een kostbaar bezit wordt door de eigenaar opgeborgen en heeft zeker geen eigen wilsbeschikking.
14) De islam is heel wetenschappelijk en alles van de moderne wetenschap staat al in de Koran en zou de wetenschap bevorderen.
Een vaak aangehaald voorbeeld is dat de Koran al over een ronde aarde zou spreken, terwijl in Europa tot Columbus nog werd gedacht dat de aarde plat was. Men vergeet dat ook de oude Grieken al uitgingen van een ronde aarde en zelfs de omvang van de aarde vrij exact hadden berekend. De Koran bevat wel wat wijsheden, maar dat waren zaken die toen al bekend waren en geen zaken die toen niet bekend waren, dit in tegenstelling tot wat wordt gesuggereerd. De islam bevordert in principe geen wetenschap, maar in de begintijd van de islam was er wel sprake van enige wetenschappelijke ontwikkeling, maar die hield al weer gauw op. De islam accepteert geen wetenschappelijke ontwikkelingen als die indruisen tegen de dogma’s van de islam. In Saoedi-Arabië is het verboden om opgravingen te doen naar zaken voor de islam, want er mag niet worden ontdekt dat er voor de islam ook al beschaving was. Een paar redenen waarom de islam de wetenschappelijke ontwikkeling bij moslims eerder afremt dan bevordert zijn: a) Er is weinig respect voor het individu als zijn opvattingen of gedrag afwijkt van de islamitische voorschriften die vaak ook cultureel zijn bepaald. b) Het draait om gehoorzaamheid en niet overleg, discussie. c) Kritiek wordt niet gewaardeerd waardoor vernieuwingen weinig mogelijk zijn.

 

Jezus verkondigde god's woord met liefde en ging met woorden de dialoog aan met anders denkende.

Mohammed ging met zijn zwaard allah's woord opdringen aan anderen.

Mohammed die een 9 jarig meisje uitwoonde, die allemaal koosnaampjes had voor zijn zwaarden, een krijgsheer.



NAISH...what else..

gjxl 24 November / 2006 / 00:25
15) jij bent echt niet goed snik 

Morres 24 November / 2006 / 00:43
quote: gjxl - Vrijdag 24 November, 2006(00:25)
15) jij bent echt niet goed snik 


amen! :P

kut geloven altijd, anders geloof je alleen in jezelf...

|| www.GaastraKites.com || e-mail: morres apenreet home punt NL

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

wazzaah 24 November / 2006 / 12:01

@ high


Ik ben niet pro islam of pro christelijk, hou alleen niet van stompzinnig een groep mensen ff af kraken. Mocht je denken dat ik pro islam ben heb je een stukje verkeerd begrepen. Maar reageer nu nog wel ff.


Mohammed was idd een uitstekend krijgsheer die elke mogelijkheid aangreep voor uitbreiding van zijn macht. De joodse geschiedenis kent daar ook enkele van, de navolgers van Jezus waren er helemaal goed in. Het toppunt van tolerantie zal je in ieder geval ook niet in t christendom vinden in de eerste 1500 jaar van haar bestaan. En laten we dan Lenin, Hitler, Mao en Stalin niet vergeten allemaal hadden ze hun eigen ideologie. En zoals ik al eerder zei, de meeste ideologieen en religies komen snel en bloederig. Dit is trouwens geen excuus daarvoor.


En ik wou eerst al je punten door nemen, maar het komt eigenlijk maar op een ding neer. Zoals ik ook al eerder zei: zelf reflectie van de islam. Het christendom is nu pas 300 jaar daar mee bezig en zelfs toen we daar mee bezig waren hadden christelijke mensen er nog steeds geen probleem mee om zowat heel Europa te ontdoen van de Joden. We zijn constant bezig om te kijken wat onze waarden en normen zijn. Allemaal christelijke waarden en normen voortkomend uit de bijbel maar waarom volgen we de ene regel wel en de andere niet? Juist omdat wij bezig zijn regels in de hedendaagse context te plaatsen.


Gelukkig blijkt dat de islam de snelheid in de huidige wereld niet aan kan. Informatie is tegenwoordig voor iedereen beschikbaar en ik hoop en denk dat ook de islam na 1400 jaar begint aan zijn Renaissance periode.




En voor iedereen die van een beetje lezen houd:

The Wealth and Poverty of Nations: Why Some are So Rich and Some So Poor – LE Landon

Omzwervingen – Chaim Potok

Zeilen der Hoop – Simon Wiesenthal


kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

High 24 November / 2006 / 21:20

Onze samenleving is gebaseerd op Joods/christelijke waarden, dat in het verleden de christenen zich zwaar hebben misdragen en ook duizenden doden op hun naam hebben staan is zeker waar.

De inquisitie trok door heel Europa in de middeleeuwen en vermoorde duizenden mensen die zich niet aan god gaven of zomaar afweken van weet ik wat.

 

Maar dat is het verleden, vergeet niet dat in het verleden geen enkele bevolkingsgroep schone handen had, in die tijd was het allemaal normaal.

 

Maar om nou de Westerse problemen steeds maar goed te praten om het verleden er bij te halen...

Daar heb ik moeite mee, omdat het nu om de hele wereld gaat, er zijn miljoenen mensen de dupe van de islam, de hele wereld heeft er last van.

Wat ik al eerder beschreef is de islam geen geloof maar een orthodoxe middeleeuwse levenwijze zonder gevoel of zelfontplooiing.

Alles is vast gelegd in de koran, de sharia het islamitisch strafrecht, elk onderdeel van je leven is vast gelegd.

 

Waarom we honderden jaren niks tot nauwelijks gehoord of gezien hebben van de islam komt omdat ze steeds met harde hand terug geslagen werden, paardemiddelen zijn de enigse oplossing tegen de islamoprukking, kijk maar hoe de Joden het probleem bij hun aanpakken, keihard terugslaan met veel geweld omdat praten met zulk soort lui gewoonweg niet werkt en dat snappen de Joden maar al te goed.

Wij hier denken dat veel thee drinken en proberen om een debat met die lui aan te gaan het wel goed komt.

Elk debat die tot nu toe geweest is is elke keer weer dat wij moeten buigen voor hen, en dat buigen gaat ons steeds beter af want krijgen ze hun zin niet dan dreigen ze gewoon en in de praktijk zijn er genoeg mensen die weten dat het niet bij dreigen blijft.

 

Weet je bijvoorbeeld dat het boek Mein Kampf een bestseller is in Turkije en andere islamitische landen.

Dat Hitler jaloers was op hoe ze het in islamitische landen doen, Hitler was bijzonder gecharmeerd over hoe je van de gewone man een soldaat kon maken die bereidt was te sterven voor een hoger doel.

Hitler liet ook een groot mufti overkomen om zoveel mogelijk te leren hoe ze het in islamitische landen doen.

 

 

De dreiging is weg hier in het Westen, er zijn geen kruisridders meer die ons beschermen, we hebben ze met open armen binnengehaald en liggen ze geen strobreed in de weg, van alle kanten krijgen ze hulp, en zie het ware gezicht van de islam naar boven komen.

De zin achter de islam is zo vreemd want waarom terug naar de middeleeuwen, waarom onderdrukking en alles verbieden.

En omdat het allemaal zo raar is komt het bij vele over als onwerkelijk en praten het dan goed met de vreemdste vergelijkingen.

Terwijl er zoveel feiten zijn die ons toch wakker moeten schudden, maar helaas, de Westerse wereld slaapt gewoon verder, ook al wordt er op klaarlichte dag midden op straat iemand afgeslacht omdat hij critic hadt op de islam, of de Hofstadgroep, of de schrikbarende cijfers van potentiele terorristen in spe hier in NL.

 

Nee, ik ben me enorm bewust van het islamitische gevaar, en het verleden is geschiedenis waar we van moeten leren, we hebben met het heden te maken en die is in gevaar.

 

En als je met boeken komt om te lezen, waarom niet gelijk met de koran, via internet kan je de hele koran vertaalt lezen weet je gelijk alles.

NAISH...what else..