Kiten op Ibiza of Formentera?

Door: Rikkediedoo Reacties: 6 Hits: 13803
Rikkediedoo 01 August / 2009 / 18:36
Heeft iemand ervaring met kitesurfen op Ibiza en Formentera? Morgen vertrekken we lastminute en denken er aan om onze kitespullen mee te nemen. Weet iemand of het daar goed is en het goede seizoen. Heb al op kitebeaches gekeken maar er is weinig info te vinden.

Lees graag wat ervaringen van mensen.

/Users/Rik/Desktop/kite.jpg

tellavist 01 August / 2009 / 18:40
op ibiza kitesurfen?
Vriend ik zou met heel andere dingen bezig zijn op dat eiland denk ik!Smiley
Maar ik weet niet check www.kitebeaches.com even daar staan alle spots ter wereld op :)

veel succes!
Alain Duckers.

Rikkediedoo 01 August / 2009 / 18:42
Fijn dat je zo goed kan lezen.
/Users/Rik/Desktop/kite.jpg

kitefreak112 01 August / 2009 / 19:17
hallo rik,

Ik kom 2 weken geleden terug van ibiza, wou er graag kitesurfen, er werden (schijnbaar) wel lessen gegeven, ik ben naar het strand gegaan waar dat dus blijkbaar moest zijn, nou geen kite gezien, geen lesmateriaal niets, totaal ook geen kitesurfspot, maar ik denk als je met je eigen setje daar bent, gwn zou kunnen kitesurfen, het zijn niet echt grote stranden, meer baaitjes, maarjah soms stond er aardig wind.

FIjne vakantie, greetz
Boardsport addict

kitefreak112 had een 4 sterren sessie in Enkhuizen met maar liefst 20 - 28 knots op zijn Gaastra Max (2008)

johndoe 01 August / 2009 / 22:02
Gast ,

laat lekker je spullen thuis en chill op ibiza zoals het bedoelt is! En dan in het najaar ergens een weekje kiten boeken...

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

djeverest 02 August / 2009 / 07:42
Ik heb even wat info voor je opgezocht in de Kite & Windsurfing guide Europe.
Laat je kitespullen maar thuis, want ik las daarin het volgende:
Op heel Ibiza en Formentera is kitesurfen verboden van mei tot oktober.
Kites op het strand worden zelfs in beslag genomen door de politie wanneer die ze tegenkomt!

djeverest had een 4 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 14 - 20 knots op zijn F-One Bandit V (2012)

C0G 02 August / 2009 / 11:47
Heb ik ook al een keer onderzocht, maar voor kiten kun je veel beter thuis blijven.

C0G had een 4 sterren sessie in Castricum aan Zee met maar liefst 20 - 26 knots op zijn F-One Bandit Dos (2009)