Veluwemeer weer kiten?

Door: tommieboy Reacties: 7 Hits: 3793
tommieboy 20 March / 2009 / 10:56
Zoals de meeste kiters misschien weten die in de buurt van Harderwijk wonen mag er al een tijdje niet meer gekite worden omdat wij de vogels weg zouden jagen. Ik hoorde van een wind/kitesurf school die daar zit bij die huisjes daar aan het Veluwemeer, dat er dit jaar eventueel vergunningen gaan komen zodat er weer gekite mag worden en eventueel als de wind het toelaat gelest gaat worden? Weet iemand hier iets meer van? Of is hier nog niks over bekend? Hoe kom ik hier achter?

GreetzSmiley
North Vegas 7,9 &12m2 2012North Select 132x40,5 2010North Wam 6'0'' 2012

Wavecatcher 20 March / 2009 / 13:00
mailtje droppen bij Tom Rothmans van de NKV : regiocoordinator@kitesurfvereniging.nl

idefixe 20 March / 2009 / 13:49
ff proberen of ik hier ( vanuit m'n werk ) kan reageren op dit topic. Meestal lukt dat niet.
De situatie van strand Horst:

Voor Strand Horst is door de provincie Gelderland en Flevoland een tijdelijke ontheffing / vergunning afgegeven ( t/m 2010 ) Afgesproken is dat gedurende de late herfst / winter maanden er zal worden gekeken naar de eventuele schadelijke effecten van het kitesurfen ( en andere vormen van recreatie). Vrij recent is het onderzoek van de afgelopen periode beperkt vrijgegeven ( er zit nog een (c) op dus we moeten eerst nog toestemming hebben voor publicatie) Als je dit rapport leest dan komen we er in eerste instantie zeer slecht van af Smiley . De windsurfers worden in dit rapport ook behoorlijk onder vuur genomen!! Over dit rapport volgen binnenkort meer gegevens.
Mag je nu kitesurfen @ strand Horst? JA dat mag! Het is echter wel belangrijk dat je binen de zône blijft. En vooral NIET in of over de vaargeul komt/gaat. Have fun Smiley

p.s. het is Rotmans zonder h ( de arme tak )
Slingshot , Gibbon

Lorenz 20 March / 2009 / 13:58
paar jaar geleden was het gedoogd om bij Harderwijk zelf te kiten meen ik. 
Ik denk dat deze vraag dus gaat over Harderwijk zelf, en niet over horst...
Maar daar zou de topic starter wel op terug komen mocht dat het geval zijn. 

idefixe 20 March / 2009 / 14:03
Bij Harderwijk zelf mag het dus niet en zijn er geen aanvragen / berichten bij mij bekend.
Slingshot , Gibbon

Vission 20 March / 2009 / 14:42
www.veluwenmeerkiters.nl ofzo die school was er mee bezig
Ozone..Spleene..

tommieboy 20 March / 2009 / 18:14
Ik bedoel eigenlijk meer bij Elburg....Smiley Strand Horst wist ik wel hoe het daar zat.... Maar bij Elburg is wel mooi stukje iig...
North Vegas 7,9 &12m2 2012North Select 132x40,5 2010North Wam 6'0'' 2012

zwafra 28 March / 2009 / 12:25
Het gehele Veluwemeer van Harderwijk tot Elburg is VERBODEN te kitesurfen ,ik ben er in 2006 al door de Politie van het water afgehaald ...en volgens mij geld dat nog steeds ..
Go extreem