waar kiten in Friesland

Door: LegendaryJasper Reacties: 19 Hits: 2425
LegendaryJasper 14 December / 2009 / 14:58
Ey,
Ik woon vlakbij Drachten en ik zou graag kiten alleen heb ik nooit vervoer naar workum,lemmer enz,
Waar kan je kiten op de binnenwateren maakt niet uit of het illegaal is of niet.
See yahSmiley

--Remco-- 14 December / 2009 / 15:05
Het maakt wel degelijk uit of het illegaal is of niet. Hoe meer mensen buiten de aangewezen plekken gaan kiten hoe meer de overheid gaat zeuren over kitesurfen. Ga maar mooi naar de aangewezen plekken toe Smiley
'Ride it Hard'

--Remco-- had een 1 sterren sessie in Lemmer met maar liefst 6 - 10 knots op zijn SlingShot TurboDiesel (2006)

ostendlocal 14 December / 2009 / 15:06
je ander topic is even verwijdert, ze gaan over hetzelfde..

ostendlocal had een 2 sterren sessie in Oostende met maar liefst 16 - 18 knots op zijn SlingShot Fuel (2012)

DM2008 14 December / 2009 / 15:08
Quote: ostendlocal - 14 december, 2009 (16:06)
je ander topic is even verwijdert, ze gaan over hetzelfde..

waarin ik net gereageerd had. Maar goed, Remco heeft min of meer hetzelfde gezegd, dus alla.

ostendlocal 14 December / 2009 / 15:10
Quote: DM2008 - 14 december, 2009 (16:08)
Quote: ostendlocal - 14 december, 2009 (16:06) je ander topic is even verwijdert, ze gaan over hetzelfde..waarin ik net gereageerd had. Maar goed, Remco heeft min of meer hetzelfde gezegd, dus alla.
sorrySmiley

ostendlocal had een 2 sterren sessie in Oostende met maar liefst 16 - 18 knots op zijn SlingShot Fuel (2012)

Sjempoe 14 December / 2009 / 15:14
'illegeaal'

Ik denk niet dat het de juiste manier van handelen is, je brengt het openen van eventuele (toekomstige) nieuwe spots in gevaar en zet kitesurfen daarmee in een slecht daglicht.

Naar mijn weten mag er niet in binnenwateren gekite worden zie :
http://www.nederlandsekitesurfvereniging.nl/kitespots
( voor spots en verdere uitleg )

Succes verder.

LegendaryJasper 14 December / 2009 / 15:43
oke oke ik begrijp het ik moet volgens jullie allen dus gewoon in de aangewezen kitespots gaan kiten
naja doen we dat loeter

Vission 14 December / 2009 / 15:45
We zitten te klagen als een duitser buiten de zone vaart..En dan ga je ergens kiten waar het niet is toegestaan? Dat is vragen om problemen! Gewoon lekker gaan kiten waar het mag..En dat zijn zeker top spots in Friesland!
Ozone..Spleene..

Morres 14 December / 2009 / 16:20
veel te koud om te varen man, weet je dat wel? Als je dat niet wist, blijf dan maar achter computer hangen
|| www.GaastraKites.com || e-mail: morres apenreet home punt NL

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

swiftenaar 14 December / 2009 / 16:49
kijk de registratiedatum.. Smiley
Antixsports Kiteboardingschool en Best Kiteboarding

swiftenaar had een 4 sterren sessie in Mirnse Klif met maar liefst 27 - 34 knots op zijn JN Da Vinci (2008)

Lars91 14 December / 2009 / 17:07
Hey Jasper zelf woon ik in drachten en kite wel eens op de leien(rotevalle ) alleen als ik moet kiten en geen vervoer heb ( zware kut spot veel paaltjes in het water, stenen dammetjes en veel eilanden met boompjes en rete vlagerige wind, echt waar elke keer als ik daar ben geweest denk ik bij mezelf dit is de laatste keer.
Tevens is die spot alles behalve voor beginners, een maat van mij heeft wel eens met jou gesproken volgens mij en jij huurde toch nog matriaal? nja met dat niveau zou ik daar echt niet willen kiten hoor.

Groeten Lars
Fuels en een matras voor weinig wind

Lars91 had een 5 sterren sessie in Workum met maar liefst 15 - 19 knots op zijn SlingShot Fuel (2007)

Lars91 14 December / 2009 / 17:12
Maar ik houdt het nu even voor gezien hoor nu de temp hier onder de 0 ligt, ga morgen naar el gouna ( 2 week )dus ik spreek je nog wel een keer denk.
Fuels en een matras voor weinig wind

Lars91 had een 5 sterren sessie in Workum met maar liefst 15 - 19 knots op zijn SlingShot Fuel (2007)

LegendaryJasper 14 December / 2009 / 18:11
oki bedankt lars en anderen ik weet genoegSmiley

--Remco-- 14 December / 2009 / 18:40
Gewoon weer wachten tot 10 graden en is het weer redelijk om het een keertje te proberen
'Ride it Hard'

--Remco-- had een 1 sterren sessie in Lemmer met maar liefst 6 - 10 knots op zijn SlingShot TurboDiesel (2006)

swiftenaar 14 December / 2009 / 18:54
gewoon op de (jou woorden)"legale" spots..
Antixsports Kiteboardingschool en Best Kiteboarding

swiftenaar had een 4 sterren sessie in Mirnse Klif met maar liefst 27 - 34 knots op zijn JN Da Vinci (2008)

FerdiH 14 December / 2009 / 21:54
Quote: Lars91 - 14 december, 2009 (18:07)
Hey Jasper zelf woon ik in drachten en kite wel eens op de leien(rotevalle ) alleen als ik moet kiten en geen vervoer heb ( zware kut spot veel paaltjes in het water, stenen dammetjes en veel eilanden met boompjes en rete vlagerige wind, echt waar elke keer als ik daar ben geweest denk ik bij mezelf dit is de laatste keer. Tevens is die spot alles behalve voor beginners, een maat van mij heeft wel eens met jou gesproken volgens mij en jij huurde toch nog matriaal? nja met dat niveau zou ik daar echt niet willen kiten hoor. Groeten Lars

Hij huurde idd nog z'n gear. Maar hij kan al handlepasses dus hij heeft al een lekker nivo,
dus die paaltjes moeten geen probleem zijnSmiley

FerdiH had een 5 sterren sessie in Julianadorp met maar liefst 27 - 33 knots op zijn F-One Tribal (2007)

thor 18 December / 2009 / 18:23
ik zou zeggen op elk groot weiland met een snowboardSmiley
www.kite-base.nl - Ocean Rodeo

thor had een 4 sterren sessie in Amstelmeer met maar liefst 18 - 22 knots op zijn Griffin Kiteboarding Argonaut (2010)

heer-M 19 December / 2009 / 20:41
Hee jasper.

Kom zelf uit drachten. Moet eerlijk bekennen dat ik ook wel eens op de lyen ben te kiten. Moet zeggen dat de wind er meestal kut is maar als de nood het hoogst is moet er toch gevaren wordenSmiley. Ik zal je niet verbieden om er te varen maar als je het doet zorg er wel voor dat je niemand hinderd en alles weer netjes op ruimt!!! Maar ja daar gaat het ff niet om. workum is prima te berijken met het ov. koop een grote travel bag en gaan. Zelf heb ik er voorgekozen om een fiets op het station in workum neer te zetten. de complete rijs duurt ongeveer 1 uur en 45 min. van huis tot strant, is niet gek toch?
Verder kan je volgend jaar altijd wel een x in het weekende mee rijden met mij.

groetjes

patricks 19 December / 2009 / 22:13
Quote: LegendaryJasper - 14 december, 2009 (15:58)
Ey,Ik woon vlakbij Drachten en ik zou graag kiten alleen heb ik nooit vervoer naar workum,lemmer enz,Waar kan je kiten op de binnenwateren maakt niet uit of het illegaal is of niet.See yah


Gewoon lekker naar het ijselmeer rijden. Heb je veel meer plezier aanSmiley
Zijn ook genoeg mensen die langs Drachten komen.

denwave 20 December / 2009 / 01:12
Beste Drachtsters,
Rij zeer vaak op en neer workum en af en toe lauwersoog.
meestal zet ik het op kitehigh als ik ga. gewoon ff zoekfunctie drachten.
En dan abbo op het topic.

Ga meestal ook nog in vw1 cabrio , dus met mooi weer is het helemaal top.
Zijn iig nog twee vrienden van me hier in drachten die ook vaak rijden.
Gedeelde benzinekosten scheelt een hoop.
Laat maar weten. De Leyen zou ik niet meer doen. Je krijgt een hoop gezeik met dorpsbelang en staatsbosbeheer.
Blauwsternen bla bla bla.
Plus de dammen en paaltjes zijn ronduit link en de oplaatplaats bij opeinde is veel te klein.
Je hebt veel meer fun op genoemde locaties.

Gr. Dennis