Bestelbus om te touren!

Door: seB Reacties: 32 Hits: 3695
johndoe 15 April / 2010 / 09:48
Doeds,

Ik wil jullie even het volgende voorleggen en vragen om ervaring betreffende het volgende onderwerp.

Ik wil van de zomer lekker gaan touren in ‘Via la france’ (westkust/zuidkust). Nu heb ik geen zin in hotels en wil ik niet iedere dag mijn tentje opzetten/afbreken. Oplossing is dus een camper busje (caravan heb ik ook geen zin in). Campers zijn gruwelijk duur, niet alleen in de aanschaf maar ook om te huren. Dus eigenlijk heb ik het volgende in gedachten. Ik koop een afgetrapte bedrijfsbus (ouder dan vijf jaar ivm BPM) en gooi hier gewoon een matras achterin en scheur lekker door heel Frankrijk (samen met mijn gf).

Nu weet ik dat een busje niet zo duur is in de aanschaf, wegenbelasting is wel weer iets meer. Zijn er hier mensen die dit wel eens gedaan hebben (specifiek dus met bedrijfsbus), en hoe is dit bevallen. Kon je achteraf je bus ook weer makkelijk verkocht krijgen? Go’s / no go’s of andere tips / suggesties.

Let me know!

-Gc

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

Nature 15 April / 2010 / 09:59
www.vitess.nl heeft nog een aantal VW busjes te koop
Fluid kiteboarding - High Service - High Quality - Kiteboarding gear.

Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)

Dender 15 April / 2010 / 12:01
M'n pa heeft nog kia Pregio staan, er zitten deuken in en ze zien er niet al te mooi meer uit. Maar het rijd! BJ 2000?
We hebben ook nog een houten bank met opbervakken. Daar hoef je alleen 2 matrassen op te leggen en je eigen kussen mee te nemen en dat zit top! Hij hoeft er verder niet veel voor te hebben
Als je geinterreseerd bent, moet je het maar ff laten weten. Dan vraag ik ff aan mn pa wat ie ervoor wil hebben enz...

Dender had een 3 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 16 - 24 knots op zijn F-One Bandit Dos (2009)

johndoe 15 April / 2010 / 12:29
Rap goedkoop busje kopen van 10 jaar oud voor 1000/2000€ en deze dan na 3 maanden weer verkopen voor dezelfde prijs.
Lukt prima in België. Enige nadeel is dat het busje 3 maanden te koop sta op mijn oprit maar wel goedkope vakantie:-)

Is dan wel een peugeot/citroen maar rijdt even goed als VW vind ik.

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

Marc_87 15 April / 2010 / 12:53
Ik vind persoonlijk Transporters van VW iets degelijker als de andere merken
maar als een Renault, Opel of weet ik veel wat koopt gaan die ook echt niet kapot.

Ik ga dat als ik van school af ben ook doen, lijkt me echt relaxt.
Powered by Flysurfer

Morres 15 April / 2010 / 12:55




|| www.GaastraKites.com || e-mail: morres apenreet home punt NL

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

johndoe 15 April / 2010 / 18:28
Ik heb achter in mijn Vito een verhoogde vloer gemaakt, daar paste precies een gewoon matras van 160x200cm in.
Onder die vloer kon ik al mijn kitegear kwijt.
Ik ben er helemaal mee naar tarifa gereden en was super.
Wel een raampje open tijdens het slapen voor ventilatie
gr Sjoerd


johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

pallo 15 April / 2010 / 19:23
Quote: Nature - 15 april, 2010 (11:59)
www.vitess.nl heeft nog een aantal VW busjes te koop

deze bijvoorbeerd alleen beetje boven je budget http://www.vitess.nl/index.php?option=com_rdautos&view=detail&id=56

pallo had een 2 sterren sessie in Oostvoorne autostrand met maar liefst 9 - 15 knots op zijn Gaastra Jekyll (2009)

Elon 15 April / 2010 / 20:25
Quote: pallo - 15 april, 2010 (21:23)
deze bijvoorbeerd alleen beetje boven je budget http://www.vitess.nl/index.php?option=com_rdautos&view=detail&id=56

ben ik nou zoo scheel dat ik een wespennest onder die bus zie hangen?
- KiBoCo.nl -

Elon had een 4 sterren sessie in Muiderberg met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Duotone Dice (2019)

johndoe 15 April / 2010 / 20:40
Quote: Elon - 15 april, 2010 (22:25)
ben ik nou zoo scheel dat ik een wespennest onder die bus zie hangen?

Zoiets heet beschermingsmateriaal voor je aandrijfas.

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

dr511 15 April / 2010 / 21:46

als je zonodig een vw wil kopen ga dan voor minimaal een t4 met een 2.5 liter diesel
de 1.9 is te licht en t3 gaat alleen maar kapot en zuipt als een dolle.
Ford bussen moet je vrienden zijn met een lasapparaat als is de 2.5 d een industrie motor die erg goed is.
japans spul is meestal wel goed maar vaak wat aan de kleine kant.
sprinters zijn vaak wat aan de dure kant maar ja mercedes he altijd goed.
vito min 110 nemen.
geen dodge ramvan die zijn erg slecht zitten alfa diesels in.
als je voor een paar prikkies wil staan er wel renault traffics ook goede diesels alleen zit je nu wel weer in de dure tijd
je kunt beter auto´s kopen in de winter dan zijn ze een stuk goedkoper en camper bakkies en dat soort spul helemaal
die koop je aan het eind van het seizoen dan willen mensen er vanaf ivm winter stalling enz enz.
alles wat bus is gaat trouwens tegenwoordig als een dolle voor de export dus kwijt raak je em wel weer.
bedenk wel dat je als particulier als snel een 230 eurie per kwartaal gaat betalen. Want een beetje bus weegt wel boven de 1500 kilo en met een diesel motortje er in gaat dat wel wat in de papieren lopen.
bekijk anders ook eens buitenlandse auto sites zoals duitsland en belgie daar haal je voor weinig een auto vandaan en het valt vaak heel erg mee wat je aan bpm moet betalen.

Ziki Ondergoed, schultenbrau

wazzaah 15 April / 2010 / 21:51
of neem een diesel waar frituurvet ingaat
kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

dr511 15 April / 2010 / 21:58

dat kan in iedere diesel hoef je voor in de zomer niks voor om te bouwen
voordat ik me belasting terug kreeg mikte ik alles wat vettig was in de tank.
je auto rookt wat meer en je krijgt veel getoeter achter je in de file en bij het stoplicht maar ja je rijd zo goed als gratizz
Vooral transformator olie en andere gemische producten die anders verwerkt moeten worden gaan als een dolle in je diesel.
verder kan zonnebloem, sla en koolzaad olie. Olijf olie heeft te weinig koolstof om goed te branden.
in de zomer half om half tanken met normale diesel of gewoon op diesel rijden. In de zomer is het spul dun genoeg om lekker op te kunnen broezen.
Ziki Ondergoed, schultenbrau

johndoe 15 April / 2010 / 22:00
Let wel op dat het verboden is, tegenwoordig letten ze er op

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

wazzaah 15 April / 2010 / 22:04
Ach..... zolang ze niet achter je rijden ruiken ze t ook niet
kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

johndoe 15 April / 2010 / 22:05
Of je rijdt van friettent naar friettent dan valt het niet op

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

dr511 15 April / 2010 / 22:12

dan gaat je winst weer op aan kroketten
de politie in NL is toch te druk met kleine meisjes begraven dus ik zou er niet bang voor zijn.
Ziki Ondergoed, schultenbrau

ErwinF 15 April / 2010 / 22:12
Tjah een sticker met "" Snackbus"" zal wonderen doen!

hang er een prijslijstje van een locale snacktent in

en klaar is dirk

wazzaah 15 April / 2010 / 22:16
Quote: Reflexx - 16 april, 2010 (00:05)
Of je rijdt van friettent naar friettent dan valt het niet op

en kan je gelijk bijtanken. 1 patatje met en een litertje frituur olie
kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

mano 15 April / 2010 / 22:35
Gewoon doen! niks zo chill als met je eigen bussie de kust langs.

Als je een klein beetje kan klussen bouw je er makkelijk een plank in en inderdaad zooi eronder en bed erop.

johndoe 16 April / 2010 / 08:00
Ja ik heb er ook echt zin in.. ben nu wel al alle auto sites aan het afspeuren naar dat éne koopje :P Ik heb echt totaal geen verstand van modellen enzo maar weet iemand een model busje (hoeft niet groot te zijn als er maar een matras achterin kan) dat erg licht is.. alle busjes die ik check zitten al op 1700 kilo :( er moet toch wel een ofander chinees busje zijn dat niks weegt :-)

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

stompie 16 April / 2010 / 08:10

hahah ja hoor, de daihatsu hijet! wat een topper is dat

Morres 16 April / 2010 / 12:40
Quote: stompie - 16 april, 2010 (10:10)
hahah ja hoor, de daihatsu hijet! wat een topper is dat

gister nog naar gegoogled! vette bak man
|| www.GaastraKites.com || e-mail: morres apenreet home punt NL

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

arvidnl 16 April / 2010 / 15:51
rij zelf een opel combo uit 98 op benzine!!
geheel afgetimmerd en bekleed en voorzien van binnen(led) verlichting en 12volts stekker.achterramen geblindeerd
ga er nog een dubbele vloer inmaken.kan eronder de kitegear en daarboven gewoon een aerobed ofzo.als je de stoelen naar voren klapt kan ik er makkelijk (1.88) lang uit in liggen.
is mucho cheaper dan een bus. tis wel een 1.4 maar je kan er met hetzelfde gemak zo'n 2.0 liter inhangen,wat ook gaat gebeuren bij mij want deze is wel heel traag.

geen bus maar is denk ik wel een serieuze optie.
je hebt natuurlijk ook vw caddy's,seat inca's en zo allemaal nagenoeg hetzelfde model.

dr511 16 April / 2010 / 18:14

roberto skim heeft drie maanden in een combo gewoon samen met hond en vriendin dus dat is ook zeker goed te doen.
Ziki Ondergoed, schultenbrau