Alleen oplaten van een kite

Door: BoC Reacties: 47 Hits: 10698
Brun0 11 May / 2010 / 19:19

Op Vrouwepolder is er altijd wel iemand om je kite op te laten. Hij zit in een blauwe auto, Ford Focus, dacht ik

Brun0 had een 2 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 10 - 22 knots op zijn North Rebel (2011)

wazzaah 11 May / 2010 / 19:26
Zand op de tip zonder dubbelvouwen heeft altijd prima gewerkt bij mij, dat dubbelvouwen vind ik eng knalt opeens al t zand eraf
Als het niet echt hard waait kan je beter niet nat zand gebruiken dan wil t wel s moeilijker zijn.
kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

Woodmaster 11 May / 2010 / 19:43
Quote: wazzaah - 11 mei, 2010 (21:26)
Zand op de tip zonder dubbelvouwen heeft altijd prima gewerkt bij mij, dat dubbelvouwen vind ik eng knalt opeens al t zand eraf Als het niet echt hard waait kan je beter niet nat zand gebruiken dan wil t wel s moeilijker zijn.


Daarom vouw ik niet dubbel!
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Naish Pivot (2017)

Mediator 11 May / 2010 / 21:40
manmanman...

als je nog nie kan vliegeren wa willen jullie dan allemaal kitesurfen...



dat zand in de wingtip leggen en zo is wel oke... maar heb je dat ooit eens gedaan als het echt waait...? dacht et niet...



gewoon zelfde manier als waterstart... je kite eerst in de wind leggen zoals je hem normaal op het strand legt en dan rustig met je lijnen wandelen tot een tip begint te wapperen en dan gewoon rustig op de zelfde manier als bij waterstand de wind de rest laten doen... je kite zal van zelf kantelen en opstijgen... als je dat rustig op de juiste manier doet zal je kite niet te veel over het zand slepen
* professional trolling master ^^

Mediator had een 3 sterren sessie in Zeebrugge met maar liefst 17 - 28 knots op zijn Naish Torch (2010)

Mediator 11 May / 2010 / 21:46
ah en moest je volgende vraag zijn self land:


kite rustig laten zakken tot enkele meters van de grond... laatste meters iets sneller laten 'semi-crashen' en net voor/tijdens het raken van de grond trek je aan je BOVENSTE powerlijn (bovenste middelste lijn)... dan ligt je kite mooi tegen de wind zoals hij moet liggen op het strand.

let op dit lukt alleen bij zachte wind... bij harde wind kun je geen selfland doen
* professional trolling master ^^

Mediator had een 3 sterren sessie in Zeebrugge met maar liefst 17 - 28 knots op zijn Naish Torch (2010)

idefixe 11 May / 2010 / 21:50
Quote: Mediator - 11 mei, 2010 (23:46)
bij harde wind kun je geen selfland doen

echt wel.
Slingshot , Gibbon

Woodmaster 11 May / 2010 / 22:56
Quote: idefixe - 11 mei, 2010 (23:50)
Quote: Mediator - 11 mei, 2010 (23:46) bij harde wind kun je geen selfland doenecht wel.

Safety trekken en binnenhalen....No Problem!!!!!
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Naish Pivot (2017)

Jelte 12 May / 2010 / 07:59
Quote: idefixe - 11 mei, 2010 (23:50)
echt wel.

Tuurlijk kan dat... de vraag is alleen of je het dan nog een keer kan doen....
Waarschijnlijk handig om erbij te zeggen dat selflanding met meer dan matige wind alleen kan na veel oefenen met wel geschikte wind. Idem met selflaunch trouwens.
www.h2ohostel.nl // Ocean Rodeo - Stormchaser.nl

frank82 12 May / 2010 / 08:11

In ondiep water zonder strand (ijsselmeer) en bij weinig wind gewoon met de kite een stuk in het water lopen. Kite met z'n leading edge op het water leggen en downwind laten afdrijven. Inhaken, relaunch en go :).

mkite 12 May / 2010 / 08:25
Quote: frank82 - 12 mei, 2010 (09:11)
In ondiep water zonder strand (ijsselmeer) en bij weinig wind gewoon met de kite een stuk in het water lopen. Kite met z'n leading edge op het water leggen en downwind laten afdrijven. Inhaken, relaunch en go :).

En dan maar hopen dat er geen lussen in 1 van de lijnen zit als hij de lucht ingaat

idefixe 12 May / 2010 / 08:27
een voorbeeldje
(oeps verkeerde filmpie)
Slingshot , Gibbon

frank82 12 May / 2010 / 08:59
Quote: mkite - 12 mei, 2010 (09:25)
Quote: frank82 - 12 mei, 2010 (09:11)In ondiep water zonder strand (ijsselmeer) en bij weinig wind gewoon met de kite een stuk in het water lopen. Kite met z'n leading edge op het water leggen en downwind laten afdrijven. Inhaken, relaunch en go :).En dan maar hopen dat er geen lussen in 1 van de lijnen zit als hij de lucht ingaat

Natuurlijk wel 100% zeker weten dat je lijnen goed zitten :)

Leozonderdeo 12 May / 2010 / 12:20
Zie op 0:25 een net voorbeeld :)


Axe Boss Adidas 8x4

Griffin 12 May / 2010 / 15:11
Er is hier iemand die waarschijnlijk beter kan kiten dan schrijven. Jeetje wat een spelfouten en knullig taal gebruik.

Woodmaster 12 May / 2010 / 16:27
Quote: Griffin - 12 mei, 2010 (17:11)
Er is hier iemand die waarschijnlijk beter kan kiten dan schrijven. Jeetje wat een spelfouten en knullig taal gebruik.


Nieuwe spelling van de hedendaagse pubertaal!
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Naish Pivot (2017)

stetman 12 May / 2010 / 18:12
Starten en landen kan makkelijk. Ik heb ook wel eens dat er meerdere mensen zijn, maar als je net aan de kant bent terwijl iedereen op het water zit is het handig. Ook bij een downwinder is het geen overbodige luxe om het te kunnen.
Ik gebruik altijd een leash, maar touw met karabijnhaak werkt ook.

1) strandpaal of Kurketrekker voor hondenlijn (gebruik ik meestal) zoeken en leash bevestigen
2) leash door je chickenloop halen en dichthaken. Depowerstrap volledig aantrekken (depoweren)
3) kite aan de rand van je windvenster op een tip zetten (normale startpositie)
4) naar je bar lopen en eerst je safety vastmaken, zodat je kite niet wegvliegt mocht er iets gebeuren
5) chickenloop inhaken
6) leash losmaken en open laten liggen voor de landing
7) Losjes je kite omhoog sturen en kijken alsof je wilt zeggen dat kan toch iedereen ?

Landen in omgekeerde volgorde.
Oefenen met weinig wind, met ervaring toe te passen tot en met high end van je kite.


wazzaah 12 May / 2010 / 19:11
Quote: Jelte - 12 mei, 2010 (09:59)
Quote: idefixe - 11 mei, 2010 (23:50)echt wel.Tuurlijk kan dat... de vraag is alleen of je het dan nog een keer kan doen.... Waarschijnlijk handig om erbij te zeggen dat selflanding met meer dan matige wind alleen kan na veel oefenen met wel geschikte wind. Idem met selflaunch trouwens.

Kan echt echt wel
kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

Woodmaster 12 May / 2010 / 19:51
Vanmiddag zei ik het nog tegen iemand op het strand............
Je kite de lucht in gooien en snel naar je bar rennen, inhaken en VOILA!!!!!!!
Wel hoog gooien en hard rennen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Naish Pivot (2017)

sjaakswart 01 October / 2019 / 12:33

@Griffin: taalgebruik is een samengesteld woord, dat zonder spatie geschreven moet worden.

Djee 01 October / 2019 / 18:23

Wel goed dat hier 9 jaar na dato op gewezen wordt {#emotions_dlg.pompom.gif}

Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

Leon van Bergen 01 October / 2019 / 18:27

Whahaha ja hilarisch!

KUUZ-kiter 01 October / 2019 / 21:15

Haha, sowieso briljant

surfing doesn't make you smart

Mushroom 07 October / 2019 / 19:25

levensgevaarlijk