Welke producenten maken kites; fabrikanten

Door: Bignelis Reacties: 33 Hits: 2573
Bignelis 26 October / 2010 / 13:35
All,

Voor een klant van mij ben ik geïnteresseerd in de naam van partijen die kites maken, dus de fabrikanten in China (mag ook een ander land zijn natuurlijk). Weet iemand dit?

Voor de volledigheid, het betreft niet een klant die kites wil gaan maken.

Thanks!


Grote dromers denken. Grote denkers dromen

Bignelis had een 3 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 17 - 18 knots op zijn Takoon Furia 2 (2009)

dom 26 October / 2010 / 13:56
Check voor de grap alibaba.com. Hier staan megaveel fabrikanten op. (de een meer te vertrouwen dan de ander, blijf weg van de indo's daar want dat is volgens mij allemaal scam).

Qua boards weet ik dat Cobra factory een hele grote is.

De meeste merken doen nogal geheimzinnig over uit welke fabriek ze komen dus je komt er niet heel makkelijk achter. (Klanten zouden er toch eens achter komen dat a en b merken uit dezelfde toko komen...)
F-One kiteboarding, O'neill, Sportzeker, U-Stick kitebladders, Kitecare, Versus

Nature 26 October / 2010 / 14:26
Cobra is crap die doen allang niet meer mee, alle grote zijn daar zo een beetje weg. Anyhow ,Namen ga je niet krijgen ik weet waar de grote zitten en hoe de fabrieken heten maar ik ga het je om heel eerlijk te zijn ook niet vertellen.
Enige die iedereen weet dat is Ozone @ vietnam.
Goodluck met je zoektocht maar niet zo slim als je wat vind om het openbaar te maken op een forum!
Fluid kiteboarding - High Service - High Quality - Kiteboarding gear.

Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)

Mario 26 October / 2010 / 15:08
tja,sorry,als ik het je vertel moet ik je vermoorden,aan jou de keus
WWW.KITESTUFF.NL

Mario had een 3 sterren sessie in Cadzand-Bad met maar liefst 18 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2010)

vrank 26 October / 2010 / 15:14
Quote: Nature - 26 oktober, 2010 (16:26)
Cobra is crap die doen allang niet meer mee, alle grote zijn daar zo een beetje weg. Anyhow ,Namen ga je niet krijgen ik weet waar de grote zitten en hoe de fabrieken heten maar ik ga het je om heel eerlijk te zijn ook niet vertellen.Enige die iedereen weet dat is Ozone @ vietnam.Goodluck met je zoektocht maar niet zo slim als je wat vind om het openbaar te maken op een forum!

Vanwaar dat het zo een mysterie is ?

KappuhH 26 October / 2010 / 15:18
Helaas zal ik je dan wakker moeten maken met een paardenhoofd naast je in bed...

dom 26 October / 2010 / 15:20
@Vrank, omdat kitemerken de goede producenten graag voor zichzelf houden. (Bullshit want als je je best doet ben je er sowieso zo achter, zeker als je geld hebt en dit van plan bent uit te geven).

@Nature: Hoezo niet zo slim om openbaar te maken? Komt de chinese spleetoog gestapo dan langs? Of misschien de fluid brigade? Wat een onzin opmerking weer. Transparantie is KEY.
F-One kiteboarding, O'neill, Sportzeker, U-Stick kitebladders, Kitecare, Versus

Nature 26 October / 2010 / 17:03
Je hebt er niks aan om het te weten.. elk merk heeft zijn eigen stukje dat ze zelf regelen danwel merk geheim is.

Als jij het zo belangrijk vind vraag je het aan het merk. Weet nu al dat 90% van de merken jouw het niet gaat vertellen.
Onzin mag je het vinden.
Waarom niet openbaar maken?
Als jij mij kan vertellen waar:
* Mystic zijn pakken maakt.
* Ford zijn autos maakt.
* Kellogs haar granen vandaan haalt
* Kodak haar cameras in elkaar laat knallen

Zijn een paar random voorbeelden je weet het van eigenlijk niks om je heen je koopt het wil je geld investeren moet je zoeken, zelfs dan gaan ze het je echt niet vertellen.

Fact is ik weet het en jij niet.


Fluid kiteboarding - High Service - High Quality - Kiteboarding gear.

Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)

sjoerdsantema 26 October / 2010 / 17:30

Sorry Nature maar dit is echt bullshit. Als je Mystic opbelt en vraagt waar de pakken vandaan komen vertellen ze je dat gewoon. Dat is echt geen geheim. Welke Chinees waar een kite in elkaar naait boeit echt niet. Het gaat om het ontwerp van de kite en de gekozen materialen.
#gobigorganaarjemoeder

sjoerdsantema had een 5 sterren sessie in Playa Chica met maar liefst 17 - 25 knots op zijn Blade Prime (2010)

Dylan 26 October / 2010 / 17:31
gefeliciteerd. (@ nature)

-DAVE- 26 October / 2010 / 17:41
@ Nature waar komt Fluid® vandaan dan?
Dave is selfsupported by: Hanglos, Apple, Slingshot, Kitecinema, Naish, MCCormick, Daf , Seat, RedBu

-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)

-DAVE- 26 October / 2010 / 17:41
@ Nature waar komt Fluid® vandaan dan?
Dave is selfsupported by: Hanglos, Apple, Slingshot, Kitecinema, Naish, MCCormick, Daf , Seat, RedBu

-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)

Lars_023 26 October / 2010 / 17:47

Niet zo moeilijk doen, zoek hier maar eens. http://www.conglomerate.net/

Lars_023 had een 4 sterren sessie in Tarifa met maar liefst 20 - 26 knots op zijn Ozone Enduro (2016)

martin404 26 October / 2010 / 18:35
Aan de ene kant kan ik het me heel goed voorstellen dat kitemerken vinden, dat het ons en hun concurenten, helemaal geen ruk aangaat en ben ik het dus met Nature eens.

Aan de andere kant ben ik wel weer voor wat transparantie, om eventuele wantoestanden in sweatshops tegen te gaan.
Te veel geheimzinnigheid is ook niet goed.
No kite related brand affiliations

Nature 26 October / 2010 / 18:37
Quote: sjoerdsantema - 26 oktober, 2010 (19:30)
Sorry Nature maar dit is echt bullshit. Als je Mystic opbelt en vraagt waar de pakken vandaan komen vertellen ze je dat gewoon. Dat is echt geen geheim. Welke Chinees waar een kite in elkaar naait boeit echt niet. Het gaat om het ontwerp van de kite en de gekozen materialen.



Goodluck with that.
Als je het zo goed weet bel dan ff voor die kerel.

@ Dave kites uit china.
Staat overigens gewoon op je kite vaak!
Maar denk dat Big Nelis naar meer details opzoek is.

Er is geloof ik maar 1 verplichting en dat is om te vermelden waar het product gemaakt wordt (Land)
Wie of wat dat verder doet dat hoeft je niet te vermelden.
Zelfs de fabrieken zelf hebben geheimhoudingsplicht.

Ik zeg alleen dat ik het weet niet om bad ass te zijn maar over het algemeen degene die het weten zitten in t wereldje en die vertellen je het niet.
Just my 2 cents

Succes met de zoektocht!
Fluid kiteboarding - High Service - High Quality - Kiteboarding gear.

Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)

Highmen 26 October / 2010 / 18:39
Quote: Nature - 26 oktober, 2010 (19:03)
Als jij mij kan vertellen waar:
* Ford zijn autos maakt.
Eerste hit op google een hele lijst: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_Ford-fabrieken

Denk goed, wat u met uw laatste kudo doet!

Highmen had een 3 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 19 - 26 knots op zijn Gaastra Jekyll (2011)

sjoerdsantema 26 October / 2010 / 18:41
Quote: Nature - 26 oktober, 2010 (19:37)
Quote: sjoerdsantema - 26 oktober, 2010 (19:30)Sorry Nature maar dit is echt bullshit. Als je Mystic opbelt en vraagt waar de pakken vandaan komen vertellen ze je dat gewoon. Dat is echt geen geheim. Welke Chinees waar een kite in elkaar naait boeit echt niet. Het gaat om het ontwerp van de kite en de gekozen materialen.Goodluck with that.Als je het zo goed weet bel dan ff voor die kerel.@ Dave kites uit china.Staat overigens gewoon op je kite vaak!Maar denk dat Big Nelis naar meer details opzoek is.Er is geloof ik maar 1 verplichting en dat is om te vermelden waar het product gemaakt wordt (Land)Wie of wat dat verder doet dat hoeft je niet te vermelden.Zelfs de fabrieken zelf hebben geheimhoudingsplicht.Ik zeg alleen dat ik het weet niet om bad ass te zijn maar over het algemeen degene die het weten zitten in t wereldje en die vertellen je het niet.Just my 2 centsSucces met de zoektocht!

Ik hoef ze niet te bellen. Bestel namelijk zelf kites fabriek af.

Maar het blijft een lading onzin. Elke bedrijf kan je vragen waar de producten gemaakt worden en vrijwel elk bedrijf zal daar gewoon antwoord op geven. Daar is echt niets geheimzinnigs aan.
#gobigorganaarjemoeder

sjoerdsantema had een 5 sterren sessie in Playa Chica met maar liefst 17 - 25 knots op zijn Blade Prime (2010)

Nature 26 October / 2010 / 18:42
Hehe :) nice one!
Zijn er flink wat maar zoals je al ziet veel verschillende .
Fluid kiteboarding - High Service - High Quality - Kiteboarding gear.

Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)

sjoerdsantema 26 October / 2010 / 18:50

Stond laatst trouwens een groot artikel in ik meen de kiteworld over de manier waarop North kites worden gemaakt. Gewoon met adres, naam en al. Het is dat ze nog niet met een inktmarker een signature op de kite zetten.

Het zou echt heel raar zijn als je niet mag weten waar een product gemaakt wordt. Consumenten gaan daar tegenwoordig echt geen genoegen meer mee nemen.
#gobigorganaarjemoeder

sjoerdsantema had een 5 sterren sessie in Playa Chica met maar liefst 17 - 25 knots op zijn Blade Prime (2010)

dr511 26 October / 2010 / 18:52
ik weet niet wie er kitefabrikanten produceert
mischien weer dat ooievaar verhaal maar ik weet het niet zeker
Ziki Ondergoed, schultenbrau

-DAVE- 26 October / 2010 / 19:01
In China zijn fabrikanten.
Dave is selfsupported by: Hanglos, Apple, Slingshot, Kitecinema, Naish, MCCormick, Daf , Seat, RedBu

-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)

isomis 26 October / 2010 / 19:04
ik weet dat al jullie kites onder de 100 euro gemaakt worden
zucht...

Morres 26 October / 2010 / 19:37

via alibaba kan je voor 350euro een North Evo kopen

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

Nature 26 October / 2010 / 19:49
Quote: sjoerdsantema - 26 oktober, 2010 (20:50)
Stond laatst trouwens een groot artikel in ik meen de kiteworld over de manier waarop North kites worden gemaakt. Gewoon met adres, naam en al. Het is dat ze nog niet met een inktmarker een signature op de kite zetten.Het zou echt heel raar zijn als je niet mag weten waar een product gemaakt wordt. Consumenten gaan daar tegenwoordig echt geen genoegen meer mee nemen.



Wat heb je als consument aan de info ?
'Sorry maar ik vind het onzin, je kan er echt niet achter komen waar kellogs zijn granen vandaan haalt vind het ook niet eens boeiend. Tenzij je intentie hebt om wat te doen met de info.
Mijn mening zal zowiezo niet veranderen.
Nogmaals goodluck met je zoek toch maar ik denk dat je niet veel wijzer bent van het topic
Fluid kiteboarding - High Service - High Quality - Kiteboarding gear.

Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)

Highmen 26 October / 2010 / 19:52

Gisteren bij het programma "keuringsdienst van waarde" kwamen ze er achter dat Goudse kaas ook uit China enzo kwam, stond er gewoon op de verpakking zo'n kaasmeisje met Hollandse kaas erbij. hahaha genaaid worden we allemaal!
Denk goed, wat u met uw laatste kudo doet!

Highmen had een 3 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 19 - 26 knots op zijn Gaastra Jekyll (2011)