Liquid Force HiFi comp

Door: Pemba Reacties: 13 Hits: 2475
Pemba 27 December / 2010 / 16:29
Ik overweeg de aankoop van een liquid Force HiFi comp 11m ter vervanging van mijn Switchblade III, 10m omdat ik hem goedkoop kan kopen en het een goede kite lijkt. De Hifi comp wordt beschreven als C vormige hybrid kite met voordelen van een SLE, niet zo heel verschillend van de Nemesis die ik ook heb (9m), en die heel goed bevalt. Ik heb ervaring met C kites, echter uit 2005. Voordeel van Switchblade ten opzichte daarvan vind ik vooral het feit dat je zelfs zowat uit stilstand bij het aantrekken van de bar een behoorlijke lift krijgt, wat vooral makkelijk is bij transitions. Mijn vraag is of gezien mijn niveau deze HiFi comp een verstandige aankoop zou zijn, of anders gevraagd, hoe vergelijkt hij met Switchblade en Nemesis ? Mijn niveau zal “intermediate” zijn (back, front rolls, kiteloops, blind), met op dit moment weinig uitgehaakte ervaring maar ik wil wel een stuk meer gaan uithaken dit jaar.

Zeestock 27 December / 2010 / 16:49
heerlijke kite!!! gewoon doen!
Kitesurf en kiteboard school op Woodstock69. Kom eens gezellig langs op ons strand te Bloemendaal aa

Rickushki 27 December / 2010 / 16:57
Hoe is de rest van je quiver?
De LF-Hifi comp is een zeer goede C-kite met veel depower, hij zal écht goed bij je stijl passen!
Mail me even;) Ik kan je denk ik goed helpen! ;)

Gr, Rickushki
Liquid Force Kiteboarding

crossbowkiter 27 December / 2010 / 18:23
Top kite lf hifi zal je zeker geen spijt van krijgen!!

rolandpeelen 27 December / 2010 / 21:43
Ik vaar zowel de 7 als de 11m hifi comp. Beide fenomenale kites

Pluspunten:
- Veel depower voor een C (je moet nog wel goed edgen, dat werkt wel wat lekkerder / beter)
- De 11 heeft een goede hangtime
- Redelijk snel op de snelle setting, lekker langzaam op de slow setting voor je uitgehaakte dingen
- Barsysteem is clean, makkelijk, safety is erg goed

Nadelen
- De tips van de kites willen nogal eens dubbelvouwen tijdens een loop oid, dan heb je hem dus te zacht opgepompt.. (veel harder pompen dan normaal).
- Hij is wat zwaar, dus zal snel gaan "hindenburgen" (boven je hoofd naar beneden vallen), dus je zult hem met zachte wind een beetje in beweging moeten houden (niet erg naar mijn gevoel)

Succes met je aankoop. Als je wat meer depower / SLE gevoel wilt kun je gaan voor de HAVOC (meer / betere hangtime en depower)

Mocht je overigens gaan voor de hifi comp, dan zou ik een 2010 model kiezen als ik jou was. De 2011 heeft geen centerstrut, en blijkt daardoor nogal twitchy te zijn.. :)..

idefixe 27 December / 2010 / 22:00
Goede timing voor lekkere lift is bij een C-shape denk ik wel iets lastiger als bij je Switchblade. ( denk ik )
Zoals je je vraag steld zoek je een beetje naar uitdaging/progressie en dat zul je in de HiFi Comp zeker vinden.
( voor de 2010 dan, de 2011 ken ik niet )
Slingshot , Gibbon

patrick020569 27 December / 2010 / 22:02
. Verschil met de SB en de hifi is wel erg groot, zoals je al beschijft heeft de SB weinig nodig om de lucht in te gaan. De hifi vraagt om wat meer techniek om hoog te gaan en heeft zeker niet de hangtime van de SB.......Misschien een SB 2010, die kosten ook niet meer zoveel bij onze buren.....Ik ben zelf overgestapt van de SB ids 2009 naar een Ozone C4, beste wat ik ooit heb gedaan met kites..sneller en betere handling. Ik was dan ook niet zo'n fan van hoog en lang maar meer van explosief en snel..Suc7 met de keus.
Durex, de Haarwinkel, red light district, webcamgirls.

Pemba 28 December / 2010 / 08:35
OK, bedankt allemaal voor ideen/antwoorden. Ik zit inderdaad niet zo onder de indruk van de genoemde eventuele nadelen van de HiFi (minder goed herstartbaar, hard oppompen), die zijn bij de nemesis eigenlijk hetzelfde. Ben wel bang dat de low end niet zo goed is (als die van de switchblade bijvoorbeel), maar dat mag eventueel. Inderdaad een nieuwe switchblade zou eventueel ook kunnen maar iets anders is ook wel leuk. C4 vond ik ook erg interessant maar HiFi comp (2010 ) is wel erg goedkoop. Ik woon in Mozambique dus ik kan niet testen, maar ik heb hier van vrienden wat Delta (achtigen) die ik ook overwoog, geprobeerd (Kahoona, Waroo 2010) en vond de Nemesis in ieder geval veel fijner sturen. Toen ik mijn 2005 C kites een jaar geleden nog eens probeerde vond ik die een ramp, maar er zal veel vooruitgang zijn gemaakt bij de C kites. Tevens denk ik dat ik wat techniek kwijt ben, maar dat zal snel terug geleerd zijn. Sorry, ik babbel. Mijn vraag is grotendeels beantwoord. Bedankt.

FFboarder 29 December / 2010 / 09:14
Dat minder goed herstartbaar zou ik niet te licht nemen als ik jou was.
Bij echt wat minder wind is het bijna onmogelijk om hem snel weer de lucht in te krijgen.
Bij meer wind vormt dit een minder groot probleem.

Low-end van de kites zijn idd niet zo goed. High end daarintegen wel.
De C4 heeft een bakje meer low-end en vaart een stukje rustiger.
De Hifi Comp mag je gerust omschrijven als aggressief naar mijn mening.

Denk er nog eens over na zou ik zeggen


Hopelijk heb je er nog wat aan

rolandpeelen 29 December / 2010 / 10:17
Quote: FFboarder - 29 december, 2010 (10:14)
Dat minder goed herstartbaar zou ik niet te licht nemen als ik jou was.Bij echt wat minder wind is het bijna onmogelijk om hem snel weer de lucht in te krijgen.Bij meer wind vormt dit een minder groot probleem.Low-end van de kites zijn idd niet zo goed. High end daarintegen wel.De C4 heeft een bakje meer low-end en vaart een stukje rustiger.De Hifi Comp mag je gerust omschrijven als aggressief naar mijn mening.Denk er nog eens over na zou ik zeggen Hopelijk heb je er nog wat aan

Hmm.. Mijn 11m kan ik nog prima herstarten met weinig wind hoor! Even met 5de lijn op z'n rug neerleggen en dan gewoon aan je stuurlijnen trekken :)

Arnold 09 January / 2011 / 17:54
je moet gewoon niet gaan kiten met kak wind, bij normale wind is het herstarten een eitje, lijntje trekken en hop daar gaat ie.
springen heeft idd wat meer techniek nodig, maar dat went snel. verder zijn het top kites !!

swiftenaar 09 January / 2011 / 18:27
@FFboarder, de LF heeft zowiezo een betere low-end dan de C4.. Persoonlijk vind k de Hifi stukken fijner dan de C4, eist wat meer wennen maar heb je veel meer aan!

verder wat leer/groei gebeuren zijn ze te vergelijken
Antixsports Kiteboardingschool en Best Kiteboarding

swiftenaar had een 4 sterren sessie in Mirnse Klif met maar liefst 27 - 34 knots op zijn JN Da Vinci (2008)

Vincentt 09 January / 2011 / 18:37
Ik vaar al sinds 2008 met Hifi / Hifi Comps en vind 't topkites! Je kunt er alles mee, hebben veel depower en relaunchens is sowieso nooit een probleem, want daar heb je een 5e lijn voor als er echt nul wind staat
Ik heb er ook les mee gegeven in Afrika en ook dat ging prima, dus voor iemand van jouw niveau zijn het topkites!
Mocht je opzoek zijn moet je even mailen, ik doe mijn paar maanden oude 2010 Hifi Comp 11m2 weg ivm aanschaf 2011 Hifi's

jkleijnen85 19 June / 2019 / 10:59

Hi!

Ik heb net mijn LF-Hifi Comp 7, 9 en 13 te koop gezet. De kites zijn weinig gebruikt en nog crisp. Verkoop de 7 en 9 voor 200EU per stuk, ik heb 1 bar voor beide. Bar erbij is 20EU extra.

De 13 mag weg voor 275EU met bar.

Mocht iemand interesse hebben hoor ik het graag.

Groeten,

Jim

 

http://hanglos.nl/secondhand/316476/liquid-force-hifi-competition-2010.html