Drysuit reperatie

Door: Woodmaster Reacties: 5 Hits: 2052
Woodmaster 03 January / 2014 / 00:20

Helloooow allemaal en nog de allerbeste wensen voor bla bla bla bla..............

 

Probleempje: ik heb mijn drysuit niet juist behandeld tijdens de opslag en nu is bijna al het rubber, waar je hoofd en ledematen doorheen moeten,  ingescheurd en/of afgebrokkeld. Niet meer te gebruiken dus.

Waar kan ik zoiets vervangen/laten repareren tegen een billige prijs?

Of is dit niet meer mogelijk?

 

{#emotions_dlg.frusty.gif}

Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Naish Pivot (2017)

Karta 03 January / 2014 / 01:28

bla bla to you to woodmaster {#emotions_dlg.wink.gif}

Mijn drysuit was gescheurd bij de enkel. Balen dus. Maar de oplossing was echt mega simpel. Via (ik dach uit me hoofd) Hellemans Watersport in Maarssen (toevallig vlakbij waar ik woon) trof ik kant en klare mouwen of zoals zei zeiden sleeves voor drysuits. Dacht 25 euro ofzo voor een set van 2. Heb er zelfs nog 1 over... ergens.. 

Je knipt het hele oude deel eraf tot waar het nog goed is. Dan juiste maat fles of iets anders rond vinden en in je mouw stoppen en gebruik je dus als mal voor de montage. Sleef en rand van je pak inlijmen (iig aan 2 kanten lijmen) en erop zetten. Plaatje was erbij geleverd. Kan je eventueel foto sturen. Kijk niet veel hanglos. maar dus ff mailen svp. Tis niet fraai om te zien maar werkt perfect! Dry as always... {#emotions_dlg.wink.gif}

Groeten en succes! 

www.KartaBoardsports.com & www.KitesurfschoolTerschelling.nl

eatkites 03 January / 2014 / 08:27

 

vraag even na bij dufare, zitten in rotterdam, geen idee wat vervanging zou moeten kosten, maar heb goede ervaringen van anderen gehoord. zelf moet ik nog even langs om mijn sleeves in te laten nemen.

succes

eatkites had een 3 sterren sessie in Rockanje met maar liefst 21 - 28 knots op zijn Zian Aquila (2013)

Coringa 03 January / 2014 / 14:31

Wat Karta zegt en zo simpel als een fietsband plakken {#emotions_dlg.smile.gif}

Axé

Coringa had een 5 sterren sessie in Katwijk airtime met maar liefst 18 - 28 knots op zijn Switch kiteboarding Element (2014)

Dino 03 January / 2014 / 16:14

Ik heb vorig jaar mijn sleeves laten vervangen door van de Jagt in Capelle aan den IJssel. Zeer goed gedaan(redelijke prijs) en je kan nog kiezen ook tussen welk type sleeves je wil(rubber/neopreen). Ook passen ze de maat van de sleeves aan op je eigen situatie.

Kites: Ozone 2011 Catalyst 8m, 10m, 12m & Zephyr 17m. Boards: F-one Trax 2013 138x42 en Cabrinha Ch

Dino had een 4 sterren sessie in Slufter Bay met maar liefst 20 - 28 knots op zijn Ozone Catalyst (2011)

Skypirate 03 January / 2014 / 22:35

 

scharendijken in zeeland zit mister seal !

duikpakken / wetsuits reparatie !

vakman !

kijk anders in de omgeving voor iemand die duikpakken reparatie doen en vraag offerte nieuwe seals laten plaatsen dat is niet zo prijzig als een nieuw drysuit !  en de volgende keer  het rubber soepel houden door het  in te wrijven met talkpoeder ! ook aan trekken van drysuitlatex sluitingen talkpoeder gebruiken gaat je pak wat langer mee omdat dan de stiksels minder te verduren hebben ! ik zou persoonlijk voor latexseals gaan en niet van neopreen omdat daar eerder water binnen komt dan met latex !

Last edit by: SKYPIRATE