Zitten genoeg prutsscholen tussen iig, zou niet weten bij welke je wel moet zijn...
http://www.tarifamax.net/
Mijn man werkt op dit moment in Tulum met een instructeur die in de zomer in deze kiteschool werkt. Hij werkt er al een paar jaar, zegt dat de school professioneel en goed is. Nu meestal al een instructeur dit zegt, en hij wil er terug gaan werken... dan geloof ik dat het een goede school is. Daar waar de instructeurs niet terug willen komen, klopt er meestal iets niet :)
Dos Mares is erg aan te raden. Dit ligt aan het einde van het strand, het iets rustigere deel. In het gedeelte bij het stadje is het namelijk ongelooooflijk druk. Bij Dos Mares heb ik twee jaar geleden de start gemaakt. Na les op het strand, body dragging en waterstart kon ik hier voor een schappelijk prijsje de hele dag de set meenemen onder toeziend oog van de kiteschool (mocht er iets gebeuren dan zagen ze dat meteen). Een aanrader.
PS: eenmaal kitende is het leuk een dag naar Club Mistral te gaan, een baai verderop. Een en al surfers style.
Deze foto schoot ik die zomer, prepare..
Tarifa is helegaar top
Ik woon zelf in Tarifa en zou de Gisela Procenter kunnen aanraden.
Daarnaast is April een prima tijd om te komen qua wind en drukte.
Daarnaast is die foto echt een uitzondering en vanaf een perspectief gemaak waardoor het bizar druk lijkt.
Tarifa is top :)
stefanovantuijl had een 3 sterren sessie in Tarifa met maar liefst 10 - 16 knots op zijn Flexifoil Hadlow Pro (2011)
Ik raad High Flyers aan. Kevin is top. Kunt ook een appartement huren van hen, voor weinig. Maar is ruim en heel prima! Ze werken met uitsluitend nieuwste Ozone materiaal. Bij materiaslhuur zitde tranfers en begeleiding erbij. Zie website van hun: www.highflyerstarifa.com. Fijne vakantie he! Grts
Tarifa is top :)
Dat zeg ik !!!!!!!!!
zit je in tarifa zelf?
ik was namelijk als arm studentje ook in tarifa, eigenlijk net iets ernaast...
ik zat zelf op camping valdevaqueros, daar is het wel het allerdrukst, maar er zat een schooltje bij de 'strandopgang' die gasten waren onwijs aardig, en varen met de nieuwe north kites.. zag er goed uit en die kerel (een duitser) die het runt daar, was echt onwijs toffe kerel.. hij wil alles voor je doen zolang je maar relaxed bent (naar mijn mening) de site weet ik niet, daarom hier op de foto van google... misschien was dit van help, ik heb geen ervaring met lesjes in tarifa.. sorry bro
ik bedoel op de bovenste foto die meest linkse plek;)
jobtebuck had een 5 sterren sessie in Egmond aan Zee met maar liefst 29 - 40 knots op zijn North Vegas (2014)
Het is niet mijn eerste keer in Tarifa maar vorig jaar alleen Levante gehad en dus bij de hele week bij Tangana gevaren, Spin Out zit daar, bedoel je die Jobtebuck? Dat is dus 1 afslag verder dan Club Mistral. Is inderdaad van een Duitser.
Ik probeer inderdaad de prutsscholen te vermijden, vorig jaar redelijk wat prutsers gezien maar nooit gelet op welke school het was omdat wij toen alleen met ervaren kiters waren.
Thanks voor de tips anyway, mochten er nog meer ervaringen zijn dan lees ik het graag.
Richard, kap is met dat filmpje, dat appartement had ik vorig jaar en geen oog dicht gedaan door het fijne Spaanse kleutertje naast ons die 's nachts niet wilde slapen. Dit jaar toch maar een ander appartement gecharterd zonder buren
Lars_023 had een 4 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 22 - 25 knots op zijn Ozone Enduro (2016)
Richard, kap is met dat filmpje, dat appartement had ik vorig jaar en geen oog dicht gedaan door het fijne Spaanse kleutertje naast ons die 's nachts niet wilde slapen.
Dat is mooi k...t,
Wij hadden er geen last van gehad maar ik zal het er voortaan bij zetten Appartement vond ik wel goed voor die prijs en centraal gelegen en zo in het oude centrum
yessir, bedoel ik lars!
jobtebuck had een 5 sterren sessie in Egmond aan Zee met maar liefst 29 - 40 knots op zijn North Vegas (2014)
@Lars_023: wanneer zit je in Tarifa? Ik vertrek nu vrijdag voor een dikke 2 weken en we verblijven in Tarifa zelf. Wie weet zien we elkaar op het water. Ik heb juist mijn Core-setje binnen, zo herken je me mss!
Boardmagician had een 3 sterren sessie in Sardinia, Porto Pollo met maar liefst 28 - 40 knots op zijn Core GTS2 (2013)
Zie je in Tarifa!
Kiteschool KiteFunk is ook wel een aanrader; voor en door kiters.
Binnenkort geloof ik ook een koffiehuis/lounge cafe ls thuisbasis!
stefanovantuijl had een 3 sterren sessie in Tarifa met maar liefst 10 - 16 knots op zijn Flexifoil Hadlow Pro (2011)
Hey Boardmagician, ik was afgelopen week in Tarifa en ben gisteren terug gekomen.
Heerlijke week Levante gehad met zaterdag 1 dag Poniente (WTF!) maar door de vele Caprinha's op vrijdag, de zaterdag maar overgeslagen ;)
Heel veel succes in Tarifa volgende week, ik begrijp dat morgen de Spanjaarden massaal naar Tarifa komen vanwege Pasen. Ik heb afgelopen zondag me dood gelachen op het strand met zoveel debielen. 35-40 knopen poeier wind, redelijk aflanding. Na een uur buffelen heb ik mijn 7m op de kant gegooid omdat de wind te hard en te vlagerig was maar de Spanjaard pakt met zijn 70 kg gewoon een 9m om vervolgens terug te zwemmen terwijl zijn kite 3km verder aanspoelt. In 1 dag meer ongelukken gezien dan hier in NL in een seizoen.
Eind goed al goed, de niet kitende vriend in kwestie heeft uiteindelijk zijn lessen bij Spin Out gevolgd en dat was helemaal prima.
Lars_023 had een 4 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 22 - 25 knots op zijn Ozone Enduro (2016)
Hoi Lars, Ik zou graag zeggen dat ik dat makkelijk aankan, maar m'n kleinste kite is een 7m2. Daarbovenop is het een Core, ben ik maar 77kg en ben slechts een gevorderde. We zien wel, in de herft was de f-one 7m2 makkelijk te houden met 35knts. Alvast bedankt voor de waarschuwing!
Better safe than sorry, zoals ze zeggen...
Over de spanjaarden: ik spreek al te makkelijk in stereotypen, dus ik houd best mijn mond, hahaha
@Stefanovantuijl: We komen wel eens langs voor een warme hap of koffie, maar het is natuurlijk altijd beter als er een beachparty aankomt!
Boardmagician had een 3 sterren sessie in Sardinia, Porto Pollo met maar liefst 28 - 40 knots op zijn Core GTS2 (2013)
De beachparty staat in de planning! Tot wanneer blijf je?
De terugvlucht is op 5 Mei, we blijven dus wel even, Wuhuuuuw!!! Weet je hoe lang Jerrie daar nog zit? Zou hem graag eens bezig zien op het water.
Registreerde: 15 September 2009
In april ga ik een week naar Tarifa en er gaat ook een vriend mee die hier twee lessen heeft gehad maar in Tarifa vol aan de bak wil. Nu zie ik genoeg scholen die cursussen aanbieden die 3 a 4 dagen duren en waar materiaal huur mogelijk is maar the proof of the pudding is in the eating.
Wie heeft ervaring met scholen in Tarifa? Welkel scholen zijn do's en welke dont's? En is er nog een outsider die ik mogelijk mis in google?