Nieuw hoogte record?

Door: Gyttja Reacties: 24 Hits: 4451
Gyttja 11 February / 2016 / 12:35

In deze video wordt geclaimd dat het hoogte record van Hadlow is verbroken:  

 

Kitecrew 't Gooi || F-One / Manera || www.dekunstvanfotografie.nl

Gyttja had een 4 sterren sessie in Hoekipadijk met maar liefst 20 - 31 knots op zijn Vantage Vulture (2019)

frank82 11 February / 2016 / 12:43

Met de woo of de xensr? Zit nogal verschil in :P

vmossi 11 February / 2016 / 13:31

2 Woo's op het board, beiden gaven verschillende data, soms wel meters verschil... (overigens wel accuraat met <10m sprongen)

Xensr was ook bevistigd.

Een team doorloopt nu nogmaals alle data om een officieel record te bevestigen. 

Ook wordt er vergekeken met camera/video materiaal.

Gilion hoort zeker tot de top, we zullen nog zeker veel van hem zien.

 

frank82 11 February / 2016 / 14:14

De beelden in het filmpje komen niet in de buurt van lijnlengte, laat staan 25m+.

Gyttja 11 February / 2016 / 14:32

Lengte van water tot persoon, en persoon tot kite zit niet veel verschil in.

Nu weet ik niet welke lijnlengte hij gebruikt, maar ik vermoed 25m lijnen.

 Ps. In de video zie je dat hij afzet op de voorste golf, je moet meten vanaf daar ongeveer.

 

Last edit by: GYTTJA
Kitecrew 't Gooi || F-One / Manera || www.dekunstvanfotografie.nl

Gyttja had een 4 sterren sessie in Hoekipadijk met maar liefst 20 - 31 knots op zijn Vantage Vulture (2019)

isomis 11 February / 2016 / 14:35

Die laatste sprong is toch dik lijnlengte hoor. 

zucht...

Gyttja 11 February / 2016 / 14:48

@ Isomis, dat denk ik ook wel ja. Hoog gaat het sowieso. Maar blijkbaar wordt alles goed gecheckt VMOSSI zijn reactie zie. Snap wel dat ze een record willen nagaan voor ze publiceren, anders moeten ze hem weer intrekken (Kortgeleden ook gebeurt). En dat is ook goed.

Wij kunnen alleen een schatting maken aan de hand van de beelden.

(ps excuus voor de downmod, ik wou je quoten, maar wist het juiste knopje niet te vinden op de telefoon versie van de site).

 

Kitecrew 't Gooi || F-One / Manera || www.dekunstvanfotografie.nl

Gyttja had een 4 sterren sessie in Hoekipadijk met maar liefst 20 - 31 knots op zijn Vantage Vulture (2019)

Marc_87 11 February / 2016 / 14:49

Ziet er toch echt anders uit dan de hoogte die ze bij KOTA sprongen en dat was 18.8m hoog...

Powered by Flysurfer

martin404 11 February / 2016 / 14:55

Ik heb ernstige twijfels bij de zekerheid dat je met deze techniek een exacte meting doet.

Ik geef Gilion en Aaron dus allebij evenveel kans dat ze gelijk hebben.

Als ik de KOTA beelden van bijvoorbeeld Kevin bekijk, zou ik helemaal niet raar opkijken, als hij in werkelijkheid net zo hoog zat, terwijl de Woo iets anders suggereerd.

Als ik gesponsord was, of commerciele belangen zou hebben, dan zou ik het ook niet laten om het "gemeten" getal te noemen, maar ik kan me voorstellen dat het deze jongens zelf in principe ook niet zoveel boeit.

 

Soms zijn je snelheid, de spanning in je lijnen. de kicker, je afzet en de timing gewoon allemaal precies goed.

Als je dan onderweg omhoog ook nog eens een extra vlaag mee krijgt, dan weet je gewoon dat het voor niemand mogelijk was geweest om op dat moment hoger te springen.

 

Dat geeft de kick.

Dat je het maximale er uit haalt en het nog overleeft hebt ook.

Het is uiteindelijk toch de wind die het meeste werk doet.

Last edit by: MARTIN404
No kite related brand affiliations

isomis 11 February / 2016 / 15:13

@Marc_87 Bij kota kwamen ze niet zo hoog hoor. De beelden waren beter. 

Als ik naar de foto kijk, schat ik een hoogte van 23 tot en met 26 meter. In ieder geval boven de 20 meter. 

zucht...

Marc_87 11 February / 2016 / 19:03

@Vmossi, welk team onderzoekt de data? Is toch bij zowel de Woo als de Xensr niet een team voor nodig? Inpluggen uitlezen en hoppa je weet hoe hoog, hoe lang en hoe hard je terecht bent gekomen toch?

Last edit by: MARC_87
Powered by Flysurfer

martin404 11 February / 2016 / 21:13

Quote Vmossi : "2 Woo's op het board, beiden gaven verschillende data, soms wel meters verschil... (overigens wel accuraat met <10m sprongen)"

Met accuraat bedoel je dat ze allebij hetzelfde aangaven, maar dat vertelt je nog niet, hoeveel ze er allebij tegelijkertijd naast zaten met hun conclusie.

 

De sensors schudde een X aantal keer en de versnelling was op bepaalde punten Y, dus dan moet de hoogte precies Z zijn.

Daar kun je 10 teams op zetten, maar het blijft gewoon maar wild gokwerk.

De hangtime en de impact van de landing, kun je er wel prima mee meten.

 

In 2010 geloofde half kitend NL nog heilig in balans armbandjes.

Dit jaar is "speciale magneet" vervangen door "speciale app"

Als je er maar hard genoeg in wil geloven, word het allemaal vanzelf waar.

Last edit by: MARTIN404
No kite related brand affiliations

Djee 11 February / 2016 / 21:35

Wel mooi om te horen dat ik mijzelf kan vergelijken met een F1 coureur {#emotions_dlg.pompom.gif}

Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

Marc_87 13 February / 2016 / 08:17

Is er al nieuws van het "team", ben wel benieuwd naar de hoogte zo langzamerhand.

Powered by Flysurfer

davedej 13 February / 2016 / 11:47

Zie hier onze bevindingen over de WOO vs Xensr
(met de oude/eerste firmware op de Xensr)

http://www.wetestkites.com/2016/01/29/xensr-vs-woo-sports/
en
http://www.wetestkites.com/2016/01/30/xensr-vs-woo-2-air-time-and-g-force/

Dave
We Test Kites

 

wetestkites.com

Slis 13 February / 2016 / 11:59

Laatste sprong ging je goed hoog, maar ik zelf denk richting de 20 meter.

In elk geval leuk! 

BY SLIS: LIQUID FORCE & C-SKINS

ruigaard 14 February / 2016 / 21:08

Interessant dave, je bevindingen. Als ik het goed begrijp betaal je dus 50 euro meer voor een Xensr, maar dan heb je wel goede kans dat je hoger springt {#emotions_dlg.puh2.gif}.

martin404 15 February / 2016 / 09:50

Ik kom binnenkort met een app die werkt met zowel de Woo als de Xensr, maar waarmee je met beide sensors hoger springt. {#emotions_dlg.smile.gif}

No kite related brand affiliations

Nature 15 February / 2016 / 11:48

Hey All,

so it’s been a wild week! With a massive storm on Monday and one of the best sessions I’ve had in a year. 50 kts just my cup of tea and possibly a World record day.
As the storm lined up I prepared by posting to Facebook that I had a plan to get a " World Record" again. I got a call from a mate in the morning that he could arrange a TV crew to film me and do an interview later that same evening.

A couple calls later it was set up and off to the beach.
What a session it was boosting big and keeping that Fluid 6m ATV v7 under control in such crazy winds, what a rush. The TV crew came around at 16.07 local time to film a short item.
I rode as long as I could to get as much data and footage as possible but I had to go to the studio for the interview directly after the session.

Plugged in the Xensr at the studio and found several massive boosts. The data went straight to the Xensr team. As things go FAST with TV, there is no waiting so I made a claim (before all data was checked).

As there is a lot of discussion at the moment about good data / bad data I decided to keep ALL data secret. Until we (me and the Xensr team) had the footage to compare the Jump data with the actual footage (this took around 2 days). Unfortunately it wasn’t as much footage as hoped for and some specific jumps on video were missing but hey that’s just bad luck.
So did I make it?
Yes I did! Unfortunately there is a but, as there is no footage of the actual jump. To make an official world record claim you’ll need data + footage. There is still NO official record of ANY jump simply because there is always lack off some form of data.
we do have video of the jump before and jump after the biggest jump I’ve ever made.

So decide for yourself if you believe the data or not.
I’d like to thank the Xensr team who did an amazing job on verification of the footage and jumps.

What I do know is I’ll be riding a double or even triple Xensr on board from now on! Simply because it’s the only device that is able to claim an official world record and double data is required. 
oh and not to forget 2 videographers and a photographer send a pm if you need the job haha wink emoticon

Enjoy the data.
Movie will be dropped by Xensr soon soon

Gilion Goveia Fluid kiteboarding <<<< Push like please smile emoticon

Fluid Kiteboarding | Nederland-kite.nl | Nederland-kitetravel

P.s what did WOO say? they had a fight with each other therefore i wasn't able to use the data. i'll send it to WOO and see what happens not to piss anyone off by claiming their device doesn't work.
(15,8 / 63 jumps vs 17.1 / 79 jumps. timestamp 13.12 - 2h 26m
So something went wrong and they were turned off at the peak of the storm as it's very demotivating to see data which doesn't ad up with the Boosting and your gut!)


Dit dus :)

Fluid kiteboarding - High Service - High Quality - Kiteboarding gear.

Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)

joepieloepie 17 February / 2016 / 16:46

Dus als ik het goed begrijp zit er in dit geval 9m verschil tussen de WOO en de Xenr?

Boardmagician 18 February / 2016 / 09:55

@JOEPIELOEPIE: ik denk dat de WOO-waardes gemiddelden zijn. Er zullen dus waarschijnlijk sprongen van 10-15m en van 20-25m bijzitten

Eerlijk gezegd begrijp ik de hele negativiteit rond dit artikel niet. Dit is toch maar iets om blij over te zijn? Het feit dat de waardes verschillen daar kan de Rider niet aan doen en we vragen al meer dan een jaar en objectieve demonstratie/test/verificatie campagne van Woo via andere threads...

Last edit by: BOARDMAGICIAN
Everybody was a beginner once, but there's nothing wrong with ambition.

Boardmagician had een 3 sterren sessie in Sardinia, Porto Pollo met maar liefst 28 - 40 knots op zijn Core GTS2 (2013)

martin404 18 February / 2016 / 12:56

Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar mijn negativiteit is ook enkel gericht op de sensors en staat los van de gebruiker.

Zolang Woo niet reageerd, krijg je dus dat elke recordhoogte claim, ongeacht wie hem maakt, in twijfel word getrokken.

Dat is best vervelend voor de gebruikers/recordhouders, want ik geloof zeker wel dat Gilion tyfus hoog heeft gesprongen.

Last edit by: MARTIN404
No kite related brand affiliations

fleurgis 18 February / 2016 / 14:49

In de review van Dave zie je dat dat de woo vrij constant is in zijn data en dat de data te verantwoorden is. De xsenr daarnaast komt met gemeten sprongen die niet er niet waren en met data die wel erg veel spreiding heeft...

De enige conclusie mogelijk lijkt mij dat de xsensr op dit moment totaal niet betrouwbaar is mbt. het claimen van records.... 

Boardmagician 18 February / 2016 / 17:15

Het lijkt mij dat de gebruikersgemeenschap helemaal nix moet verantwoorden. Of zelfs verifieren, nog erger. Ik vind het echt gek: bij een vermoeden van record moeten verschillende teams de data valideren? Maar als de hobbykiter een verschil heeft van 5m op een sprong, dan heeft ie toch geen 200,- duur hebbeding nodig?

Jongens: als Ytzen, Woo, Senrs gewoon een objectieve testcampagne doen die de foutenmarge bevestigt en bekend maakt bestaat dit probleem toch gewoon niet? Dit is al verschillende keren aangehaald...

@Dave, inderdaad, maar dan zou je ook Gillion's data zelf moeten zien en die is niet publiekelijk beschikbaar.

Trouwens, die grafiekjes van we-test-kites, vind ik maar pseudo-science. Maar ja, ik ben ook maar een hobby-kiter

Everybody was a beginner once, but there's nothing wrong with ambition.

Boardmagician had een 3 sterren sessie in Sardinia, Porto Pollo met maar liefst 28 - 40 knots op zijn Core GTS2 (2013)

Gyttja 18 February / 2016 / 23:07

In een ander topic heeft hij wel screens van zijn data geplaatst. Ook op de facebookpagina van Fluid. Dus zijn wel openbaar.

 

Kitecrew 't Gooi || F-One / Manera || www.dekunstvanfotografie.nl

Gyttja had een 4 sterren sessie in Hoekipadijk met maar liefst 20 - 31 knots op zijn Vantage Vulture (2019)