North kiteboard set gestolen!!

Door: huibnorth Reacties: 19 Hits: 2537
huibnorth 16 April / 2016 / 16:44

hallo,

zaterdagmiddag rond 13:00 uur zijn mijn KITE, BAR en BOARD van het strand gestolen. (vlugtenburg 's Gravenzande)
ik was op dat moment binnen in de vereniging aan het eten. en had mijn kite opgepomp op het strand laten liggen.
en had ook vanaf daar zicht op mijn spullen. toen ik ff kwartiertje niet keek. waren me spullen ineens weg!!

gelijk de strand opgang afgesprint en aan het einde kwam ik deze poolse meneer tegen met mijn spullen op zijn rug.
deze man verklaarde hij uit Polen kwam endat hij de spullen onbeheert had gevonden op het strand en dat hij ze naar de politie ging brengen. het had er blijkbaar verstand van want een leek pakt niet zomaar een kite op en laat deze leeg lopen.

iemand in een strandtent herkende de man, hij zou zo nu en dan kite onderdelen kopen bij Shaka in Scheveningen.

bij deze wil ik iedereen WAARSCHUWEN: pas goed op je spullen er lopen hele rare mensen rond op het strand!!

Voor wat extra duidelijkheid:

De persoon is terplekke staande gehouden, waarna gelijk de politie is gebeld. Deze was binnen 10 min terplaatsen. En heeft de verdachte meegenomen. De man verklaarde zelf uit Polen te komen en zijn onvolledige nederlands bevestigden dat. 

zmi 16 April / 2016 / 18:03

Als je dit verhaal plaatst zonder foto is het voor iedereen duidelijk om niet z'n spullen onbeheerd te laten liggen. Je weet helemaal niet zeker of het gestolen is dus ben je echt een aso om gelijk deze foto erbij te plaatsen. 

(en ja, ik heb me speciaal hierom geregistreerd)

FransD 16 April / 2016 / 18:43

ZMI voelt zich blijkbaar aangesproken!!

Hmm....

FransD had een 1 sterren sessie in Oostvoorne autostrand met maar liefst 10 - 14 knots op zijn Cabrinha Switchblade (2012)

Anouschka 16 April / 2016 / 18:59

Delen !   

Niet aankomen wat niet van jou is !  {#emotions_dlg.frown.gif}

De kitesurfschool gaat het verhaal delen .

Djee 16 April / 2016 / 19:30

@zmi: aan het einde van de dag/zonsondergang ja, rond de middag nee.

Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

wimbers 16 April / 2016 / 19:38

@zmi.

kitespullen liggen zo vaak een uurtje op het strand. Gewoon met je tengels van af blijven.

is absoluut niet moeilijk..

bij twijfel..Doen!

wimbers had een 4 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 18 - 22 knots op zijn Naish Park (2011)

zmi 16 April / 2016 / 19:40

Je kan inderdaad best gelijk hebben.

fransd, ja ik voel me aangesproken als ik iets vindt dat neem ik het ook mee om naar de politite te brengen of in dit geval misschien wel op een forum. Stel dat die man (niet waarschijnlijk na het proppen verhaal) wel goede bedoelingen had dan sta je ineens met je kop op een internet. Vandaar mijn reactie over de foto.

zmi 16 April / 2016 / 20:11

Ondertussen lijkt het erop dat door mijn naïviteit/hoop het topic dubbel zo goed bezocht is, dus toch nog een voordeel om dit soort dingen tegen te gaan.

Gelukkig heb je je spullen nog en kostte het enkel tijd. 

et1961 16 April / 2016 / 20:14

Waarom heb jij je spullen niet gewoon van de Poolse meneer terug gekregen?

et1961 had een 4 sterren sessie in Neeltje Jans met maar liefst 18 - 24 knots op zijn Crazy Fly Sculp (2017)

et1961 16 April / 2016 / 20:33

Vraag was toch duidelijk; heb jij jouw spullen, van de Poolse meneer terug gekregen, toen je hem confronteerde dat het jouw spullen waren?

et1961 had een 4 sterren sessie in Neeltje Jans met maar liefst 18 - 24 knots op zijn Crazy Fly Sculp (2017)

et1961 16 April / 2016 / 21:17

Dat is goed om te horen Huib. Zelf vind ik ook dat mensen van andermans spullen dienen af te blijven! Een kite setje wat onbeheerd op het strand ligt neem je niet mee, dit omdat je denkt dat je wat gevonden hebt.

In wat voor verschrikkelijke maatschappij leven wij eigenlijk. bah!

derfnamka 17 April / 2016 / 09:20

@huibnorth, heb je ook aangifte gedaan? Ook als de politie direkt niets kan doen is verstandig om dit te doen.

FransD 17 April / 2016 / 14:22

@zmi. Doe je dit nu alleen om je nogal domme en naïeve mening te laten horen? Beetje jammer. 

Hmm....

FransD had een 1 sterren sessie in Oostvoorne autostrand met maar liefst 10 - 14 knots op zijn Cabrinha Switchblade (2012)

carbohans 17 April / 2016 / 14:32

Ja jo ik zag een week geleden een auto zomaar onbeheert ergens staan en ik dacht mmm laat ik die maar naar de politie brengen misschien is iemand hem wel vergeten ??????????? Tssss niet normaal meer iedereen blijft van elkaars spullen af tenzij het vloed wordt en je spullen wegdrijven of zo goed gedaan huib bedankt voor de foto iedereen is weer gewaarschuwd {#emotions_dlg.thumbsup.gif}

bluecupra 17 April / 2016 / 16:46

Erg vreemd dat iemand hier in eerste instantie suggereert dat het om een goede daad gaat en deze (Poolse) persoon de spullen zou gaan afgeven bij de politie, hoe naief kan je zijn??

Is gewoon in alle haast ingepakt en je mag blij zijn dat je deze persoon nog bent tegengekomen op het pad van het strand. Is inderdaad wel een les om voortaan alleen de kite mee te nemen naar het strand welke ik ga gebruiken en geen andere (ingepakt in de tas) op het strand achter zal laten. Vraag mij alleen wel af of dergelijke gasten ook actief zullen zijn op de Zandmotor, hier is het drukker en is de (sociale) controle ook groter. Denk (en hoop) dat daar wel vragen gesteld worden als iemand zonder wetsuit ervandoor gaat met een kite/bar en board...

Naish Park 2014 11 + 8

Coringa 18 April / 2016 / 14:19

Ik zou aangifte hebben gedaan en het signalement aan de politie doorgeven en het aan hun overlaten om daar wat mee te doen. De betreffende foto zou ik niet hebben geplaatst maar wel een waarschuwings bericht zodat men op de hoogte is en op hun spullen moet letten.

Aan de andere kant snap ik je verhaal niet. Dus je kite lag opgepompt, met bar en lijnen aan vast op het strand (je was immers aan het pauzeren). Je board lag (samen met je tas?) ernaast en je kon het vanaf de vereniging zien. Je hebt het over de vereniging dus ik neem aan dat je het over je kitevereniging hebt. Lagen er ook andere kites op het strand, waren er kiters op het water? Waarom ligt je tas dan niet binnen bij de vereniging of je kite dichtbij voor de vereniging. Hoe ver ligt de vereniging van waar je kite lag? Of was je toch alleen op het strand? En je had even een kwartiertje niet gekeken. Hoe snel kan je een kite leeg laten lopen (dat hoor je toch?) en met bar eraan vast en lijnen los inpakken. Lijkt me niet 1 2 3 gedaan. Afgelopen zaterdag stond er genoeg wind om met een redelijke maat (9, 10 of 11) te varen, dus hij moet goed opgerolt zijn om in te pakken weet ik. Staat je naam en tel nummer op je board? Je neemt niet zomaar een complete set mee. Hoe weet je overigens dat hij Pools is? Ik heb natuurlijk geen clue over hoe het is gegaan zaterdag maar dit zijn allemaal vragen die bij mij opkomen als ik je verhaal zo lees. {#emotions_dlg.nerd.gif}

Hoe dan ook, ik denk denk dat je geluk hebt gehad en ik ben toch blij voor je dat je je spullen terug hebt. {#emotions_dlg.pompom.gif}Je verwacht niet dat mensen je spullen mee nemen en men moet inderdaad met zijn poten van andermans spullen afblijven. En het is natuurlijk voor iedereen duidelijk om niet z'n spullen onbeheerd te laten liggen.{#emotions_dlg.bye.gif}

Last edit by: CORINGA
Axé

Coringa had een 5 sterren sessie in Katwijk airtime met maar liefst 18 - 28 knots op zijn Switch kiteboarding Element (2014)

ad 18 April / 2016 / 17:10

Topactie van Huib !

Weten we naar wie we moeten uitkijken,

Naar de politie en aangifte doen helpt al jaren niet meer dus "facing and shaming" en nu maar hopen dat ie het een keer bij de verkeerde doet.

huibnorth 18 April / 2016 / 17:31

Ik snap dat je een hoop vragen hebt. Maar voor mij doet het er niet toe of je me gelooft of niet.

Ik wil jullie alleen maar waarschuwen!! 

Ik heb bericht gehad van de politie en er is inderdaad zoals al verwacht werd te weinig bewijs voor vervolging. 

huibnorth 18 April / 2016 / 18:01

Icarus1984 18 April / 2016 / 21:17

@bluecupra ik moet je teleurstellen sociale controlle op de zandmotor stelt ook geen reet voor.

vandaag was ik mijn board vergeten op de parkeerplaats en een bekende belde me op, die gaf aan dat hij nog het water op ging dus dat die hem weer mee het strand op zou nemen naar de kom en dat ik hem daar dus op kon halen.

erg dankbaar uiteraard, maar.......

ik kwam een half uur later op het strand in normale kleding om mijn board op te halen, board lag tussen alle andere kite spullen in en er waren ook kiters aanwezig ik pakte het board en liep weer weg niemand maar dan ook niemand die ook maar iets vroeg ook niet de kiters die ik onderweg tegen kwam.

ps. ik heb natuurlijk wel nog even gesproken met de gene die mijn board had gevonden

At the End of the day, life should ask us, 'Do you want to save the changes?'

Icarus1984 had een 4 sterren sessie in Zandmotor met maar liefst 15 - 19 knots op zijn F-One Bandit 8 (2015)