Speed 5 12m review

Door: Hollandkiter Reacties: 5 Hits: 3751
Hollandkiter 20 June / 2016 / 16:40

Test Speed5

Na 3 kite sessies maar even een kort verslag over deze kite. Na twee jaar een combinatie van tube en foils te hebben gehad wil ik dit jaar alleen de Speed5 gaan gebruiken. Met een set van een 9m, 12m en 18m hoop ik de hele windrange te kunnen dekken. Daarnaast heb ik 2 boards: een Radical5 134x40 en een Door5 160x44.

 

Eerst even over de kite: De kite is gemaakt van deluxe+ doek. Het is sterker dan Lotus doek en lichter dan het normale deluxe doek. De kite is minder dik dan zijn voorgangers en heeft meer cellen waardoor de vorm beter in stand blijft. Er zijn verstevigingen toegepast op de leading edge zodat deze daardoor ook beter zijn ronde vorm behoudt.

 

De Bar en lijnen: Dit jaar kan de Speed5 ook zonder bar besteld worden. De andere merken doen dit ook en bij kite only is de prijs natuurlijk een stuk lager. De bar die bij deze kite hoort is de Infinity 3.0 airstyle. Deze bar heeft een vernieuwd safety systeem. Zelf vind ik dat kite en bar een vast geheel moeten zijn. Het scheelt je namelijk veel tijd met klaarleggen en de lijnen kunnen dan minder snel in de knoop raken.

Oplaten: Het uitrollen, voorvullen en optrekken gaat erg gemakkelijk. De kite vult zich daarna lekker snel en staat recht boven je. Voor beginnende foil gebruikers misschien een beetje onwennig dat de kite bijna over je heen vliegt. Geen probleem, tot nu toe niet gebeurt bij mij.

 

Vlieggedrag: Zoals al in eerdere reviews vermeld. De draaisnelheid is verbeterd. De kite blijft beter in vorm en kruipt mooi naar de rand van het windvenster. Hoogte lopen is daardoor ook geen probleem. Het is inderdaad zo dat de Speed5 veel eigenschappen van de Sonic heeft maar dan gebruiksvriendelijker is.

 

Bovenstaande review gaat over de Speed5 12m. De Speed5 9 meter is door wind en tijdgebrek de tas nog niet uit geweest. De Speed5 18m staat nog in bestelling. Dus jullie houden nog iets van mij tegoed.

Groeten uit Egmond aan Zee,

Sam

The Stig 20 June / 2016 / 17:08

Leuke review! Heb je ook andere foils geprobeerd van 2016 voordat je de Speed5's besteld hebt?

 

Ik ben benieuwd hoe de Speed 5 het doet tegenover de Sonic en de Chrono...

dr511 20 June / 2016 / 18:00

Staan allemaal op KiteFinder.com

Kun je ze vergelijke op karakteristieken. En natuurlijk zelf je review achter laten

Reviews Chrono V2

http://www.kitefinder.com/en/kites/1507/ozone-chrono-v2-2016#user-reviews

Reviews Sonic

http://www.kitefinder.com/en/kites/1453/flysurfer-sonic-fr-2015#user-reviews

Reviews speed 5

http://www.kitefinder.com/en/kites/1547/flysurfer-speed5-2016#user-reviews

 

 

Ziki Ondergoed, schultenbrau

Marc_87 20 June / 2016 / 18:25

Dit is helemaal geen review of impressie, dit is gewoon een opsomming van de eigenschappen van de kite.

Powered by Flysurfer

Langbeest 20 June / 2016 / 18:54

Maar wel met mooie foto's {#emotions_dlg.schater.gif}

Geen wind....neem een thermoskan mee

Jeroen Schoots 21 June / 2016 / 12:19

Flysurfer propaganda {#emotions_dlg.worshippy.gif},mooi spul maar over-kill reclame dinges