Kiteloops en Backroll met Kiteloop op grotere hoogtes

Door: Kitemen Reacties: 2 Hits: 1020
Kitemen 24 January / 2018 / 15:50

T lukt me al aardig om wat kiteloops te doen en af en toe kom ik zo hoog dat ik zeg maar weer opgevangen word (al lukt dit vaak alleen als t stevig waait) Ook kan ik een Backroll met kiteloop maar doe deze niet hoger dan een sprong van +/- 2m.

Om mijzelf koment seizoen weer te ontwikkelen hoop ik op wat tips. Ten eerste hoe kom ik hoger met mn loops en kan ik er zeg maar een tweede loop bij doen? Heeft dit voornamelijk met hoogte te maken of trek ik de loop te vroeg/te laat? Aan welke windkrachten moet ik denken met welke maten etc.

Ten tweede wil ik gaan proberen om mn backrolls met kiteloop hoger te gaan doen en richting de 5m bijv te gaan. Maar aangezien ik ze nu nog wel is fout doe of dat er iets fout gaat durf ik niet echt hoger te gaan. Heeft er iemand hier nog tips voor of is het gewoon oefenen en langzaam opbouwen. Misschien bijv eerst gewone backrolls maken op grotere hoogte maar vaak heb ik dan dat ik tever doordraai dus ook hier zijn tips welkom.

Ik hoor het graag en alvast bedankt {#emotions_dlg.thumbsup.gif}

michiel.schipper 05 February / 2018 / 11:56

25 knopen en een 7/8/9 meter kite. hoger springen.

wanneer je kite looped is lastig te timing, ongeveer voor je hoogste punt.

probeer eerst een paar keer na her hoogste punt en dus twee keer een downloop en zit dan steeds sneller je eerst kiteloop in.

Kitemen 05 February / 2018 / 13:23

Thanks Michiel...ja lastig topic om uit te leggen denk ik maar kan wel wat met je uitleg. (bevestigd voornamelijk waar ik op aan t oefenen ben)