Iko instructeur worden

Door: Lukadukido Reacties: 3 Hits: 1006
Lukadukido 27 January / 2018 / 22:43

Dit is misschien een beetje een vraag die ik met behulp van Google had moeten kunnen beantwoorden. Alleen zoek ik naar iemands verhaal ipv de informatie uit brochures. Ik ben namelijk opzoek naar een aanbeveling voor een school waar ik dit voorjaar mijn IKO certificaat zou kunnen halen. Liefst in Noord-Holland. Thanks!

Snijplank112 29 January / 2018 / 16:23

Daarvoor moet je bij de IKO zelf zijn, die doen de cursus! Ik heb hem daar ook gedaan. Voor zover ik weet zijn er niet echt scholen waar je de IKO ITC cursus kan doen, volgens mij wel de A-ITC (assistent) maar daar heb je vrij weinig aan. Wel kan je bij kitescholen een eigen opleiding doen zonder je IKO gehaald te hebben en daar dan les geven, al is de kans er dat je dan wel minder betaald krijgt dan iemand met een IKO diploma. Daarnaast zullen andere scholen je op basis daarvan niet zo snel aannemen, zeker niet in het buitenland. 

Lukadukido 30 January / 2018 / 12:37

Thanks Snijplank, daar heb ik wat aan ;)

Elinedeneree 31 January / 2018 / 13:22

https://www.ikointl.com/Training-Kite-Course-Calendar

Daar worden alle cursuseen aangeboden. Let op dat je in Tarifa het komende seizoen waarschijnlijk met alleen een IKO niet meer aan de slag kunt.