kiteboard voor bigair

Door: hendrikrvd Reacties: 12 Hits: 5910
hendrikrvd 19 February / 2018 / 17:07

hi guys, ik weet dat techniek natuurlijk enorm veel uitmaakt met het springen dus dat hoeft niet meer gezegd te worden. ik ben op zoek naar een nieuw boardje voor big air. Dat is eigenlijk het enige wat ik doe naast een beetje oldschool tricks. Ik had al een beetje rondgekeken en zag de len10 captain carbon. iemand die hier ervaring mee heeft? Suggesties voor andere boards natuurlijk ook! {#emotions_dlg.puh2.gif}

thanks

Djee 19 February / 2018 / 21:36

Ten kiteboarding heeft geloof ik daar speciaal een boardje voor gemaakt.

Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

Gyttja 19 February / 2018 / 22:19

Misschien de Fluid two seven of Black label eens testen bij Gilion van Fluid.

Last edit by: GYTTJA
Kitecrew 't Gooi || F-One / Manera || www.dekunstvanfotografie.nl

Gyttja had een 4 sterren sessie in Hoekipadijk met maar liefst 20 - 31 knots op zijn Vantage Vulture (2019)

Nature 22 February / 2018 / 15:27

Yo Hendrik,

Wat je zoekt is zeker niet de captain carbon.  Dit komt door de continues rocker (buiging) van het board.  Deze is zo extreem dat hij erg veel water duwt. Dit geeft je een lagere vaarsnelheid dan met een board welke bijvoorbeeld een stage rocker heeft.  Lagere snelheid =  lager springen
De extreme rocker van de cpt carbon geeft je wel weer smooth landingen want dat heb je wel weer als voordeel met een boardje met veel rocker.

Zoals Gyttja al aangeeft is de Twoseven (of black label) een zeer goeie optie. Dit board heeft stage rocker,  grip channels zodat je extra lang je rail kan houden en zelfs de vinnen zijn speciaal ontwikkeld om hard en hoog mee te kunnen.

Mocht je m willen testen  stuur gerust een mailtje :D

{#emotions_dlg.thumbsup.gif}{#emotions_dlg.spinsmile.gif}

Fluid kiteboarding - High Service - High Quality - Kiteboarding gear.

Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)

markymarc 22 February / 2018 / 22:32

North Select, North Jaime Textreme, Carved Imperator V of VI.

Allen veel of full carbon en knallen als een malle..

Naish Monarch kan r ook wat van..

If you don't try it, you'll never make it

markymarc had een 3 sterren sessie in Katwijk met maar liefst 21 - 32 knots op zijn Cabrinha Switchblade (2018)

geloof 22 February / 2018 / 23:21

Boek een lesje bij een echt hoogspringende kite-instructeur, zoals bij Gillion. Dat zal meer bijdragen aan hoger springen dan any board. Overigens snap ik wel dat je een mooi board wil hoor, dus zeker doorgaan met je zoektocht en testen van boards!

http://www.kiteventure.nl | school | shop | travel --> CrazyFly | Eleveight | Ownin | PLKB | Shinn | Ventum | Vimana | Zeeko

hendrikrvd 23 February / 2018 / 20:06

thanks allemaal! jullie hebben zeker geholpen en vooral ook bedankt voor het laten merken van de rocker in de verschillende boards, weet iemand wat voor rocker de jaime textreme heeft?

Kitemen 26 February / 2018 / 14:33

een stage rocker volgens mij niet enorme channels eronder

Ten Kiteboarding 27 February / 2018 / 11:19

Hé Hendrik, 

Normaal ben ik niet zo van de reclame praatjes onder vragen, maar aangezien jij vraagt naar een goed big air board en wij hier speciaal een board voor hebben ontwikkeld, wil ik ons board The Mark toch even uitlichten. 

Dit is een carbon board met een hybride hout/schuim kern om hem heel licht te maken, wat erg fijn is voor bijvoorbeeld board-offs. Daarnaast heeft het deck een gematigde rocker waardoor het board een hoge vaarsnelheid heeft. De bodem shape absorbeert veel van de chop en channels aan weerskanten geven het board veel grip. 

Maar wat dit board echt een voorsprong geeft op andere boards, is de extra vin onder de heelside. Deze 'center fin' zorgt dat jij nog meer druk/power kan wegtrappen voor de afzet. Waar je normaal je edge zou verliezen, kan je nu nog sneller en harder afzetten. Dit maakt een wezenlijk verschil in hoe hoog je springt. 

Door deze extra vin en de outline van het board kan je erg goed upwind komen, wat ook lekker is want dat betekent vaker springen ;) Daarnaast krijgen we vaak te horen dat testers het board toch opmerkelijk speels vinden ondanks de extra vin. 

Mocht je nou nieuwsgierig zijn, bij Versus in Scheveningen zijn alle maten te testen. Want uiteindelijk gaat het er alleen om of jij het een lekker boardje vindt natuurlijk. 

Veel succes met de zoektocht en @DJEE thanks voor het aandragen!  

Guido - TEN Kiteboarding

http://ten-kiteboarding.com/the-mark/

FeRNandeZ 28 May / 2018 / 15:18

De maat van kiteboard tov van je gewicht is ook erg belangrijk, voor echt hoog springen/poppen beter te klein dan te groot. (is mijn ervaring....)

Hoogspringen = snel varen en met max power in je kite, je moet je board rail goed kunnen houden en dan nog de extra druk terwijl je hard popt, ik heb zelf de neiging met een wat kleiner board hoger te springen, denk dat je dan net wat beter en agressiever kan timen en harder/sneller kan wegdrukken. (dit uiteraard ten nadele van ies minder hoogte lopen) maar dat maakt toch niet uit als het hard waait.

Verder rechte achterkant, wat brede outline, concaaf en zo dun maar stijf mogelijk....

 

 

Last edit by: FERNANDEZ
kantje board !

MarioH 30 May / 2018 / 11:01

De Naish Monarch is echt een topboard om hoog te springen. De grip is fenomenaal!

MarioH

Franz 30 May / 2018 / 12:26

Yo Hendrik,

Goeie vraag! Voor veel mensen ook relevant. Heb zelf o.a. de Mark getest van Ten. Voor mij de weapon of choice, doordat ik daar een stuk harder mee kon varen icm meer grip. En harder (met grip+pop) = hoger. Daarnaast nog het voordeel dat je er echt heel makkelijk hoogte mee vaart, dus na een sprong in 1 rakkie weer terug bij af:) Is echt de moeite waard om ff te testen, want het vaart wel ff anders dan een "middle of the road/do it all" twintip. Succes met de zoektocht!  

jorismolenaar 04 June / 2018 / 16:04

Lieuwe boardjes altijd top! Kijk eens naar de lieuwe shotgun of say no more. Past denk ik bij jou style.

jorismolenaar had een 4 sterren sessie in Callantsoog met maar liefst 20 - 28 knots op zijn F-One Bandit V (2012)