Kite keuze (big)

Door: Den411 Reacties: 7 Hits: 1020
Den411 24 February / 2018 / 10:51

Hallo 

Ik vaar nu een aantal jaartjes met een setje rpms en wil binnenkort een nieuw setje aan gaan schaffen. 

Welke kites moet ik gaan testen met het oog op big air als ik

-een explosieve pull wil 

-ooit de kiteloop wil doen

-wel hoog wil gaan maar de focus niet ligt op een lange hangtime. 

Ik hoor graag jullie mening

Greetz

Movement 24 February / 2018 / 13:55

Denk dat elk merk wel een kite in dat assortiment heeft? Kijk andes naar de kite keuzes van de rijders tijdens de King of the air?

Enkele opties:

-North Vegas is de loop machine als je naar de kota kijkt :) 

-North Dice is een iets vergevingsgezindere optie, louk timmer voer hier ook lekker mee tijdens de megaloop challege. (nieuwe north Evo ook optie, iets minder explosief maar wel langere hangtime)

-Nieuwere slingshot RPM of SST (Sam light knalt er aardig hard mee https://www.youtube.com/watch?v=yuupdoY0EyQ )

-Cabrinha FX en Switchblade? 

Movement Sports // Groepsactiviteiten, Kitesurflessen en winkel

geloof 25 February / 2018 / 10:57

Als je al een aantal jaren vaart, kan je overal testen. Wij hangen je graag aan een kite hoor. Bridled open C is mijn advies, (bijna) ieder merk heeft er 1 in zijn assortiment. 

Op welke spot(s) vaar je?

http://www.kiteventure.nl | kiteboarding | snowboarding | snowkiting --> Eleveight | Goodboards | Peter Lynn | Shinn | Vimana | Zian

dr511 26 February / 2018 / 08:46

dan kijk je toch gewoon welke kites er bovenaan de woo leader boards staan. 

Ziki Ondergoed, schultenbrau

Den411 01 March / 2018 / 15:26

Movemenent

Ik denk ook dat ieder merk wel een kite in het assortiment heeft maar deze zullen ongetwijfeld niet allenmaal volledig aansluiten. Ik denk niet dat ik voor een echte C-kite ga door het beperkte depower bereik, maar ik ga er zeker eens mee varen. Als ik de revieuws lees zou ik eerder op een rebel uitkomen? RPM is zeker een leuke optie maar zou ook graag eens een ander merk willen varen.

Geloof

Het is ook mijn bedoeling om te gaan testen alluwel het nu nog wel erg koud is, ik wil via deze weg een short-list maken. Mijn keuze gaat voorlopig ook nog uit naar een brilded C, heb je toevallig ervaring met de core gts4?

DR511

Zou inderdaad een mogelijkheid zijn maar dat betekend niet direct dat hij is geschikt voor wat ik ermee wil doen. Ik zou graag de ervaring van mensen horen zodat ik binnenkort een aantal kites kan testenJ

geloof 01 March / 2018 / 19:29

@DEN411, ik heb zelf gevaren met GTS3, heerlijke kite en (ook) een bridled C. Ik verkoop geen Core meer, maar die kan je elders zeker testen. Ik heb wel kites in de test met een vergelijkbaar vaargevoel als de GTS4: Peter Lynn Escape V6, Zian Hantu V3, Eleveight FS V1.

http://www.kiteventure.nl | kiteboarding | snowboarding | snowkiting --> Eleveight | Goodboards | Peter Lynn | Shinn | Vimana | Zian

Martijn_e 02 March / 2018 / 16:36

Beginnen met loopen met een gts3?

Veel plezier...... heb het ding verkocht om dat ik er bang van werd. Trekt je uit de zwembroek als je hem rondstuurt.{#emotions_dlg.worshippy.gif}

dr511 02 March / 2018 / 18:13

Komend van de RPM zul je jezelf het snelst vertrouwd voelen met de GTS of wellicht C4. De C4 trekt wat later in de loop maar is iets meer freeride en de GTS leent zich dan weer wat meer als combinatie met unhooked zaken. 

De makkelijke overstap heeft voornamelijk te maken met de vergelijkbare vliegsnelheid en bardruk. 

De north kites zijn over het algemeen nog wat speelser. Voor wat jij wil doen zou ik eerder voor de vegas gaan dan voor de Dice. Ik vind persoonlijk de dice de minst goede kite van de hele North range. ik zou die dan ook overslaan en als je meer freeride wil de Evo pakken. Deze heeft ook nog een goede drift en komt daarmee ook goed in het hoekje als je bijvoorbeeld freeride met wave wil combineren. 

De cabrinha FX vind ik vrij robuust varen. Je mist net wat meer speelsigheid. Dan vind ik persoonlijk de chaos eigenlijk een leukere kite. 

Een open C shape zal je over het algemeen explosief omhoog zetten maar je moet ze met meer snelheid varen en betere timing hebben om hoog te gaan dan een meer sle achtige kite. Daarnaast hebben ze wel de mogelijkheid om je goed uit pak te trekken als je ze loopt en klimmen ze sneller. 

Een SLE kun je wel loopen maar ja.... waarom zou je het doen want er gebeurt niks.  Daarintegen kan iedereen er redelijk mee springen zonder al te veel techiek en heb je snel veel hangtime zodat je rustig ff je go pro een beetje bij kan tunen. Dan kun je denken aan switchblade, XR5 (bovenaan woo lijstje) ozone edge ( echt een knaller waar je de wolke mee kan raken) etc. 

Ziki Ondergoed, schultenbrau