Lieuwe say no more

Door: Zowielio Reacties: 6 Hits: 3882
Zowielio 02 April / 2018 / 15:47

Yo iedereen, 

ik vaar momenteel een north ts hadlow 16 140x42,5 , maar zit ook te kijken naar de boardjes van lieuwe. En wat mij aantrok was de say no more 138x42

Mijn vraag is: heeft iemand ervaring met dit boardje? en heeft iemand ook ervaring met mijn board, zodat de specs een beetje tegenover elkaar kunnen worden gezet? 

Hoor het graag van jullie!

Zowielio had een 5 sterren sessie in El Gouna met maar liefst 24 - 32 knots op zijn North Evo (2013)

Coon 03 April / 2018 / 16:14

Ik heb zelf 2x de North TS Hadlow gehad, beide op meerdere plekken gebroken is zeer korte tijd (<3 maanden). Toen de onverwoestbare Lieuwe Say No More aangeschaft, en ik ben blij met de keuze! De rail kwam bij beide TS boardjes er ook al uitzetten in deze korte tijd....

Het board is wat stijfer dan de TS, en iets meer rocker. Landing zijn zachter, en ik heb meer controle over het board. Ik verkracht het board elke keer als ik ga kiten (op het strand beginnen met kiten, over zandbanken sliden, etc) en het board houdt het super! Sowieso kan je net zoals met de TS op beide rails varen. Ik denk dat je met de TS iets meer snelheid kan opbouwen, maar dat lever je weer in qua demping bij landen. De TS was te flex voor mij, waardoor de pop minder is. Kan met mijn gewicht te maken hebben (95kg) 

Qua maat, ikzelf weeg 95 kg, en heb de 138 SNM. Mijn volgende boardje wordt de 142 SNM, maar beide maten doen het prima.

Volgens mij kan je de boardjes ook goed testen op een paar plekken. Je kan ook de gasten bij Lieuwe contacten, en een test model ophalen. Dat heb ik gedaan. 

Succes! 

Zowielio 03 April / 2018 / 21:01

Thanks! Kan hier echt wat mee! Ga ze inderdaad even connecten en even die SNM testen. 

Laat het hier weten!

Zowielio had een 5 sterren sessie in El Gouna met maar liefst 24 - 32 knots op zijn North Evo (2013)

adeklerk 09 April / 2018 / 19:39

Yo ik heb ook beiden gevaren, SNM kan je veel langer houden en heeft meer controle voor mijn gevoel. Ik vaarde (ACL revalidatie nu) de 2017 North TS met veel plezier, voor mijn gevoel wel sneller en een iets stijver gevoel. Merkte soms bij de SNM een reverse flex optreden, maar dat is bij de nieuwere modellen eruit.

Ben eigenaar bij BLOW en we zijn sindskort officieel Lieuwe test center geworden op de Zandmotor dus kom langs met je gear, schroef je boots op een SNM en vaar jezelf moe op de Zandmotor dan kan je daarna warm douchen en een pils van me krijgen (of koffie) :) Afspraak maken, bel even 0652534999

Toine 

BLOW KITESURFSCHOOL & TONA BOARDS

Zowielio 13 April / 2018 / 22:56

Super tof! Laat e.v.t nog van me horen. Moet eerst nog even mijn oude plankje kwijt

Zowielio had een 5 sterren sessie in El Gouna met maar liefst 24 - 32 knots op zijn North Evo (2013)

Zowielio 28 April / 2018 / 10:41

Boardje is in huis! Thanks voor de reacties guys!

Zowielio had een 5 sterren sessie in El Gouna met maar liefst 24 - 32 knots op zijn North Evo (2013)

Kitemen 28 April / 2018 / 11:11

Cool ziet er goed uit...ben ook sinds kort eigenaar van een Lieuwe Shotgun! Nu 2x gevaren en wil niet meer zonder! Je gaat er zeker plezier van hebben!