Oostende, waar en hoe kiten?

Door: kiki-kite Reacties: 3 Hits: 2165
kiki-kite 22 April / 2018 / 11:45

Joe peepz 

Na volgende week ga ik voor een weekje naar Oostende, voor vakantie. En ik was van plan om mn kitespullen mee te nemen. Alleen lees ik allemaal verschillende dingen over kiten in Oostende, iets over dat je 15 euro moet betalen bij een club om te kiten (?). Hoe zit dat? Waar precies kan /mag je kiten? Ik vind niet veel daarover op internet.  En ik ben ook wel op zoek naar buddy's... iemand die iemand weet? :D 

Cheers!

strekke 22 April / 2018 / 13:44

In Belgie is aangesloten zijn bij een club verplicht bij wet om op het water te gaan, aangezien lidmaatschap dan meteen ook de verplichte verzekering dekt. Dit kost inderdaad rond de 15 euro per dag voor bezoekers/dagleden - voor je het water opgaat dus aanmelden bij een club en dan krijg je normaal ook gezien een lycra en lidnummer voor moest je controle krijgen op het strand door de politie. Uiteraard mag je dan als daglid in principe ook gebruik maken van alle club-voordelen zoals douches, lockers, rescue, ... etc. 

Als je dit niet doet kan je bij controle van de politie dan ook een fixe boete krijgen, en als je in de problemen komt weet ik ook niet of de club dan heel gemotiveerd zal zijn om je uit het water te vissen, en of je dan ook eventueel gaat moeten opdraaien voor rescue kosten (door de club, of in erger geval door de Belgische kustwacht). Verplichte verzekering heb je in dat geval niet dus kan dan nog wel een issue worden. De politie heeft in het verleden al wel wat boetes uitgedeeld, maar om nu te zeggen dat het 3 keer per dag controle is, dat nu ook weer niet... Moet je zelf even risico en kostenafweging maken {#emotions_dlg.yummie.gif}.

Kiten mag inderdaad ook alleen in de dedictated zones, die meestal voor de surfclubs zelf liggen. 

Wind ziet er alleszins wel goed uit voor volgende week {#emotions_dlg.thumbsup.gif}

 

kiki-kite 23 April / 2018 / 09:05

Jeej, dank je wel voor je bericht. Ik zal maar eens langs die Surfclub Oostende gaan volgende week... ik hoop idd op goede wind volgende week. 

kiki-kite 23 April / 2018 / 09:19

Ik zag ook iets over een soort van meer, de Spuikom, kan je daar ook kiten als t wind uit t oosten komt?