Best doorstart! North Failliet?

Door: Leon van Bergen Reacties: 12 Hits: 7090
Leon van Bergen 23 April / 2018 / 15:00

Ik lees hier en daar dat North kiteboarding failliet is/gaat, weten andere mensen daar meer over?
Best Kiteboarding is weer alive and kicking zo te zien, ze verkopen nu nieuwe 2018 kites, zien er goed uit!
https://www.bestkiteboarding.com/en/

Kitemen 23 April / 2018 / 16:27

North is niet failliet...ze mogen vanaf Juni alleen het merk niet meer uitdragen. Deze is van North Sails en NKB is van Brand & More en die moesten elk jaar betalen voor het merk. Nu word de licensie niet verlengd en moeten ze dus wss een ander merk nemen, Duotone is de meest gehoorde.

 

Best is volgens mij nooit helemaal weg geweest...ze hebben idd mooie deals voor kites maar volgens mij is de naam al zodanig aangetast en zijn alle "originele" mensen van Best (zoals designers etc) al naar andere merken gegaan (de meeste naar Elev8 ofzo volgens mij). 

Leon van Bergen 23 April / 2018 / 22:01

Thans Kitemen duidelijk verhaal! Wel zonde, North is toch wel echt een begrip en een nieuwe naam en logo kost ze altijd veel klanten.

Best zal het inderdaad ook zwaar krijgen en veel oud medewerkers werken nu voor Eleveight.

nealzie 24 May / 2018 / 19:00

Ben benieuwd wat precies de reden is! North was in den beginne natuurlijk een goude naam gezien de credibility van North Sails. Nu is die link in mijn ogen een stuk minder relevant voor het kite merk, ik kan me voorstellen dat, afhankelijk van wat de reden is, het misschien niet meer waard was de naam aan te houden.. NKB kennende is hun marketing dermate goed dat ze van de naam Duotone binnen no-time eenn sick merk maken :) Maar zal wel even wennen worden

Dobbelsteen 25 May / 2018 / 00:01

Is het dan al zeker dat het Duotone wordt? En linkten mensen dan de naam North aan North Sails? Want ik ken het merk North Sails wel, maar het is nog nooit in mijn gedachten gekomen dat dat enige relatie heeft met North Kiteboarding.

Dobbelsteen had een 3 sterren sessie in Oostduinkerke met maar liefst 12 - 16 knots op zijn North Rebel (2009)

wazzaah 25 May / 2018 / 13:03

Wat ik er van begrijp is dat Boards and More de naam North gebruikt en daar een fee voor betaald, blijkbaar komen ze niet helemaal uit een verlenging van dat contract.

 

South dan maar?

Last edit by: WAZZAAH
kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

Robbert014 25 May / 2018 / 14:14

@dobbelsteen ik denk ook wel dat ze er wel weer wat van gaan maken en de kwaliteit van de kites zal er heus niet op achteruitgaan, maar ik is duotone nu eigenlijk wel een mooie naam? Het heeft meer weg van een sportdrankje dan van een kitemerk. Ik snap niet dat ze niet kiezen voor Ion Kiteboarding oid. 

Kitemen 25 May / 2018 / 15:26

Uiteindelijk blijven het dezelfde producten met een andere naam (merk). Het zal even wennen zijn maar over een jaar weet niemand meer anders wss...denk dat de naam niet heel veel boeit en vergeet niet verandering is voor iedereen lastig en de naam North is gewoon gewenning...Duotone of True Kiteboarding of wat t ook moet gaan worden klinkt als je het maar vaak genoeg langs ziet komen best OK.

Dobbelsteen 11 June / 2018 / 18:34

Iemand een idee wat er gebeurt met de prijzen van North? De overjaarse kites dan vooral. Ben momenteel op zoek naar kites en het zou tof zijn dat ze hierdoor wat harder afgeschreven zijn.

Dobbelsteen had een 3 sterren sessie in Oostduinkerke met maar liefst 12 - 16 knots op zijn North Rebel (2009)

Leon van Bergen 23 August / 2018 / 13:19

Kitemen 23 August / 2018 / 15:04

Is wel echt bizar die prijzen...ziet er uit als dumpen! Als je ze echt krijgt kan t een goede deal zijn! Alleen als je op t randje van faillisement staan heb je misschien ook kans dat je niets krijgt!

Leon van Bergen 23 August / 2018 / 15:38

Ik dacht precies zo inderdaad!

Djee 23 August / 2018 / 19:26

Kopen met je creditcard, dan is het verzekerd. 

Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)