Welke windapps gebruiken jullie?

Door: Leon van Bergen Reacties: 14 Hits: 1791
Leon van Bergen 05 June / 2018 / 13:58

Dag medesporters,

 

Ik ben erg benieuwd welke wind apps er vooral gebruikt worden.

Zelf gebruik ik altijd alleen maar WindfinderPro en soms Windy.

Een vriend van mij gebruikt ook vaak Actuele Wind maar die vind ik niet lekker werken.

Zijn er ook nog andere apps die bijvoorbeeld de spots internationaal beter weergeven/voorspellen?

Mnr_Afwas 05 June / 2018 / 15:08

Weerplaza en dan het harmoniemodel. En blipmaps, website voor paragliders dacht ik. Onder kopje wind, grondwind en dan animatie heb je een beetje hetzelfde idee als het harmoniemodel.

 

berg 05 June / 2018 / 15:12

{#emotions_dlg.frown.gif} maakt momenteel niet uit, staat nergens een beetje fatsoenlijke wind

Kitesurfing, Because golf and football only require one ball

Kitemen 05 June / 2018 / 15:19

Hi Leon...begint het gebrek aan wind bij jou ook te spelen {#emotions_dlg.loveit.gif}

Ik gebruik de volgende apps:

- Windfinder Pro en dan gebruik ik voornamelijk de locaties die ook daadwerkelijk waarnemingen hebben (ipv gemiddelden etc gebruiken) Ik kite vaak bij maasvlakte maar kijk bijv vaak bij Hoek van Holland aangezien die t dichts bij zit. Bij wind uit het noorden kan je er vaak wat knopen bij optellen en bij wind uit t zuiden vaak een paar knopen eraf halen dan zit je bijna altijd goed

- Actuele Wind gebruik ik ook regelmatig maar dat is meer voor op t moment om te zien hoe het waait of achteraf om te zien hoe hard het gewaait heeft (met een +/-2,5 uur overzicht)

- Surfweer (is een sms dienst) die een maat van mij heeft. Krijg je regelmatig een appje met de verwachtingen voor de komende dagen. Over het algemeen wel goed maar ook wel irritant als je niet in de mogelijkheid bent om te kiten en t er dan ingwreven word

Verder eigenlijk niet en mis ook niet echt iets. de overviews van Windy zitten tegenwoordig al in windfinder pro (wat wel een echte toevoeging was).

Leon van Bergen 05 June / 2018 / 15:25

Bedankt mannen en ja Kitemen & Berg, uit pure verveling ga ik me om accessoires bekommeren {#emotions_dlg.push.gif}

Surfweer krijg ik inderdaad ook elke week door van een maat, werkt top!

Weerplaza en Blipmaps kende ik nog niet, thanx!

 

P.s. Kitemen, hoe kan je dat zien in Windfinderpro van die daadwerkelijke metingen?

Last edit by: LEON VAN BERGEN

RobbyNitroz 05 June / 2018 / 16:55

Ik gebruik Hanglos natuurlijk {#emotions_dlg.marrysmile.gif}

 

Kiteweer alle spots: www.hanglos.nl/kiteweer

 

Per spot ziet het er zo uit: http://hanglos.nl/kiteweer/153246/het-kiteweer-in-zandvoort.html

 

 

De actuele metingen en voorspellingen in 1 grafiek en de getijden eronder. Daaronder windfinder voor komende dagen. De actuele metingen komen van de KNMI stations. De voorspellingen in de bovenste grafiek komen van worldweatheronline.com en ben ik zelf heel tevreden over.

RobbyNitroz had een 5 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 15 - 20 knots op zijn SlingShot Wave SST (2017)

Kitemen 05 June / 2018 / 16:56

@Leon bij het "tabje" zoeken kan je waarnemingen aanzetten de kaart laat dan alleen maar locaties zien die daadwerkelijke waarnemingen weergeeft. Ook bij Favorieten heb je dan een vierde scroll button zeg maar waar je de gemeten windkracht kan zien (zelfs 6 dagen terug) al vind ik deze niet altijd goed en kloppen de gemeten waardes vaak niet maar toch leuk om een idee te krijgen of het heeft gewaaid en enigszins hoe hard.

 

P.s ik gebruikte vroeger ook wel is www.johnswind.nl maar hier staat de wind alleen in m/s btj irritant

Hanglos is idd ook mooi met ook een goede weergaven van de wind in de afgelopen 24 uur (inclusief gust etc) {#emotions_dlg.thumbsup.gif}

Last edit by: KITEMEN

mbkiteboarding 05 June / 2018 / 19:42

wisuki, windfinder, actuelewind en webcam Workum

No wind, no problem https://youtu.be/DgobbpLq9As

markymarc 05 June / 2018 / 20:10

zeeweer app in appstore.. zeer veel info en uitgebreide kaarten

 

windmeister.nl

If you don't try it, you'll never make it

markymarc had een 3 sterren sessie in Katwijk met maar liefst 21 - 32 knots op zijn Cabrinha Switchblade (2018)

richardkiter 06 June / 2018 / 12:25

 

Ik tel de wind guru app en de windfinder app bij elkaar op. 

Daar trek ik de wortel van 7,345 en vermenigvuldig dit met Pi  a Kwadraad.

Als ik twijfel steek ik mijn vinger 1 minuut naar buiten en kijk omhoog of er meeuwen zijn.
Zijn de meeuwen hoog dan blijft het droog !
Zijn de meeuwen laag  dan gaat het regenen vandaag ! 

Deze berekening klopt (bijna) altijd en mocht je een keer voor Jan L...l rijden om te kite surfen ?

Beter 10 keer voor jan l..l dan een top sessie hebben gemist !!  Grin

Garantie tot het waterrrrr  loser

En Zo is Dat !!!! {#emotions_dlg.clown.gif} 

Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

KiteShallow 06 June / 2018 / 13:01

Lekker lul koek ben je toch Ries {#emotions_dlg.bonk.gif}

Leon van Bergen 06 June / 2018 / 14:12

Richard zou je niet eens proberen je onzin verhalen te skippen en niet óf normaal te reageren? Voor clown verhalen heb je vast andere forums.

 

richardkiter 07 June / 2018 / 09:50

Richard zou je niet eens proberen je onzin verhalen te skippen en niet óf normaal te reageren? Voor clown verhalen heb je vast andere forums.

 

Geen wind dussss {#emotions_dlg.bonk.gif}

 

 

 

Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

mbkiteboarding 08 June / 2018 / 14:33

en meestal ff bellen met Piet Pelleboer {#emotions_dlg.schater.gif}

No wind, no problem https://youtu.be/DgobbpLq9As

richardkiter 08 June / 2018 / 14:48

en meestal ff bellen met Piet Pelleboer

Geen gekkigheid en rare clownverhalen op dit o zo serieuse forum MB, foei ! {#emotions_dlg.bonk.gif}

Je bedoel natuurlijk Jan Pelleboer , scherp blijven ! {#emotions_dlg.clown.gif}

Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us