Dahkla met Outboundkitetravel

Door: Stevie Reacties: 8 Hits: 1383
Stevie 08 June / 2018 / 11:51

Iedereen ik wil toch iets kwijt.

In maart had ik een reis geboekt naar Dahkla via Outboundkitetravel.  In eerste instantie was ik super tevreden van de dienstverlening.  Alles verliep vlot en communicatie was goed.  Ik had geboekt bij PK25 Hotel en keek er hard naar uit. 

Echter in April heb ik door privé redenen de reis moeten annuleren.  Daardoor ben ik een groot stuk van het betaalde bedrag kwijt, maar een deel ging worden teruggestort.

We zijn nu bijna 2 maanden verder en nog steeds is de terugstorting niet gebeurd.  Daarenboven schuilt Outbound Kitetravel zich achter het excuus :" Het zijn de marokaanse banken".

Heeft iemand anders dit ook reeds meegemaakt? Wat raden jullie aan?  Ik overweeg juridische stappen te ondernemen tegen Outbound Kitetravel. Ik heb bij hen geboekt dus zij zijn verantwoordelijk om hun annulatie beleid na te leven.

Dank je

Steve

Planetextreme.eu - kitesurf winkel in Antwerpen

mbkiteboarding 08 June / 2018 / 14:37

klacht indienen bij de ANVR of zijn ze niet aangesloten?

No wind, no problem https://youtu.be/DgobbpLq9As

Ferry 08 June / 2018 / 15:18

Hallo Steve!


Ferry van Outbound hier. Je hebt contact met Eva via e-mail over jouw boeking en annulatie.
Nogmaals, vervelend dat je moest annuleren.

Wanneer je boekt (via Outbound) bij PK25, Dahla Attitude of WestPoint hotel in Dakhla zijn -zoals vermeldt op de factuur, in mail en op de website, de algemene voorwaarden van ons -outbound kitetravel- en de algemene voorwaarden van het hotel in kwestie van toepassing. In jouw geval PK25 als onderdeel van de Attitude group.
Omdat wij de Nederlandstalige boekingen doen voor deze hotels, boek je als het ware direct bij het hotel maar dan met Nederlandse correspondentie.

Je hebt dus, zoals je weet, ook direct betaald aan PK25 op hun Marokkaanse bankrekeningnummer.

Overschrijving kan soms helaas echt erg lange tijd duren. Dit hebben we ook laten weten. 

We corresponderen graag verder verder via email of telefonisch. 

Groetjes,
Ferry

 

www.outboundkitetravel.nl

Marcokites 09 June / 2018 / 11:45

Dat klinkt nou niet echt als lekkere service!

Ik ben benieuwd hoe het afloopt want ik zat ook aan een reisje dahkla te denken.

Marcokites had een 3 sterren sessie in Strand Slufter met maar liefst 23 - 29 knots op zijn F-One Bandit VI (2013)

Nature 12 June / 2018 / 11:55

Afhankelijk van de situatie is het als volgt.

Je doet zaken met een Nederlands bedrijf en deze zijn verantwoordelijk voor je boeking onder hun reisvoorwaarden.  Hebben zij bijvoorbeeld in de reisvoorwaarden opgenomen dat annulering na een bepaalde periode onder eigen risico is en bij de annuleringsverzekering afgehandeld te worden valt hen niks te verwijten.
Zeker als je geen "legitieme" reden hebt die bij de annuleringsverzekering wordt gedekt valt hen niks te verwijten.

  • Overlijden, ernstige ziekte of ernstig ongevalletsel van jezelf of naaste familieleden in de eerste of tweede graad.
  • Overlijden, ernstige ziekte of ernstig ongevalletsel van personen waarbij je in het buitenland zou verblijven.
  • Het op medisch advies niet kunnen ondergaan van verplichte inentingen voor de reis.
  • Het ernstig beschadigd raken van het vakantieverblijf, waardoor verblijf erin niet meer mogelijk is.
  • Schade aan eigendommen van de verzekerde door brand, inbraak, ontploffing, blikseminslag, storm, of overstroming. Dit geldt enkel in gevallen waarbij de aanwezigheid van de verzekerde dringend noodzakelijk is.
  • Definitieve ontwrichting van het huwelijk van de verzekerde, waarvoor een echtscheidingsprocedure in gang is gezet. Bij samenwonen is een definitieve relatiebreuk alleen gedekt als het samenlevingscontract is ontbonden door de notaris. 
  • Werkloosheid van een verzekerde met een vast dienstverband door onvrijwillig ontslag.
  • Zwangerschap van verzekerde of partner.
  • Overlijden van huisdier binnen 14 dagen voor de aanvang van de reis. Onder huisdier wordt uitsluitend verstaan een hond, kat of paard van de verzekerde.
  • Het onverwacht toegewezen krijgen van een nieuwe huurwoning in het thuisland in de periode van 30 dagen voor aanvang van de reis.
  • Het uitvallen van het vervoermiddel waarmee de verzekerde de reis maakt, door een van buiten komend onheil, binnen 30 dagen voor aanvang van de reis.




Nu aan de hand van jou verhaal is er een toezegging gedaan.
Daarmee dient de reisagent in dit geval outbound jou het betaalde bedrag terug te storten. Hopelijk kunnen beide partijen hier wat mee.

Een overschrijving wereldwijd duurt indien het niet naar een of andere vage bankrekening is normaal gezien max 7 dagen.


Cheers

Gilion - Nederland-kitetravel.

Fluid kiteboarding - High Service - High Quality - Kiteboarding gear.

Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)

Ferry 12 June / 2018 / 21:14

Thanks voor deze aanvulling Gilion. Dit staat echter (deels) los van deze situatie. 

Misschien goed om het eea te verduidelijken: 


Inderdaad, wij zijn verantwoordelijk voor de boeking onder onze reisvoorwaarden en aanvullend die van het desbetreffende hotel in Dakhla,  in dit geval PK25. In onze algemene voorwaarden (reisvoorwaarden) staat inderdaad dat annulering na een bepaalde periode onder eigen risico valt (deze termijn is gelijk aan de termijn welke de hotels hanteren waarmee wij werken). Vaak kun je, bij een 'legitieme reden' inderdaad te raden gaan bij je verzekeraar (indien je een reisverzekering (met/ aanvullend annuleringsverzekering) hebt afgesloten).


In dit geval krijgt de boeker wel een deel van zijn reissom terug, omdat hij annuleert binnen een bepaalde periode waarin een bepaald % van de reissom niet meer gerestitutioneerd kan worden. 
Wij hebben het hotel in kwestie opdracht voor restitutie van dit bedrag gegeven, waarna wij -helaas voor de boeker pas na een wachttijd- bevestiging hebben ontvangen van de overschrijving van dit % van de reissom.
Deze bevestiging kwam middels een overschrijvingbewijs met een (message)SWIFT code. Met deze code kan de boeker in kwestie bij zijn bank nagaan wat de status is van de betaling. 

De informatie zoals hierboven gegeven, incl. kopie van het overschrijvingsbewijs, is natuurlijk al gecommuniceerd naar de boeker.

Wij hebben in deze spijtige situatie van een annulering (want dat doet nooit iemand voor zijn plezier natuurlijk!) alles op alles gezet om een zo volledig mogelijke service te bieden. 


www.outboundkitetravel.nl

Stevie 19 June / 2018 / 08:21

Geachte

Wat is de status nu?

De annulatie is begin april doorgegeven waardoor ik recht heb op 60% terugbetaling.  Na veel aandringen bij Outbound Kitetravel heb ik dan vorige week eindelijk een bewijs gekregen van overboeking.  Volgens mijn bank, kunnen ze hier niets mee.  Het enige wat ze kunnen zien is dat er een bedrag is overgeboekt in Marokkaanse munt op 25 mei en ze niet kunnen zien naar waar.....

Ik ben totaal niet over deze dienstverlening te spreken.  Totaal niet.

En voor mij ongeacht of ik nu via een partij boek of rechtstreeks doet er niet toe.  Mijn aanspreekpunt is de partij waar ik boek.

Dus ik kan momenteel niet veel goeds kwijt over deze situatie.

Dank je 

Steve

Planetextreme.eu - kitesurf winkel in Antwerpen

Ferry 19 June / 2018 / 17:56

Hallo Steve!

Natuurlijk is de situatie vervelend in geval van annulatie en wachten op teruggave van (een deel van) de reissom.

En natuurlijk is jouw aanspreekpunt de partij waar jij boekt!
Daarom hebben we (gedurende jouw boeking/ afhandeling van annulatie) al contact via de mail. Zo hadden we dat ook eerder vandaag over de stand van zaken.

We zouden bovenstaande boodschap dan ook liever via de mail ontvangen.
Desalniettemin: Het bewijs van overboeking hebben we op 23 mei ontvangen van PK25 en op 24 mei naar jou verzonden. Op 25 mei hebben we deze nog een keer gestuurd, omdat je ons bericht stuurde dat je deze niet goed ontvangen had. Afgelopen zaterdag hebben we, op jouw verzoek, nogmaals het bewijs van overboeking gestuurd. Afgelopen maandag hebben we (wederom) contact gehad met het management van het hotel, en hebben wij de informatie die  wij van hen verkregen hebben direct naar jou doorgestuurd. 
De overboeking geschied inderdaad vanaf een Marrokkaanse bank (bankrekening PK25, waaraan je ook betaald hebt) en daarom ook in Marokkaanse munt (MAD). Het komt uiteraard omgerekend in Euro's op jouw rekening.

We vinden het lastig om je zowel via deze media kanalen informatie te geven, als over de e-mail. 
Omdat het persoonlijke informatie betreft, zouden we -nogmaals- verdere details graag via mail of telefoon bespreken. 

Jouw refund is overgeboekt, zowel bevestigd vanuit de manager van PK25, alsmede door de financieel medeweker van dit hotel alsmede door de eigenaar van Dakhla Attitude GROUP (PK25, Westpoint en Attitude). 

Het is vervelend dat er dermate aanspraak gedaan wordt op jouw geduld door de procedures van Dakhla Attitude group en de bank. 

Toch willen we je vragen om jouw uitingen van ongenoegen naar ons persoonlijk te doen via de kanalen waar we al één op één contact hebben. 

We doen onze uiterste best om de afwikkeling zo goed mogelijk te laten verlopen.

Groetjes!

Ferry & Eva 


 


www.outboundkitetravel.nl

Ferry 26 July / 2018 / 17:21

Omdat wij het belangrijk vinden dat er geen onjuiste of onvolledige berichten over Outbound Kitetravel op het internet staan, hier een kort bericht in navolging op dit topic.

De klant heeft zijn refund, reeds ontvangen op zijn rekening. 

Door een onhandigheid van een partij waar wij beiden weinig invloed op hadden (de bank), is er voor beide partijen ongemak geweest: De refund stond bij de corresponderende bank in de wacht.

 

www.outboundkitetravel.nl