beginnerfoils vergelijken

Door: nayy Reacties: 5 Hits: 1079
nayy 08 June / 2018 / 12:09

Hallo,

Wil mijn eerste foil kopen... shortlist met 3 mogelijke modellen. Doel is van zo snel mogelijk strapless te varen bij lowwind. Performance interesseert me niet, freeride in lowwind is wat we gaan doen...

p-type van shinn: traagste foil, extreem stabiel, maar zou snel 'vervelen' doordat hij zo traag is... is hij zo traag dat je hem snel ontgroeid bent ? Wou voor dit gaan, maar de verkoper raadde mij het eigenlijk af... foil zou ook heel zwaar zijn. veel positieve reviews

north speedster: blijkbaar heel groot snelheidsbereik, koersvaste foil... Model zou minder last hebben van corrosie... groot pluspunt... veel positieve reviews

F-one IC6: zou het 'snelste en meest nerveuze model zijn' van de 3... ook wel het goedkoopste door die actie. bijna geen reviews te vinden...

Iemand die input kan geven of op verschillende modellen gevaren heeft ??? Zou heel fijn zijn, want vergelijkende reviews zijn bija niet te vinden...

groeten,

Nayy

nayy

MarkBoardguru 08 June / 2018 / 14:01

Hoi Nayy, Denk niet dat er veel mensen zijn die ze alle 3 hebben getest. Ik zou zeggen test ze zelf. De North Speedster kan je bij verschillende North dealers testen. Mocht je het weekend toevallig in de buurt van Oostvoorne of Ouddorp zijn kan je hem daar testen.

 

nayy 08 June / 2018 / 14:57

Dag Mark,

Ik kan nog niet foilen, dus wordt vergelijken en testen heel moeilijk... vandaar mijn post... maar idd wsch moeilijk iemand te vinden die op alle  3 gevaren heeft...
Maar hou zou fijn zijn als iemand al zou kunnen bevestigen of die P-foil  na 6 maand nog leuk is om op te varen, of je die echt al beu bent tegen dan...

groeten,

 

Nayy

nayy

richardkiter 08 June / 2018 / 16:09
Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

HBX 09 June / 2018 / 11:46

Beste Navy,

Ik ben ook een beginnende foiler maar kan inmiddels gecontroleerd heen en weer varen, op vlak en zee, en ben begonnen aan het proberen te voltooien van m'n eerste gybes.

Vaar op een IC-6 850 op een 90cm mast en vertel je even in kort wat mijn ervaringen zijn na 7 sessies.

De IC-6 850 komt makkelijk het water uit wat in het begin eerder nadelig is dan voordelig omdat je dan namelijk graag je board eerst op het water wil hebben bij je start om weg te komen zonder gelijk op de mast te hoeven varen. Heb je dit eenmaal onder de knie dan is de IC-6 super stabiel en goed controleerbaar te varen op zowel hoge als hele lage snelheid en kan je er lang op doorvaren. Voor in de toekomst kan je er nog een kleinere vleugel bij kopen.

Ook heb ik al gevaren op foils met een kleinere vleugel dan de 850 en die starten makkelijker (vragen minder druk op de voorvoet) maar vond het wel weer lastiger om op lage snelheden stabiel op de mast te blijven. Maar dit kan ook aan m'n skills liggen hoor.

Wel helemaal stoked inmiddels van het foilen (maar een goed zuidwester is van harte welkom hoor) {#emotions_dlg.puh2.gif}

Suc6 met je keuze 

 

Have Fun and Hang Loose

nayy 11 June / 2018 / 23:37

Hallo,

Ondertussen heb ik de IC-6 en de speedster kunnen testen...

Eigenlijk was dit mijn eerste echte foil sessie... vaar wel al paar jaar strapless op skim en waveboard.

IC-6 mast van 90 cm.

Na anderhalf uur vechten en 2 km afdrijven kon ik uit het water komen en 50 meter rechtdoor varen zonder met het board uit het water te komen... er zit precies een ongetemde mustang onder dat board die regelmatig bokt... ongelofelijk. ben alles kanten uitgeslingerd geweest.

 

Erna de north speedster met korte mast getest... ongelofelijk... op het board gestapt en was ermee weg... kon onmiddellijk kiten, heb de eerste 'vluchten' gemaakt, toeside gevaren en mijn gijpen lukken bijna...
die north plank vind ik zalig, die start zo makkelijk. Die kurk antislip is ook super.... die voorste voetband had ik niet nodig, stond in mijn weg....strapless zou totaal geen probleem geweest zijn...

nogmaals, ik kan niet foilen en mogelijks vergelijk ik hier gewoon een mast van 60 met 90 cm en ligt daaraan het verschil...

Heel speciaal gevoel dat foilen, precies of je op een vliegend tapijt staat...

 

Nayy

nayy