Tips Lieuwe Shotgun vs Rogue

Door: Leon van Bergen Reacties: 22 Hits: 6602
Leon van Bergen 15 June / 2018 / 16:00

Kenners,

Iemand die mij advies kan geven en de grote verschillen kan vertellen tussen de Lieuwe Rogue en de Shotgun, op hun website kan ik moeilijk de verschillen lezen.

De Rogue is goedkoper maar de Shotgun noemen ze meer all-round.

Ik Kite nu twee jaar fanatiek, houd van jumps en backrolls maar ook van lichtwindsessies met mijn 17m.

Ben benieuwd of iemand ervaring heeft met beide boards en mij er één kan aanraden!

Djee 15 June / 2018 / 16:17

Waarom test je ze niet? 

Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

Leon van Bergen 15 June / 2018 / 16:55

Ja staat ook zeker in de planning maar ben alsnog benieuwd naar andere aanbevelingen, ervaringen, reden van prijsverschil etz.

Last edit by: LEON VAN BERGEN

VinsB 15 June / 2018 / 20:34

Als je een bijv een 136 samenstelt kom je maar paar tientjes hoger uit voor een shotgun. Zoals DJee al aangeeft is gewoon even testen! De shotgun is waarschijnlijk wat je wilt maar probeer ook eens de oceana die in light wind goed presteerd!

Kitemen 16 June / 2018 / 08:07

Hi Leon je bent lekker bezig! Ook ik ben dit jaar na een aantal jaren kiten voor een Lieuwe board gegaan! voor mij was de Shotgun DE keuze! Beetje als de jaime van North alleen met iets meer flex en stuk meer grip naar mijn idee! Dat stukje grip is volgens mij ook t verschil tussen de shotgun en roque. De Shotgun heeft mooie channels waar het bij de Roque vlak is! Beetje meelezend met je andere posts ook denk ik dat de Shotgun het meeste waar is voor je geld! Als je er een koopt haal m dan zelf op in Rijswijk de mannen van Lieuwe leiden je persoonlijk even rond en je kan ze alles vragen (echt topgasten en een leuke ervaring). De Shotgun voelt aan als n maatje kleiner oftewel 136 voelt als 133 etc dus dat scheelt ook kan je iets groter varen zonder dat je aan wendbaarheid inlevert! 

 

Zeker niet voor de Oceana gaan dit is meer een freestyle board super stijf en met jou vaarstyle gaan je knieen eraan!

 

ook ik zeg testen...maar zekerweten dat je verkocht ben! je kan je plank zelfs personalizen wel wat duur dus niet gedaan. En niet zo’n lelijke knrm sticker erop maar laat je gegevens op sticker uitsnijden hier ook gedaan! Doet wat meer recht aan je boardje! Mocht je meer willen weten PM me maar!

Leon van Bergen 16 June / 2018 / 09:29

Thanks kitemen super goed en duidelijk verhaal, daar heb ik wat aan! Ik ga ze binnenkort testen en dan zal ik de keuze maken. Ook ik zou zeker graag dat board ophalen bij hun, mag ook wel voor dat geld pfff. Ik moet ook zeggen dat ik kwa Lieuwe boards het meest de Shotgun zie rondvaren. Die Len10 lijkt me inderdaad toch to much voor mij. Bedankt iedereen voor de tips!

Kitemen; Ik post idd veel de laatste tijd, heb 2 jaar met m’n beginnersset gevaren maar ben mega fanatiek geworden en ben nu veel aan het vervangen en dan is dit forum toch wel erg handig

Kitemen 16 June / 2018 / 11:54

Hi Leon was positief bedoeld hoor {#emotions_dlg.thumbsup.gif} kosten zijn idd een dingetje vond ze ook best prijzig en heb ook ff moeten sparen! Soms plaatsen ze nog wel is wat op MP maar dat is ook weer een tijdje geleden en dan moet er maar net wat voor je tussen zitten! Leuk om te kijken hoe ze gemaakt worden! Jij zit volgens mij in Noord holland, ik vaak op maasvlakte anders mocht je wel ff op mn board! Succes iig

Leon van Bergen 16 June / 2018 / 13:59

Ja we zitten een eind uit elkaar maar bedankt voor het aanbod! Marktplaats houd ik al lang in de gaten maar er verschijnt weinig inderdaad en vaak nog erg duur tov de nieuwprijs... Voor mij zal het ook nog even verder sparen worden...

Last edit by: LEON VAN BERGEN

Leon van Bergen 22 June / 2018 / 12:03

Update; heb de Shotgun besteld, ben zeeer benieuwd, ik moet nog horen hoe lang het ongeveer gaat duren, hoor ik er nu ook bij? :D

VinsB 22 June / 2018 / 19:03

{#emotions_dlg.yummie.gif} zeker, welkom hahaha

Kitemen 23 June / 2018 / 18:39

Welcome to the club {#emotions_dlg.loveit.gif} de rode besteld? Heb je snel gespaard dan {#emotions_dlg.yummie.gif} ik deed er iets langer over! Ga je veel plezier van hebben!

Leon van Bergen 23 June / 2018 / 22:32

Dankje! Hahaha ja ik had het geld ineens liggen zag ik{#emotions_dlg.schater.gif} ...heb een witte besteld met licht blauwe rail, ook een beetje omdat ik de F-one platinum bindingen heb in die kleur, gaat mooi worden!

Last edit by: LEON VAN BERGEN

Kitemen 02 July / 2018 / 08:34

En...is die al binnen? Levertijd is +/- een week dacht ik.

Leon van Bergen 02 July / 2018 / 15:33

Vrijdag binnen gekomen en ooooh wat ben ik er blij mee, meteen dit weekend uitgetest en voelde direct positief verschil, helemaal tevreden! vorige week vrijdag besteld en inderdaad afgelopen vrijdag al binnen...

Besteld bij Kitemana maar Roel van Lieuwe zelf bracht hem voor me mee naar Amsterdam zodat ik hem meteen het weekend mee kom nemen op Kitetrip, super service!

 

Last edit by: LEON VAN BERGEN

Kitemen 03 July / 2018 / 07:59

Cool...looks awesome! Ja goede gasten van Lieuwe en ken weinig mensen zo enthousiast als Roel :D Enjoy!!!

....maar waar is je KNRM sticker nu ;)

Last edit by: KITEMEN

Leon van Bergen 03 July / 2018 / 12:26

Thanx Kitemen! en helemaal eens over de enthousiaste Lieuwe crew!

Goeie vraag over de sticker, mijn naam en telefoonnummer staan in het midden onder ''Shotgun'' in het board geprint (zie foto) maar ik neig er naar om ook nog eens een KNRM sticker erop te plakken om het extra duidelijk te hebben. Twijfel nog wel want hij wordt er niet mooier op en op dit board vind ik het toch wel zonde.

Kitemen 03 July / 2018 / 13:25

Oohw zie t nu pas...nice!!! Ik heb zelf stickers laten snijden en wat groter aan de andere kant van de handle geplakt beetje zelfde effect! Zou die sticker lekker laten (ziet er niet uit, zeker niet op zo'n boardje) Moet ook wel duidelijk zijn zo! Nu alleen geen nieuw tel nummer nemen :D

harryNaish 03 July / 2018 / 19:34

Strakke kleurencombo zeker met die F-one straps! 

 

Leon van Bergen 04 July / 2018 / 09:38

Thanx HarryNaish, ben er ook erg tevreden over en bij het monteren van mijn Woo bleek die ook nog te matchen {#emotions_dlg.schater.gif}

boele 05 July / 2018 / 12:38

mooi boardje man..

het voordeel van die lieuwe's is dat je ze ook met boots kan varen (wel me lage vinnen ivm blessures) .. dan is het helemaal een raket op het water. ik heb zelf ook eerst 4 jaar gevaren zonder boots.. maar nu wil ik nooit meer terug.. 

veel plezier van je boardje.. maar dat zal wel goedkomen {#emotions_dlg.thumbsup.gif}

Lekkah Beukuh

Jaak 04 November / 2019 / 13:52

Hallo Leon,

 

Nog steeds tevreden van jouw bord? Zou ook een iets perfomanter bord dan mijn instapbord SS crisis willen. Een vision of iets dergelijk staat ook in mijn lijst maar een in Nederland gefrabiceerd bord ook natuurlijk. Testen is natuurlijk beter maar ervaringen van een ander lijken mij ook niet verkeerd.

 

Leon van Bergen 05 November / 2019 / 10:03

Geweldig board, een dikke aanrader! Mega sterk, comfortabel door de chop en een goede pop.

Jaak 06 November / 2019 / 14:47

yow, merci!