Suuuuuper smooth board

Door: Fleur-kiting Reacties: 25 Hits: 5710
Fleur-kiting 04 July / 2018 / 09:35

Hi! Ik ben opzoek naar een nieuw board en qua eigenschappen wil ik dat deze suuuuuper smooth door de chop gaat (ivm knieen) Maar ik spring en backroll ook graag... Ben niet al te zwaar (60 kg en 174 cm lang)

Heeft iemand een goede tip voor mij? Dank!

 

Leon van Bergen 04 July / 2018 / 09:41

De Lieuwe Shotgun natuurlijk ! {#emotions_dlg.sm_eerie.gif}

http://hanglos.nl/forum/kite-discussie/topics/317231/tips-lieuwe-shotgun-vs-rogue.html

Alvast gefeliciteerd met je nieuwe board!

Last edit by: LEON VAN BERGEN

Fleur-kiting 04 July / 2018 / 10:47

{#emotions_dlg.coool.gif}

Fleur-kiting 04 July / 2018 / 10:52

Zijn die inserts voor de bindingen universeel? 

boele 04 July / 2018 / 10:59

ja je kan eigenlijk alles op een shotgun zetten

 

Lekkah Beukuh

Fleur-kiting 04 July / 2018 / 11:22

Ahhhhh jullie maken me aan het twijfelen zeg! Ik vind ze best wel prijzig... Maja, als het super vaart is het het geld wel waard. Heb laatst op een Raptor LTD gevaren (CrazyFly) en dat was ook niet verkeerd. 

KiteShallow 04 July / 2018 / 11:53

Mijn juweel Crazyfly Raptor Ltd 132 x 41, neem overjarig, het scheelt in prijs.

Fleur-kiting 04 July / 2018 / 12:13

Benieuwd naar de vaar-verschillen. Toch maar eens een Lieuwe testen misschien :-) Van de Raptor weet ik hoe 'ie vaart.

Nature 04 July / 2018 / 17:56

100%  De fluid  X :)  Smoother ga  je niet vinden. 
http://www.fluidkiteboarding.com/boards-fluid-x-wood-2017.php 

Boardje is super speels en heerlijke pads goed voor je knietjes.

Stuur gerust een berichtje om te testen 

Fluid kiteboarding - High Service - High Quality - Kiteboarding gear.

Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)

carbohans 05 July / 2018 / 09:10

Ik had hetzelfde probleem en had een underground crypt en heb nu een axis limited deze heeft channels en een dikke  rail vaart heerlijk! Koop geen board met een vlakke bodem dat vaart niet relaxed in de shop. Koop iets met channels en wat meer rocker beetje naar wake style georienteerd board en effe testten natuurlijk{#emotions_dlg.yes_new.gif} ( crypt vaarde ook top) succes!

RobbyNitroz 05 July / 2018 / 09:28

Beetje flauw....een foil {#emotions_dlg.hypocrite.gif}

 

Foil tegenwoordig meestal en als ik dan terug op een golfsurfboardje of twintip stap...man man wat een geklapper {#emotions_dlg.sbatje.gif}{#emotions_dlg.sbatje.gif}

RobbyNitroz had een 5 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 15 - 20 knots op zijn SlingShot Wave SST (2017)

Nature 05 July / 2018 / 10:17

@carbohans

Wakestyle boards landen idd wat smoother maar moet je wel harder werken om upwind te varen. Daarnaast zijn wakestyle boards vaak stijver dan allround of freeriders. 
Tevens onzin dat een vlakke bodem niet smooth kan zijn :)  Dit is echt super makkelijk te controleren met de flex die je in een board stopt.


Fluid kiteboarding - High Service - High Quality - Kiteboarding gear.

Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)

carbohans 07 July / 2018 / 10:04

Nature en daarrom zijn kabel wakeboards vlak en boot wakeboards  krommer en hebben channels op de bodem probeer het maar eens met een kabelboard achter een boot dan stuiter je alle kanten op! Slap en vlak lijkt confortabel  maar Dan heb je weer geen grip. Dit geld ook in mindere mate voor kite boards. Het grootste  brobleem bij een vlak board is het stuiteren in chop en bij landingen dat je board niet gelijk spoort maar weg ketst. Als je Vaak in zware chop vaart en niet op vlak water Dan zal je dit herkennen. Dus het is beter voor de knieen om een board te kopen met channels (breekt het water meer demping) iets meer rocker (buiging 3stage of hybrid) en met de juiste flex voor je gewicht ik weeg 110 dus voor mij is alles aan de slappe kant hi hi succes Allen en effe testten gewoon  vragen aan de waterkant mag ik je board testen ( werkt altijd {#emotions_dlg.yes_new.gif}

Kamo 07 July / 2018 / 13:45

Het enige advies dat ik ter harte zou nemen is het advies van je knieën.

Testen en zelf voelen is de enige weg naar de juiste keuze.

Shop | Gear | Kiterepair >> WWW.VERSUSSHOP.NL / TEN-KITEBOARDING.COM

carbohans 07 July / 2018 / 22:05

Een waaaauuuwww board kan een aauuuwww board worden na 3 uur kiten. {#emotions_dlg.schater.gif} Inderdaad Kamo zelf voelen en beleven.

 

dannyvdeijkel 09 July / 2018 / 18:02

Heb zelf al een knie operatie achter de rug en ik zweer bij de cabrinha tronic.  

 

Fransvegt 09 July / 2018 / 22:19

Geloof niet direct het verhaal over rockers, vlakke bodems en channels... dat klopt namelijk niet helemaal. 

Als je iets wilt hebben wat heel erg comfortabel vaart zul je altijd iets inleveren qua performance en upwind capaciteit. Dit doordat je zal kiezen voor een iets rondere outline, iets meer rocker en iets meer flex. Wat betreft channels, die geven je, vooral met afzet of een snelle landing iets meer grip, maar doen weinig tot niets qua comfort. Een dikke of dunne rail daarintegen doet absoluut een hoop, een dunne rail snijdt namelijk makkelijker door het water zoals je je waarschijnlijk zelf ook voor kan stellen, en is dus comfortabeler. Daarnaast is er nog verschil in grotere of kleinere vinnetjes.. je kan met een vrij rond, comfortabel board bijvoorbeeld alsnog goed hoogte lopen met iets grotere vinnen bijvoorbeeld, maar dan mis je weer wat speelsheid.

Dit wil echter absoluut niet zeggen dat je niet upwind kan komen met een comfortabel board, de verschillen zijn allemaal vrij minimaal. En als je gewoon lekker aan-kant kom je met elk board gewoon upwind. Hoe comfortabel, snel, en met welke hoeveelheid spray in je gezicht dit gaat.. dat is per board verschillend. :) uiteindelijk dus inderdaad gewoon testen, maar dit geeft je wellicht wel enige houvast. Leg in een shop bijvoorbeeld rustig boards naast elkaar of over elkaar om te kijken naar de verschillende rockers en outlines. Succes! 

Last edit by: FRANSVEGT

Nature 10 July / 2018 / 10:11

Kijk jij snapt het  @fransvegt

Fluid kiteboarding - High Service - High Quality - Kiteboarding gear.

Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)

Rebel1974 11 July / 2018 / 09:51

Jaime Pro van North met NTT pads . Ik wil nooit anders meer

 

Geen spray

Als boter door chop

Landt bijna alles na sprongen. Zeer goede demping tav knieen

Goede pop , zelfs een beetje waveriden kan ie ...

Last edit by: REBEL1974

Rebel1974 had een 4 sterren sessie in Ouddorp met maar liefst 7 - 15 knots op zijn Flysurfer Speed (2013)

Mnr_Afwas 12 July / 2018 / 09:47

@REBEL1974 Haha, alles landen hangt echt niet van een board af...

zwemvijver 12 July / 2018 / 17:07

Onlangs een Liewe schotgun getest naast mijn boardschmiede . Had er veel goeds van gehoord en wil het zeker niet afbreken , maar zowel mijn broer , als een vriend en ikzelf vonden de Boardschmiede echt wel veel beter dan de Liewe . Vriend vaart met een Naish monarch wat ook een goed board is .

Alleen is een boardschmiede erg duur , nog redelijk ongekend , maar geloof me ...... beregoed !

Je kan een test kijken op gleiten TV 

zwemvijver 12 July / 2018 / 17:30

Is budget belangrijk dan kan ik je ook een SU 2 proseries aanraden .

Zeer licht en comfortabel board voor een ongelofelijke prijs ( wij hebben overjaars nieuw gekocht voor net geen 300€ )

Al onze boards varen we met Naish apex bindingen, alleen de Boardschmiede niet want die voetbanden zijn fantastisch ! 

MichaB 14 July / 2018 / 15:19

Shinn Monk is ook super smoothhhh. En laat ik die nou net 2e hands aanbieden op marktplaats, precies in de goede maat voor jouw gewicht {#emotions_dlg.shiny.gif}

zie https://vimeo.com/108736732

Badgast 14 July / 2018 / 21:08

Ik heb zelf een Shinn Monk 2015 en een Shinn Bronq. Beide zeer smooth en gaan goed door de chop. Leuke speelse boardjes en vriendelijk voor de knieen. Check bv ook kiteforum voor meer gebruikers ervaringen.

Marcelfacd 22 July / 2018 / 09:50

Hmmm volgens mij moet je voor comfort juist een dikkere rail hebben (of alle fabrikanten moeten er niets van snappen)

ik heb een North x-ride die al heel goed is in chop en comfortabel maar ook een cabrinha tronic speciaal voor de chop en die is 5x comfier, zo er1g dat je er vrij lui op kan boarden, ik zou die zeker echt testen in jouw geval, verhoudt zoch tot de x-ride als een matras tot een plank.

ga je ook vliegen en reizen met je board kijk dan naar de nobile splitboard, dan ben je allround gedekt en is bijna even comfy als de tronic.