Dahkla Outboundkitetravel

Door: Stevie Reacties: 8 Hits: 1157
Stevie 04 July / 2018 / 09:39

Geachte

Hier ben ik nogmaals om mijn beklag/frustratie te doen over Outbound Kitetravel.  Februari 2018 boek ik een vakantie naar Dahlka voor Mei 2018.  Toen had mijn euro reeds moeten vallen wanneer ik een overschrijving rechtstreeks naar Marokko moest doen.  Doe dit dus NIET.

In April heb ik echter de vakantie wegens familiale redenen moeten afbreken en ik had volgens de algemenen voorwaarden van Outbound KiteTravel en het desbetreffende hotel PK25 recht op een aanzienlijke refund.

We zijn nu Juli, drie maand later en ik heb nog steeds geen euro gezien.  Outbound Kitetravel schuilt zich achter het hotel PK25, PK25 schuilt zich achter de Marokkaanse bank.

Mijn bank is nu alles aan het uitvissen en vermoedt dat er nooit een opdracht is gegeven ook al laat PK25 blijken van wel.  Dit is onaanvaardbaar en ik acht bij deze ook Outbound Kitetravel mede verantwoordelijk.   Mijn raadsheren zijn hierover reeds geconsulteerd. Outbound Kitetravel is de contracterende partij, ik heb een verkoop afgesloten met hen via mail.

Even raad aan iedereen: 

1) als je boekt bij outbound kitetravel, neem een annulatie verzekering.  

2) als je een betaling moet doen naar Marokko rechtstreeks, doe dit niet. Outbound Kitetravel is de contracterende partij. Betalingen dienen naar hen te gebeuren.

3) als blijkt dat PK25 echt zo handelt, dan raad ik iedereen aan voorzichtig te zijn met dit hotel.

Dank je

Steve

PS: En nu verwacht ik een antwoord van Outbound Kitetravel waar zij zichzelf proberen goed te spreken.  Jullie hadden hier je verantwoordelijkheid moeten nemen, is mijn antwoord.  Zaken doen, is meer dan wat mails over en weer sturen, wat jullie wel goed doen.

Planetextreme.eu - kitesurf winkel in Antwerpen

Ferry 05 July / 2018 / 05:45

Beste Steve,


We vinden het jammer hier weer een nieuw forum topic van jou te vinden, gezien we gister meermalen (naar ons weten -goed-) contact hebben gehad.
Zo hebben we ook veelvuldig goed contact gehad over de periode dat deze kwestie - die wij ook zéér vervelend vinden- loopt. 

We kunnen en willen niet teveel in detail treden over jouw persoonlijke boeking, maar zoals je weet:
Je hebt eind april geannuleerd. PK25 heeft toen de opdracht tot het terugboeken van de refund eind mei -23 mei- gedaan. Hierover heb je meteen van ons officiëel bericht gehad: Dit was een bericht (ingescand formulier) van de bank met diverse gegevens waaronder de SWIFT message.
We hebben daarbij aangegeven / geadvisseerd de SWIFT message aan jouw bank door te geven, zodat de status van de betaling gemotitord kan worden. Dat kunnen wij niet voor je doen. 
Nu je dat zeer recent gedaan hebt, weten we gelukkig meer. En komen we dichterbij een spoedige oplossing waarbij wij zeker onze verantwoordelijkheid nemen zoals wij dat al vier jaar doen met vele tevreden vakantiegangers.

Nogmaals:
We zijn druk met jouw refund bezig en we vinden het vervelend dat er in de eerste instantie een dermate groot beroep is gedaan op jouw geduld omdat deze situatie uitzonderlijk lang duurt. 

Vanuit onze ervaring is dit natuurlijk normaal niet de gang van zaken bij een refund.



Over de raad die je op dit topic geeft aan mogelijke vakantiegangers:
-Het is inderdaad altijd raadzaam een annuleringsverzekring af te sluiten. Dit staat ook in onze algemene voorwaarden (dat wij dit adviseren, omdat een annulering vrijwel nooit kosteloos verloopt bij welke organisatie dan ook). 

-Wanneer je vakanties naar Dakhla boekt - of dit nu via ons is of via de website van Dakhla Attitude, PK25 Dakhla of WestPoint Dakhla doet - dan dien je om de boeking te bevestigen altijd het bedrag voor de kite vakantie direct over te maken naar het hotel. Omdat wij de officiële Nederlandse agent zijn en in dienst zijn bij dit gerenmomeerde bedrijf (Dakhla Attitude Group), lopen de financiële zaken direct via hun afdeling.
Het direct aan ons betalen geldt voor de rest van onze bestemmingen wel. 

Aangaande PK25, onderzoeken we waar jouw refund is blijven hangen zoals hierboven beschreven.
Het hotel is heel welwillend en sturen direct alle informatie waarom wij vragen/ die zij tot hun beschikking hebben.  Na jouw actie, het nagaan van de status dmv SWIFT message, kunnen we dit verder oppakken.
Goed dat je dit nagaan nu dan gedaan hebt, we zijn nu dichterbij een spoedige afwikkeling. 
Sowieso krijg jij je refund.

Groetjes,

Ferry



 

 

www.outboundkitetravel.nl

Nature 05 July / 2018 / 09:12

Ferry. (Graag geef ik je nog wat advies)

Wat je zegt klopt niet. Jullie zijn een Nederlands bedrijf en jullie doen de boeking. Hiervoor dienen jullie dus de betalingen te regelen. Jullie zijn verantwoordelijk voor de afhandeling en terugbetaling volgens de reiswet :) 

Neem bijv. een booking.com  als je daar boekt gaat je geld toch ook eerst naar booking en dan naar het hotel.  Booking is in dit geval aansprakelijk voor de boeking.  

Neem het verlies of regel het met pk25 want dit kost je klanten.

 

Last edit by: NATURE
Fluid kiteboarding - High Service - High Quality - Kiteboarding gear.

Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)

Djee 05 July / 2018 / 10:26

Hier wordt direct aan het hotel betaald,  gaat het dan nog op? 

 

Hoop voor Stevie dat het snel opgelost wordt. 

Last edit by: DJEE
Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

Leon van Bergen 05 July / 2018 / 11:48

En zo is het NATURE en niet anders!

Oké rechtstreeks betalen aan het hotel is niet slim geweest maar dat gebeurt uit vertrouwen maar door dit soort verhalen durft niemand dat straks meer en een beetje bedrijf regelt het gewoon met zijn klanten... ongelofelijk, en dat kijkt gek op als ze klantverlies zouden lijden..

Last edit by: LEON VAN BERGEN

richardkiter 05 July / 2018 / 16:02

Dit kost zeker klanten als het niet goed wordt opgelost. Het kite wereldje is niet groot, alhoewel, maar als je eenmaal een naam heb dan kom je daar zeer lastig van af.

Ook een advies is een goede reis verzekering met rechtbijstand te nemen.

Ik heb zelf sportzeker, een complete reis- en materiaalverzekering in 1.

https://surf.sportzeker.nl/

 

Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

Ferry 05 July / 2018 / 16:05

Uiteraard regelen wij de (terug-)betaling, daar zijn we mee bezig. 
Wanneer je vakanties naar Dakhla boekt - of dit nu via ons is of via de website van Dakhla Attitude, PK25 Dakhla of WestPoint Dakhla doet - dan dien je het bedrag voor de kite vakantie direct over te maken naar het hotel. Omdat wij in dienst zijn bij dit bedrijf (Dakhla Attitude Group), lopen de financiële zaken direct via hun afdeling. 
Het direct aan ons betalen geldt voor de rest van onze bestemmingen  wel, zoals bijvoorbeeld bij booking inderdaad.


In dit geval is simpelweg nóg een keer overmaken niet de oplossing als niet duidelijk is wat er fout gaat; waar is het geld blijven hangen? En komt het bij een volgende overdracht (vanuit Marokko) dan wél aan? 
Wanneer wij de refund zelf gaan regelen, is kans dat er dubbele betalingen plaats gaan vinden zeker te noemen omdat de refund 100% zeker gemaakt is, waarvoor wij bewijzen & berichtgeving hebben doorgezet. Echter is nog niet helemaal duidelijk waar de refund is blijven hangen:
Omdat er nu actie is gekomen door nagaan van de SWIFT message door de klant is er meer duidelijkheid over de (ontbrekende) gegevens. Hierdoor verwacht ik dat we voor dit weekend de klant nog kunnen vertellen wat de situatie is en wanneer de refund wordt ontvangen. 

Normaal gesproken gaat een refund, centraal geregeld vanuit Marokko, prima. Het huidige nadeel is dat bankoverschrijving vanuit daar enkele weken duurt (hier wordt aan gewerkt en er komt binnenkort een directere en veel snellere manier van betalen -en dus terugbetalen). Bij deze overschrijvingsduur opgeteld, de opdracht van de bankoverschrijving die te lang op zich heeft laten wachten, resulteerde deze uitzonderlijke situatie in een nog langere wachttijd. 

Recente berichtgevig vanuit de bank van de klant zorgt ervoor dat er meer duidelijk is geworden. Het is gebleken dat de betaling ergens blijft hangen en wij zijn hard bezig een oplossing te zoeken die er sowieso komt; want wij regelen dit inderdaad met onze klanten. 

Groetjes,
Ferry

www.outboundkitetravel.nl

Nature 07 July / 2018 / 07:26

@richard kiter.
Sportzeker heeft geen annuleringsverzekering tenzij je dat extra afsluit.

Fluid kiteboarding - High Service - High Quality - Kiteboarding gear.

Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)

Ferry 26 July / 2018 / 17:21

Omdat wij het belangrijk vinden dat er geen onjuiste of onvolledige berichten over Outbound Kitetravel op het internet staan, hier een kort bericht in navolging op dit topic.

De klant heeft zijn refund, reeds ontvangen op zijn rekening. 

Door een onhandigheid van een partij waar wij beiden weinig invloed op hadden (de bank), is er voor beide partijen ongemak geweest: De refund stond bij de corresponderende bank in de wacht.

 

www.outboundkitetravel.nl