Marino Wol onder wetsuit

Door: boele Reacties: 6 Hits: 1684
boele 05 July / 2018 / 14:12

ik lees veel over Marino wol in wetsuits

weet iemand of het zin heeft om gewoon een marino dun truitje te kopen om onder je wetsuit te doen in de winter?

zou moeten werken lijkt me? heeft iemand dit al eens getest?

 

Lekkah Beukuh

dvdspeler 09 July / 2018 / 11:17

Lijkt me prima werken. Ik doe ook wel eens hemdjes of leggins aan onder mn wetsuit voor dat extra laagje water vast te houden...

Maar onderschat de windchill ook niet, lekker windstoppertje erover van de decathlon ofzo als je goedkoop uit wil zijn

dvdspeler had een 1 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 18 - 22 knots op zijn Airush Vapor (2009)

boele 09 July / 2018 / 12:06

ja en marino wol houdt geen water vast.. dus zal een extra laag lucht toevoegen .. en stilstaande lucht is isolatie zover ik weet 

Lekkah Beukuh

Gusti 31 July / 2018 / 13:42

Jazeker dit werkt uitstekend! Ik doe dit al jaren. Kijk wel even of het 100% merino vezel is.

Merino wol wordt uiteindelijk wel nat! maar door de vezel blijft het warmer aanvoelen.

 

Ik draag dit onder mijn 5/4 wetsuit. Koud zul je het altijd krijgen, maar dit zorgt er wel voor dat je een langere kite sessie kan hebben. Met 0 temperaturen, wanneer er ijs om je kitebar zit vaar ik 3 sessies van ieder 20 minuten.

In mijn boots draag ik onder mijn neopreen sokken wollen sokken van 50% wol. 

Je handen vind ik het grootste probleem, hier doe ik eerst een laag vaseline op. (Het koude water heeft dan niet direct contact met je huid) Vervolgens je neopreen handschoenen.

 

 

 

 

 

 

 

boele 31 July / 2018 / 13:48

bedankt voor de reactie!

Lekkah Beukuh

Lars_023 01 August / 2018 / 10:17

{#emotions_dlg.schater.gif} goede discussie heren, je kan je maar beter op tijd voorbereiden.

 

Lars_023 had een 4 sterren sessie in Tarifa met maar liefst 20 - 26 knots op zijn Ozone Enduro (2016)

boele 02 August / 2018 / 15:45

@ lars_023 .. ik heb het nu al koud.. 

Lekkah Beukuh