Slingshot Sentinel Bar - Magneet Roestproblemen

Door: EdRaket Reacties: 4 Hits: 1832
EdRaket 11 July / 2018 / 21:19

 

Sinds een paar maanden heb ik een gloednieuwe slingshot 2016 sentinel bar in de verpakking overgekocht (particulier). Op deze bar zit een handige magneet voor het uiteinde van je depowerkoord wat anders uit de clamcleat loshangt. Na 15 sessies begon rondom het magneetje roest {#emotions_dlg.confused.gif} te ontstaan en bij m'n laatste sessie lag het witte plastic beschermplaatje er ook echt af. 

Ik vaar op zout water, en spoel de bar na elke sessie grondig af.. Nu moet ik er ook telkens op letten dat de roest niet in mn lijnen gaat zitten.

Iemand een idee of dit gebruikelijk is voor de slingshot sentinel barren? Zijn er andere kiters met hetzelfde probleem, zo ja hoe heb je dit opgelost?

berg 12 July / 2018 / 07:24

beetje hobbyen, magneetje vervangen door stukje klittenband.

Kitesurfing, Because golf and football only require one ball

Tim_Veer 13 July / 2018 / 15:25

Mijn magneet was ook helemaal weggeroest bij aankoop van tweedehands bar uit 2016.
Heb een nieuw magneetje erin gelegd en ingebed in E6000 lijm (van de Pippoos, haha). Best goed gelukt.

Last edit by: TIM_VEER

Tim_Veer had een 4 sterren sessie in Zandmotor met maar liefst 20 - 30 knots op zijn SlingShot Rally (2016)

EdRaket 07 August / 2018 / 16:16

Thanks voor de reacties, alleen kan ik me haast niet voorstellen dat er niet meer mensen met dit probleem zijn, Slingshot zou hier dan toch een spare part voor moeten hebben? Iemand tips/ervaringen voor welk type/formaat magneet op de markt niet roest? Las al iets over magneten met een plastic bescherming eromheen..

Onderstaand zoals de bar er nu uitziet {#emotions_dlg.bonk.gif}

Last edit by: EDRAKET

Johan83 09 August / 2018 / 20:41

Heb het zelfde probleem met 2 barren nieuw gekocht in 2017. Als je niet uitkijkt zit je Kite ook onder de roest vlekken door de bar in je tas te bewaren.

Uit voorzorg heb ik de magneetjes er uitgehaald. Garantie kreeg ik helaas niet, erg jammer van Slingshot.