North rebel 2011 niet compatible met north trust bar 2008?

Door: Hydrargyrum Reacties: 3 Hits: 828
Hydrargyrum 29 July / 2018 / 15:10

Dag,

Gisteren helemaal naar Oostvoorne gereden voor die 30 knopen op te zoeken. Aangezien ik sinds kort al mijn materiaal verkocht heb (wegens verhuis) nam ik een oude rebel 7m 2011 mee die nog op zolder lag samen met een north trust bar 2008 model vermoed ik.

Eenmaal aangekomen op strand en helemaal stoked laat ik de kite op en word ik zo'n 50m downwind gestuurd  (gelukkig gecontrolleerd) aangezien de kite niet wou depoweren (zelfs als trimline helemaal ingetrokken was).

Heb nog even op het strand de bar nagekeken samen met wat andere kiters erbij. Center lines waren misschien 10cm te lang maar zou dit makkelijk op te lossen moeten zijn met genoeg trimmen. Nog een tweede keer geprobeerd, deze keer met 2x70kg hangen aan de kite. Mijn voeten kwamen nog steeds van de grond xD.

Echter blijf ik en een hele boel andere kiters met de vraag zitten waar dit kon aan liggen...

Hebben oudere north kite dan een andere line setup (geen gelijke line lenght?) die niet compatible is met 'nieuwere' modellen?

Al een geluk kon ik van een vriend zijn 7m snel inhaken en nog de laatste uurtje wind meepikken!

Ben nieuwsgierig of iemand hier een verklaring kan voor vinden. Wil er nog even bij vermelden dat ik de kite enkele jaren terug nog prima kunnen gebruiken heb met een 2012 north bar.

Ciao!

Hydrargyrum had een 4 sterren sessie in Brouwersdam met maar liefst 18 - 25 knots op zijn North Rebel (2013)

Djee 29 July / 2018 / 20:53

Kitemaat uitgesleten? Het was geen 7m maar een 17m?

Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

Dobbelsteen 29 July / 2018 / 22:25

Ik heb een rebel van 2009 met bijbehorende bar en die lijnlengtes zijn allemaal identiek.
Dus ofwel is 2011 een speciaal model, ofwel ligt het aan de lijnen die aan de kite zelf hangen.

Dobbelsteen had een 3 sterren sessie in Oostduinkerke met maar liefst 12 - 16 knots op zijn North Rebel (2009)

Hydrargyrum 30 July / 2018 / 12:36

Alvast bedankt voor de reply.

 

Ik vermoed het probleem gevonden te hebben. De 2011 Rebels hebben een loaded 5th line!

Op mijn oude 2008 North trust bar is de 5th line iets langer als de anderen (dient enkel als safety line). 

 

Dit verklaard ook de rare shape dat de kite kreeg als hij in de lucht hing (klapte bijna helemaal toe bij sterke wind).

 

Alvast bedankt.

 

Groeten,

Hannes.

Hydrargyrum had een 4 sterren sessie in Brouwersdam met maar liefst 18 - 25 knots op zijn North Rebel (2013)