KLM bagage

Door: coconutplukker Reacties: 13 Hits: 1966
coconutplukker 05 August / 2018 / 12:00

Hoi iedereen ,

Effe aan t 'checken voor 2 retourtjes naar Fortaleza in 't najaar . Ik heb begrepen dat de toegelaten reiskoffer van 23 kg mag vervangen worden door een boardbag van hetzelfde gewicht. We zijn met 2 personen en zouden dit dus allebei doen . Bedoeling zou zijn dat één van ons nog een gewone reiskoffer bijboekt .

Nu zie ik op hun site met de bagage calculator dat ze je daarvoor 100€  ENKELE REIS aanrekenen . Komt er dus eigenlijk op neer dat je 200€ extra betaald als je een reiskoffer van 23 kg bijboekt of heb ik het mis ? Als ik toch de optie neem om met reiskoffer in te checken en het surfboard als extra bagage bij te boeken , dan zijn dit dezelfde voorwaarden zoals eerder vermeld : 200 € bijbetalen .  100 € bijbetalen kan ik nog mee leven maar 200 € ? Gratis je surfspullen meenemen met KLM lijkt voor mij wel heel ver weg nu {#emotions_dlg.nosmile2.gif}.

Iemand ervaring hiermee ?

 

Grtz, Kristof

wazzaah 05 August / 2018 / 12:05

Je wil toch lekeer kiten daar? Kan je met zn 2-en 69 kilo meenemen + handbagage. En verder geen gezeur bij t inchecken.

Of onder de 46kg blijven...

kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

Magic_Ed 05 August / 2018 / 14:33

100 € enkele reis voor extra bagage is al heel lang een vrij normaal tarief voor intercontinentale vluchten. En dan heb je dus ook nog de vrijheid om alleen je standaard bagageruimte te gebruiken voor surfspullen. Als je dan nog loopt te zeiken verdien je het gewoon niet, blijf dan maar lekker thuis.

w w w . v e r s u s s h o p . n l

KiteMarco 05 August / 2018 / 15:57

Die 2 board shorts, lycra's en slippers passen toch prima in de boardbag erbij en anders in de handbagage.

KiteShallow 05 August / 2018 / 21:06

Ik ben al geinformeerd, maar ga ik je niet vertellen omdat je mijn vraag niet beantwoord.

Lars_023 06 August / 2018 / 07:48

2 accounts? 

Lars_023 had een 4 sterren sessie in Tarifa met maar liefst 20 - 26 knots op zijn Ozone Enduro (2016)

Langbeest 06 August / 2018 / 09:40

Ik zeg altijd maar "Kun je voor € 200,- je hele vakantie kitespullen huren?"
Zo ja, laat alles lekker thuis.
Zo nee,lekker meenemen

Geen wind....neem een thermoskan mee

coconutplukker 07 August / 2018 / 12:00

2 jaar geleden betaalde ik 550€ voor een retourtje met TAM en had er geen probleem mee om extra te betalen voor m'n spullen .Als ik vandaag om en bij de 700€ betaal voor een KLM vlucht en daar komt nog es 200€ bij voor je spullen , dan vind ik dat er over ja . Genoeg maatschappijen waar ik al mee gevlogen heb die je niks aanrekenen naar de andere kant van de wereld ( Virgin Atlantic, Singapore airlines enz. ) Helaas doen die mijn geplande bestemming niet aan....

In het verleden al meermaals veel vragen beantwoord van mede hanglossers , ook veel vragen gesteld en altijd informatieve en leuke reacties terug gekregen  Ik stel hier een normale vraag en dan gaan hier een paar simpele zielen lopen zeiken dat ik maar moet thuis blijven , ja daar heb ik wat aan jongens . En de grootste "magische" zeikerd , nou die wens ik de komende weken het vliegend schijt toe ....kan ie ook lekker thuis blijven !

berg 07 August / 2018 / 13:08

{#emotions_dlg.schater.gif}  het is weer gezellig hier

Kitesurfing, Because golf and football only require one ball

KiteShallow 07 August / 2018 / 13:39

Even bij het plukken van een coconut goed naar beneden gooien dan vliegt je gratis naar een ander eiland. 

Langbeest 07 August / 2018 / 14:06

{#emotions_dlg.loveys.gif}Coconutplukker....lieverd.
4 jaar geleden betaalde je ook gewoon €160,- retour voor je boardbag mee te nemen naar Fortaleza met FlyBrazil.
die €200,- is dus niet erg vreemd.

Geen wind....neem een thermoskan mee

Magic_Ed 07 August / 2018 / 15:05

Als je goed gelezen had wist je dat je nu dus niet hoeft bij te betalen, tenzij je extra gewicht wilt meenemen. Twee jaar geleden betaalde ik ook 1000 € voor een tap vlucht (en dat was zonder boardbag, dat kwam er nog bij). 

En of ik nu wel of niet aan de vliegende schijt ga... ik vind je nogal verwend overkomen. Denk je dat die vliegtuigen voor niets vliegen? Denk je dat al die speciale bagage spontaan het vliegtuig in en uit gaat?

We hebben nog nooit in de geschiedenis van de mensheid zo goedkoop en makkelijk kunnen reizen, heerlijk! Maar wat waardering voor al die luxe zou mooi zijn.

w w w . v e r s u s s h o p . n l

harryNaish 07 August / 2018 / 23:01

Even online je bagage regelen, kost je dan retour maar 160,- dusssssss.....

Maar gratis je gear meenemen is zeldzaam geworden. Snap dit op sommige bestemmingen ook wel. Als je kijkt hoeveel boardbags er soms in Fortaleza worden gedropt. 

Andere optie is via TAP; lekker lang hangen in Lissabon, duurder ticket en 200,- voor je spullen (wel 32kg) 

Last edit by: HARRYNAISH

Coringa 08 August / 2018 / 10:49

Gaat het nou om die extra reiskoffer? Daar moet je altijd en bij alle maatschappijen extra voor betalen, of gaat het om surfspullen? Die is bij KLM gratis als je het van te voren aanmeldt en die in plaats van je koffer meeneemt, en je je aan de afmetingen en gewicht limieten houdt.

De voorwaarden staan duidelijk op hun website aangegeven: https://surf.klm.com/nl#!/surfgearonboard

Dus waar gaat dit nou over?{#emotions_dlg.bonk.gif}

Axé

Coringa had een 5 sterren sessie in Katwijk airtime met maar liefst 18 - 28 knots op zijn Switch kiteboarding Element (2014)